Mobilesta bongattua.
Mobilesta bongattua.
Tähän voi Suomessa mennä vielä hetki mutta pian saattaa erikoisimmat OG:t "meidän hinnoilla" lähteä valloittamaan maailmaa...
http://www.mobile.de/SIDKmDu-nSOzJG7BG8 ... 1190845574&
http://www.mobile.de/SIDKmDu-nSOzJG7BG8 ... 1190845574&
#1415
9000 Aero 1997 Stage3
Saab Biomega polkupyörä
9000 Aero 1997 Stage3
Saab Biomega polkupyörä
Jostain syystä on vaikeata olla profeetta omalla maalla
Saab merkin arvostus/status on paljon korkeampi muualla maailmassa kuin tällä Pohjoismaissa missä näitä on paljon...
Huonokuntoiset kuin häviää, niin jäljelle jää vain kalliit ja hyväkuntoiset.
Eli pitäkää Saabinne kunnossa En toisin silti usko että saksalaiset tulevat tänne hakemaan kaikki vanhat Saabit, joku innokas harrastelija ehkä.
Näin juuri tuolla mobile.de:ssä joskus avo900~vm.90 jolla taisi olla hintapyyntö 29.000 Eur.
Saab merkin arvostus/status on paljon korkeampi muualla maailmassa kuin tällä Pohjoismaissa missä näitä on paljon...
Huonokuntoiset kuin häviää, niin jäljelle jää vain kalliit ja hyväkuntoiset.
Eli pitäkää Saabinne kunnossa En toisin silti usko että saksalaiset tulevat tänne hakemaan kaikki vanhat Saabit, joku innokas harrastelija ehkä.
Näin juuri tuolla mobile.de:ssä joskus avo900~vm.90 jolla taisi olla hintapyyntö 29.000 Eur.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Tämä
ilmiö on tosiaan helppo havaita tuolla manner-euroopassa jo usean automallin kohdalla, esim VW Golf GTI Mk1 ja ekat Mk2..
Toki Suomestakin löytyy "keräilyhenkisiä" harrastajia, jotka ovat valmiita maksamaan harvinaisemmista ja jopa -80 lukuisista hyväkuntoisista autoista moninkertaisia hintoja ns. yleiseen hintatasoon verrattuna..
Eli vielä kun saan muutaman asian elämässä mallilleen, esim terassi ja keittiöremontti, niin haaveena on joku OG turbo tai miksei 9000 turbokin. Todennäköisesti Ruotsista tai Suomesta, kun hintoja vertaa muuhun maailmaan!! Jäi edellisestä tonnarista liian hyvät muistot
Toki Suomestakin löytyy "keräilyhenkisiä" harrastajia, jotka ovat valmiita maksamaan harvinaisemmista ja jopa -80 lukuisista hyväkuntoisista autoista moninkertaisia hintoja ns. yleiseen hintatasoon verrattuna..
Eli vielä kun saan muutaman asian elämässä mallilleen, esim terassi ja keittiöremontti, niin haaveena on joku OG turbo tai miksei 9000 turbokin. Todennäköisesti Ruotsista tai Suomesta, kun hintoja vertaa muuhun maailmaan!! Jäi edellisestä tonnarista liian hyvät muistot
#1415
9000 Aero 1997 Stage3
Saab Biomega polkupyörä
9000 Aero 1997 Stage3
Saab Biomega polkupyörä
No huh..
Tuo mobile.de:n esimerkki on kyllä huisi, lähes 10k€ eikä autossa ole edes Aero-vanteita.. Nojuuh, hienoltahan se puinen kojelauta näytti mutta sillä on ajettu jo 250tkm ja "vain" 160-hevosvoimainen. Toisaalta, tuolla uudemmalla penkinkaatomekanismilla olevat istuimet houkuttelisivat - vanhat vievät vain hermoja!
Ehkä Keski-Euroopassa vain on enemmän varoja ihmisillä, jotka ovat aina olleet kiinnostuneet autoista? En tiedä täsmällistä määritettä youngtimerille, mutta pakkohan se on todeta, että esim. mkI Golf Gti alkaa olla jo 30-vuotias, ensimmäinen turbo-saabikin on samoja ikiä. Kuitenkin antavat ehkä jotain eksotiikkaa nykyautoihin verrattuna ja tekniikalle pystyy jotain itse tekemään ja ehkä vieläkin tärkeämpää, teettämään?
