Mobilesta bongattua.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
100lassi
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: To Elo 07, 2003 09:52
Paikkakunta: Seinäjoki

Mobilesta bongattua.

Viesti Kirjoittaja 100lassi »

Tähän voi Suomessa mennä vielä hetki mutta pian saattaa erikoisimmat OG:t "meidän hinnoilla" lähteä valloittamaan maailmaa...


http://www.mobile.de/SIDKmDu-nSOzJG7BG8 ... 1190845574&
#1415


9000 Aero 1997 Stage3
Saab Biomega polkupyörä
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Jostain syystä on vaikeata olla profeetta omalla maalla ;)

Saab merkin arvostus/status on paljon korkeampi muualla maailmassa kuin tällä Pohjoismaissa missä näitä on paljon...

Huonokuntoiset kuin häviää, niin jäljelle jää vain kalliit ja hyväkuntoiset.

Eli pitäkää Saabinne kunnossa ;) En toisin silti usko että saksalaiset tulevat tänne hakemaan kaikki vanhat Saabit, joku innokas harrastelija ehkä. :lol:
Näin juuri tuolla mobile.de:ssä joskus avo900~vm.90 jolla taisi olla hintapyyntö 29.000 Eur. 8)
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
100lassi
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: To Elo 07, 2003 09:52
Paikkakunta: Seinäjoki

Tämä

Viesti Kirjoittaja 100lassi »

ilmiö on tosiaan helppo havaita tuolla manner-euroopassa jo usean automallin kohdalla, esim VW Golf GTI Mk1 ja ekat Mk2..
Toki Suomestakin löytyy "keräilyhenkisiä" harrastajia, jotka ovat valmiita maksamaan harvinaisemmista ja jopa -80 lukuisista hyväkuntoisista autoista moninkertaisia hintoja ns. yleiseen hintatasoon verrattuna..
Eli vielä kun saan muutaman asian elämässä mallilleen, esim terassi ja keittiöremontti, niin haaveena on joku OG turbo tai miksei 9000 turbokin. Todennäköisesti Ruotsista tai Suomesta, kun hintoja vertaa muuhun maailmaan!! Jäi edellisestä tonnarista liian hyvät muistot :P
#1415


9000 Aero 1997 Stage3
Saab Biomega polkupyörä
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

No huh..

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Tuo mobile.de:n esimerkki on kyllä huisi, lähes 10k€ eikä autossa ole edes Aero-vanteita..:) Nojuuh, hienoltahan se puinen kojelauta näytti mutta sillä on ajettu jo 250tkm ja "vain" 160-hevosvoimainen. Toisaalta, tuolla uudemmalla penkinkaatomekanismilla olevat istuimet houkuttelisivat - vanhat vievät vain hermoja!

Ehkä Keski-Euroopassa vain on enemmän varoja ihmisillä, jotka ovat aina olleet kiinnostuneet autoista? En tiedä täsmällistä määritettä youngtimerille, mutta pakkohan se on todeta, että esim. mkI Golf Gti alkaa olla jo 30-vuotias, ensimmäinen turbo-saabikin on samoja ikiä. Kuitenkin antavat ehkä jotain eksotiikkaa nykyautoihin verrattuna ja tekniikalle pystyy jotain itse tekemään ja ehkä vieläkin tärkeämpää, teettämään?

Esim. muskeliautojen hintatason noususta on arveltu sitä, että nyt ovat markkinoille tulossa rahakkaat keski-ikäiset jotka osaltaan korvaavat 30-50 -lukuisten klassikoiden harrastajia. Isolohkoinen & varusteltu menijä ei uutenakaan ollut kovin yleinen, nyt 30 vuotta myöhemmin kisoissa ja kaahauksessa rikottujen yksilöiden jälkeen vieläkin harvinaisempi - varsinkin hyväkuntoisena.

Tuolla 9k€:lla olisi syksyllä saanut Suomesta jo kohtuullisen hyväkuntoisen näköisen avo-Saabin. Noniin, mutta eiköhän aloiteta valitus siitä että Aero ei ole muuta kuin kaasarisatku muovihärpäkkeillä ja avo-malli ukko-saab (2D Sedan) ilman kattoa - ilmaiseksihan tälläisiä pitäisi saada! :twisted:
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: No huh..

