Raidetangon sis. nivelet vaihtoon - mitä samalla?
Raidetangon sis. nivelet vaihtoon - mitä samalla?
9satkun raidetangon sis. nivelistä ainakin toinen menee vaihtoon (no, ainakin joskus) ja tämä tapahtuu tuntiveloituksena korjaamolla. Mielellään vaihdattaisi samoilla "kipurahoilla" molemmat puolet mutta mitä muuta voisi tuolla kertaa vaihdattaa, kun raidetanko otetaan auki? Kumipalkeet varmasti, mutta miten on tilanne esim. ohjaustehostimen/raidetangon tiivistesarjan kanssa - kannattaako tälläinen ja suostuvatko korjaamot yleensä tälläiseen "näpertelyyn varmuuden vuoksi"? Muita kulutuskohteita? Suosituksia kumituotteista?
Niin, ja jos jollain olisi ulkomuistissa ko. raidetangon sisemmän nivelen osanumero, niin osaisi ainakin vastaanottaa oikeannäköisen osan. EPC:stä en onnistunut löytämään..
Niin, ja jos jollain olisi ulkomuistissa ko. raidetangon sisemmän nivelen osanumero, niin osaisi ainakin vastaanottaa oikeannäköisen osan. EPC:stä en onnistunut löytämään..
jos irrottavat, niin nesteiden vaihtoa ja nimenomaan originaalinesteisiin voi harkita, ja auraus on pakko tarkistaa. vie ite saab- nesteet jos teetät muualla.
Nivelet kandee tarkistaa samalla, jos välystä niin uusiks vaan ja panisin senkin orkkista, koska vaihto teettää aina aurauksen tarkistuksen.
Ei ne palkeet herkästi hajoo, mut jos on syytä / pykimiä niin en hevillä tarviketta panisi, niiden kumit voipi kulahtaa paljon nopeemmin kuin se vanha.
tiivarisarjan vaihto vaatisi tangon irroituksen ja aika paljon duunia>>>kallista, en menisi toimivaa nykimään, voithan arviota kysyä.
Nivelet kandee tarkistaa samalla, jos välystä niin uusiks vaan ja panisin senkin orkkista, koska vaihto teettää aina aurauksen tarkistuksen.
Ei ne palkeet herkästi hajoo, mut jos on syytä / pykimiä niin en hevillä tarviketta panisi, niiden kumit voipi kulahtaa paljon nopeemmin kuin se vanha.
tiivarisarjan vaihto vaatisi tangon irroituksen ja aika paljon duunia>>>kallista, en menisi toimivaa nykimään, voithan arviota kysyä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
RAIDETANGOT/RAIDETANGON PÄÄT SAAB 900 79--93
900 78--93 Raidetanko+sisäpää V/O Tehostimella!. . . . . . 17-2064 16.48 ???
eipä noissa juuri sekaannusvaaraa ole, vasen ja oikea( sekä nivel että kumisuojus) ovat samoja motonetissä
HAMMASTANGON SUOJAKUMI SAAB 900 79--93
900 ohjaustehostimella vasen/oikea. . . . . . . . . . . . . 17-3123 6.39 ???
900 78--93 Raidetanko+sisäpää V/O Tehostimella!. . . . . . 17-2064 16.48 ???
eipä noissa juuri sekaannusvaaraa ole, vasen ja oikea( sekä nivel että kumisuojus) ovat samoja motonetissä
HAMMASTANGON SUOJAKUMI SAAB 900 79--93
900 ohjaustehostimella vasen/oikea. . . . . . . . . . . . . 17-3123 6.39 ???
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Ylä/ala-paloniveliäkö tarkoitat ?stara kirjoitti: Nivelet kandee tarkistaa samalla, jos välystä niin uusiks vaan ja panisin senkin orkkista, koska vaihto teettää aina aurauksen tarkistuksen.