Esim. muskeliautojen hintatason noususta on arveltu sitä, että nyt ovat markkinoille tulossa rahakkaat keski-ikäiset jotka osaltaan korvaavat 30-50 -lukuisten klassikoiden harrastajia. Isolohkoinen & varusteltu menijä ei uutenakaan ollut kovin yleinen, nyt 30 vuotta myöhemmin kisoissa ja kaahauksessa rikottujen yksilöiden jälkeen vieläkin harvinaisempi - varsinkin hyväkuntoisena.
Tuolla 9k€:lla olisi syksyllä saanut Suomesta jo kohtuullisen hyväkuntoisen näköisen avo-Saabin. Noniin, mutta eiköhän aloiteta valitus siitä että Aero ei ole muuta kuin kaasarisatku muovihärpäkkeillä ja avo-malli ukko-saab (2D Sedan) ilman kattoa - ilmaiseksihan tälläisiä pitäisi saada!
Ehkä Keski-Euroopassa vain on enemmän varoja ihmisillä, jotka ovat aina olleet kiinnostuneet autoista? En tiedä täsmällistä määritettä youngtimerille, mutta pakkohan se on todeta, että esim. mkI Golf Gti alkaa olla jo 30-vuotias, ensimmäinen turbo-saabikin on samoja ikiä. Kuitenkin antavat ehkä jotain eksotiikkaa nykyautoihin verrattuna ja tekniikalle pystyy jotain itse tekemään ja ehkä vieläkin tärkeämpää, teettämään?
Esim. muskeliautojen hintatason noususta on arveltu sitä, että nyt ovat markkinoille tulossa rahakkaat keski-ikäiset jotka osaltaan korvaavat 30-50 -lukuisten klassikoiden harrastajia. Isolohkoinen & varusteltu menijä ei uutenakaan ollut kovin yleinen, nyt 30 vuotta myöhemmin kisoissa ja kaahauksessa rikottujen yksilöiden jälkeen vieläkin harvinaisempi - varsinkin hyväkuntoisena.
Tuolla 9k€:lla olisi syksyllä saanut Suomesta jo kohtuullisen hyväkuntoisen näköisen avo-Saabin. Noniin, mutta eiköhän aloiteta valitus siitä että Aero ei ole muuta kuin kaasarisatku muovihärpäkkeillä ja avo-malli ukko-saab (2D Sedan) ilman kattoa - ilmaiseksihan tälläisiä pitäisi saada!
Re: No huh..
Noinhan se on! ...vai onko?petteri75 kirjoitti:Tuolla 9k€:lla olisi syksyllä saanut Suomesta jo kohtuullisen hyväkuntoisen näköisen avo-Saabin. Noniin, mutta eiköhän aloiteta valitus siitä että Aero ei ole muuta kuin kaasarisatku muovihärpäkkeillä ja avo-malli ukko-saab (2D Sedan) ilman kattoa - ilmaiseksihan tälläisiä pitäisi saada!
Tuntuu kyllä että og900 aerojen arvostus Suomessa on ala-arvoista.
Juurikin tyyliin "eihän se oo ku normi t16 muovipaskoilla", niin.. tuota kannattaa miettiä syvällisemmin. Tässä en viitsi alkaa valistaan/saarnaamaan koska asiasta on puhuttu toisaalla, ja tullaan varmasti joskus puhumaan lisää.
Mutta, ehkäpä sekin aika joskus koittaa että yllä olevan tapainen og900 on samoissa hinnoissa Suomessa.
Ei noin, pojat.
Vaan perus og900:sen arvostus on täällä suomessa liian alhaalla.
Ei sieltä ulkomailta 500 eurolla oiken mitään og900 löydy, vaikka olis kaasari ilman kattoa tai erikoismuoveja.
Vaan perus og900:sen arvostus on täällä suomessa liian alhaalla.
Ei sieltä ulkomailta 500 eurolla oiken mitään og900 löydy, vaikka olis kaasari ilman kattoa tai erikoismuoveja.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Totta!!