Viesti Kirjoittaja hene- »

petteri75 kirjoitti:Tuolla 9k€:lla olisi syksyllä saanut Suomesta jo kohtuullisen hyväkuntoisen näköisen avo-Saabin. Noniin, mutta eiköhän aloiteta valitus siitä että Aero ei ole muuta kuin kaasarisatku muovihärpäkkeillä ja avo-malli ukko-saab (2D Sedan) ilman kattoa - ilmaiseksihan tälläisiä pitäisi saada! :twisted:
Noinhan se on! ...vai onko?
Tuntuu kyllä että og900 aerojen arvostus Suomessa on ala-arvoista.
Juurikin tyyliin "eihän se oo ku normi t16 muovipaskoilla", niin.. tuota kannattaa miettiä syvällisemmin. Tässä en viitsi alkaa valistaan/saarnaamaan koska asiasta on puhuttu toisaalla, ja tullaan varmasti joskus puhumaan lisää.

Mutta, ehkäpä sekin aika joskus koittaa että yllä olevan tapainen og900 on samoissa hinnoissa Suomessa.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Ei noin, pojat.
Vaan perus og900:sen arvostus on täällä suomessa liian alhaalla. :evil:
Ei sieltä ulkomailta 500 eurolla oiken mitään og900 löydy, vaikka olis kaasari ilman kattoa tai erikoismuoveja. :wink:
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
100lassi
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: To Elo 07, 2003 09:52
Paikkakunta: Seinäjoki

Totta!!

Viesti Kirjoittaja 100lassi »

Tietysti tulee tuolta maailmalta katseltua vain noita harvinaisuuksia, mutta samalla palstalla näkee kohtuukuntoisestakin nomaali OG-turbosta tuollaisia 2000-4000 euron hintapyyntejä, kait niitä joku vielä Saksassakin ostelee.. Mutta tuskin käyttäjäkunnassa ihan samanlaisia ihmisiä enää on kuin täällä.. Tuohon hintahaarukkaan kun löytyy jo pitkälti -90 lukuista saman koko- ja lähes teholuokankin kulkinetta.. (esim. NG 900!!) Eli ei kait ne rahat ihan hukkaan mene jos pitää vanhempaa turboa vielä iskussa muutaman vuoden!!
#1415


9000 Aero 1997 Stage3
Saab Biomega polkupyörä
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Isommissa maissa on enemmän ihmisiä, joten löytyy helpommin se yksi joka tarvitaan hyvän hinnan maksajaksi. Toisin kuin täällä poronhoitoalueella.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Saksassa siksi harvinaisia, koska tuon ikäiset autot ovat yleensä kierrätetty tehokkaasti ja niiden käyttö on käsittääkseni vielä verotettu raskaasti.

Ei niitä Suomessakaan paljon olisi, ellei valtio pakottaisi ajamaan museoikäisillä vehkeillä. Täällähän pyritään kaikin tavoin estämään autokannan uudistuminen (käyttövoimavero, käyttömaksut uusille kalliita, jne.)

Suomessa kun 20k eurolla ei saa oikein mitään ja sivistyneissä länsimaissa jo melko mukavan uuden kulkineen.

No joo, persaukisen vuodatusta.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Mobilesta bongattua.

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

100lassi kirjoitti:Tähän voi Suomessa mennä vielä hetki mutta pian saattaa erikoisimmat OG:t "meidän hinnoilla" lähteä valloittamaan maailmaa...


http://www.mobile.de/SIDKmDu-nSOzJG7BG8 ... 1190845574&
Das Fahrzeug wurde bereits aus der Datenbank gelöscht.
Oliko peräti aito pystäri..? :roll: :wink:
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Ei sille muuten mitään mahda, jos täällä ei asu ihmisiä, jotka tämmösiä autoja haluaisivat. Ei se varmaan arvostuksesta tms. ole kyse.

Saabin myyminen täällä on sen verran hankalaa, että omalta kohdaltani totean, että jokaisen ostamani OG900:n ajan itse loppuun asti.

Ymmärrän hyvin turhautumisen myymisessä, kun tarviaisi ne rahat pois ja soittoja tulee yksi viikossa, eikä hekään loppujen lopuksi ole kiinnostuneita maksamaan, kunhan kokeilevat, että lähtisikö hinnasta puolet pois. Se on kieltämättä turhauttavaa myyjälle (on kokeiltu). Ostajalle hyvä tilanne. Ei ole muita ostajia ja voi monissa tapauksissa neuvotella hinnan haluamakseen.

Näin se vaan menee. Ei siitä oikein ostajiakaan voi syyttää.
Vastaa Viestiin