Jos niin ;
minusta tuo kulmien tarkistus on ko tapauksessa jo hätäjarjelun liiottelua.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
Ei kai raidetangon kumin sisällä olevaa päätä tarvitse kuumentaa. Pallonivelenkin luulisi lähtevän kiltisti asiallisella työkalulla ilman kuumennusta, vai olenko ihan väärässa?vph2 kirjoitti:mulle vaihto euromaster itäväylä sen nivelen ja laitto auraukset kuntoon makso 130e....pelkääjän puolelle ...ei tarvinnut irrottaa mitään......onnistuu kyl itseltäkin jos auton saa tarpeex ylös....kuumentaa sitä niveltä ennen irrotusta niin kyl lähtee.....
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
raidetangon ulompia niveliä tarkoitinmoksu kirjoitti:Ylä/ala-paloniveliäkö tarkoitat ?stara kirjoitti: Nivelet kandee tarkistaa samalla, jos välystä niin uusiks vaan ja panisin senkin orkkista, koska vaihto teettää aina aurauksen tarkistuksen.
Jos niin ;
minusta tuo kulmien tarkistus on ko tapauksessa jo hätäjarjelun liiottelua.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Dodda, nimenomaan EI, kuten kirjaatkin.Jussi kirjoitti:Jos mitta pysyy käsissä niin ei kyllä nuo nivelet saa vaihdetua ilman mitään tarvetta kulmien säätöön.stara kirjoitti:raidetangon ulompia niveliä tarkoitin
Vipusuhteet tekevät noin 2.5, eli pitäisi saada 0,4 mm tarkkuudella paikoilleen, jotta osuu edes millin ( = toleranssi) sisään. kapulan valmistustoleranssit siihen vielä jälkkäriksi.
Tsäkällä voi tietenkin osua, mutta no hätä. Kyllähän noita monta milliä pielessä olevia aurauksia kierii maanteillä koko ajan, ja luullaan niiden olevan ihan ok, jopa ns. pajojen laittamina.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Noh... tuolla tavalla voi ainakin elättää kulmia säätäviä verstaitastara kirjoitti:Dodda, nimenomaan EI, kuten kirjaatkin.
Vipusuhteet tekevät noin 2.5, eli pitäisi saada 0,4 mm tarkkuudella paikoilleen, jotta osuu edes millin ( = toleranssi) sisään. kapulan valmistustoleranssit siihen vielä jälkkäriksi.
Väitän kuitenkin että on asentajassa vikaa jos raidetangon ulompien pallonivelten vaihdon vuoksi on pakko lähteä säädättämään auraus. Aurauksen säätökin vanhaan satkuun riittävällä tarkkuudella on homma jonka pystyy melkoisen simppelisti tekemään omassa pihassa tai tallissa.
Ei nämä vanhat koslat mitään lentokoneita ole.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Hylsyhän sieltä paukahti... syy:
Tämän tarkoitus ei nyt aivan kirkastu:
oik + vas. raidetangon sisäpää väljä
Tämän tarkoitus ei nyt aivan kirkastu:
Eli pitääkö noita nyt sitten tilata kaksi kappalettaRAIDETANGOT/RAIDETANGON PÄÄT SAAB 900 79--93
Hinta / 1 kpl. O = Oikea, V = Vasen, U = Ulompi, S = Sisempi
900 78--93 Raidetanko+sisäpää V/O Tehostimella!. . . . . . 17-2064 16.48 ???
#2086
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
Joo. Siis tuo osa on sama molemmille puolille. Yksi auto tarvitsee kaksi tommosta.SAABMikko kirjoitti:Hylsyhän sieltä paukahti... syy:oik + vas. raidetangon sisäpää väljä
Tämän tarkoitus ei nyt aivan kirkastu:Eli pitääkö noita nyt sitten tilata kaksi kappalettaRAIDETANGOT/RAIDETANGON PÄÄT SAAB 900 79--93
Hinta / 1 kpl. O = Oikea, V = Vasen, U = Ulompi, S = Sisempi
900 78--93 Raidetanko+sisäpää V/O Tehostimella!. . . . . . 17-2064 16.48 ???
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01