Tietysti tulee tuolta maailmalta katseltua vain noita harvinaisuuksia, mutta samalla palstalla näkee kohtuukuntoisestakin nomaali OG-turbosta tuollaisia 2000-4000 euron hintapyyntejä, kait niitä joku vielä Saksassakin ostelee.. Mutta tuskin käyttäjäkunnassa ihan samanlaisia ihmisiä enää on kuin täällä.. Tuohon hintahaarukkaan kun löytyy jo pitkälti -90 lukuista saman koko- ja lähes teholuokankin kulkinetta.. (esim. NG 900!!) Eli ei kait ne rahat ihan hukkaan mene jos pitää vanhempaa turboa vielä iskussa muutaman vuoden!!
#1415
9000 Aero 1997 Stage3
Saab Biomega polkupyörä
9000 Aero 1997 Stage3
Saab Biomega polkupyörä
Isommissa maissa on enemmän ihmisiä, joten löytyy helpommin se yksi joka tarvitaan hyvän hinnan maksajaksi. Toisin kuin täällä poronhoitoalueella.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Saksassa siksi harvinaisia, koska tuon ikäiset autot ovat yleensä kierrätetty tehokkaasti ja niiden käyttö on käsittääkseni vielä verotettu raskaasti.
Ei niitä Suomessakaan paljon olisi, ellei valtio pakottaisi ajamaan museoikäisillä vehkeillä. Täällähän pyritään kaikin tavoin estämään autokannan uudistuminen (käyttövoimavero, käyttömaksut uusille kalliita, jne.)
Suomessa kun 20k eurolla ei saa oikein mitään ja sivistyneissä länsimaissa jo melko mukavan uuden kulkineen.
No joo, persaukisen vuodatusta.
Ei niitä Suomessakaan paljon olisi, ellei valtio pakottaisi ajamaan museoikäisillä vehkeillä. Täällähän pyritään kaikin tavoin estämään autokannan uudistuminen (käyttövoimavero, käyttömaksut uusille kalliita, jne.)
Suomessa kun 20k eurolla ei saa oikein mitään ja sivistyneissä länsimaissa jo melko mukavan uuden kulkineen.
No joo, persaukisen vuodatusta.
Re: Mobilesta bongattua.
100lassi kirjoitti:Tähän voi Suomessa mennä vielä hetki mutta pian saattaa erikoisimmat OG:t "meidän hinnoilla" lähteä valloittamaan maailmaa...
http://www.mobile.de/SIDKmDu-nSOzJG7BG8 ... 1190845574&
Oliko peräti aito pystäri..?Das Fahrzeug wurde bereits aus der Datenbank gelöscht.
Ei sille muuten mitään mahda, jos täällä ei asu ihmisiä, jotka tämmösiä autoja haluaisivat. Ei se varmaan arvostuksesta tms. ole kyse.
Saabin myyminen täällä on sen verran hankalaa, että omalta kohdaltani totean, että jokaisen ostamani OG900:n ajan itse loppuun asti.
Ymmärrän hyvin turhautumisen myymisessä, kun tarviaisi ne rahat pois ja soittoja tulee yksi viikossa, eikä hekään loppujen lopuksi ole kiinnostuneita maksamaan, kunhan kokeilevat, että lähtisikö hinnasta puolet pois. Se on kieltämättä turhauttavaa myyjälle (on kokeiltu). Ostajalle hyvä tilanne. Ei ole muita ostajia ja voi monissa tapauksissa neuvotella hinnan haluamakseen.
Näin se vaan menee. Ei siitä oikein ostajiakaan voi syyttää.
Saabin myyminen täällä on sen verran hankalaa, että omalta kohdaltani totean, että jokaisen ostamani OG900:n ajan itse loppuun asti.
Ymmärrän hyvin turhautumisen myymisessä, kun tarviaisi ne rahat pois ja soittoja tulee yksi viikossa, eikä hekään loppujen lopuksi ole kiinnostuneita maksamaan, kunhan kokeilevat, että lähtisikö hinnasta puolet pois. Se on kieltämättä turhauttavaa myyjälle (on kokeiltu). Ostajalle hyvä tilanne. Ei ole muita ostajia ja voi monissa tapauksissa neuvotella hinnan haluamakseen.
Näin se vaan menee. Ei siitä oikein ostajiakaan voi syyttää.