Saab 90 vm86 sähköt ei toimi
Saab 90 vm86 sähköt ei toimi
Mikä on 2 litrasessa saabissa kun akku loppui ja rupesin antamaan virtaa toisesta autosta apukaapeleilla, toinen auto kokoajan päällä.
Ensin startti jaksoi juuri ja juuri pyörittämään moottoria eikä tietenkään lähtenyt käyntiin. Sen jälkeen kuului vaan sitä naksutus ääntä solenoidista.
Tämän jälkeen ei kuulunut enää naksutustakaan . Vähän aikaa annoin olla jonka jälkeen koitin taas startata. No nyt ei enää syty mikään valo edes koko autoon. Mikä sulake voi mennä koska mitään en kytkenyt väärin? Vai kärähtikö joku sähkö härpäke tosta starttailu koitoksesta? Neuvoja kaivataan rikoinko koko auton sähköjärjestelmän vai? Edellisellä päivällä vielä ajoin sen kanssa.
Ensin startti jaksoi juuri ja juuri pyörittämään moottoria eikä tietenkään lähtenyt käyntiin. Sen jälkeen kuului vaan sitä naksutus ääntä solenoidista.
Tämän jälkeen ei kuulunut enää naksutustakaan . Vähän aikaa annoin olla jonka jälkeen koitin taas startata. No nyt ei enää syty mikään valo edes koko autoon. Mikä sulake voi mennä koska mitään en kytkenyt väärin? Vai kärähtikö joku sähkö härpäke tosta starttailu koitoksesta? Neuvoja kaivataan rikoinko koko auton sähköjärjestelmän vai? Edellisellä päivällä vielä ajoin sen kanssa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
ahaa
Ok pitää koittaa.
Mutta sitä ihmetyttää eikö sen pitäis käynnistyä koska toisen auton akkuhan toimii periaatteessa ton saabin "omana" akkuna jos se siinä kiinni on vai olenko oikeassa? Vai vaikuttaako sökö akku sitten niin ettei toinenkaan auto saa sitä käyntiin.. voiko sökö solenoidi sekä startti olla jossei vielä toimi uudella akulla?
Mutta sitä ihmetyttää eikö sen pitäis käynnistyä koska toisen auton akkuhan toimii periaatteessa ton saabin "omana" akkuna jos se siinä kiinni on vai olenko oikeassa? Vai vaikuttaako sökö akku sitten niin ettei toinenkaan auto saa sitä käyntiin.. voiko sökö solenoidi sekä startti olla jossei vielä toimi uudella akulla?
niin
ja sinun apukaapelit ei ole suurella todennäköisyydellä ammattikäyttöön suunnitellut eli anttilassa esim myytävissä apukaapeleissa virta kulkee todella huonosti mieluummin vaikka kääntäisi akun nurinpäin ja tarjoaisi virtaa suoraan napoihin niin olisi eri meininki. (niin tein kerran kuiva-akulla)
mutta kannattaa tarkastaa tietysti maadoitus kaapelin kunto lootan sivulta akulle.
jos vielä tökkii niin joskus startille tuleva harmaa kaapeli hapettuu poikki siinä pakosarjan tienoilla.
mutta kannattaa tarkastaa tietysti maadoitus kaapelin kunto lootan sivulta akulle.
jos vielä tökkii niin joskus startille tuleva harmaa kaapeli hapettuu poikki siinä pakosarjan tienoilla.
Halpakaapeleista kannattaa anakin kurkata miten ne johdot on prässätty sinne kahvojen sisään. Saattaa olla johto kuorittu ja taitettu taaksepäin eristeen viereen, ja sitten jotenkin suurinpiirtein puristettu eristeineen kiinni. Tuurilla voi toimia.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jep
Nyt se lähtee käyntiin kun pistin miinuksen saabin runkoon enkä enää suoraan akkuun. Nyt en tiedä mikä kaasarissa on kun sain käyntiin kaasua piti pumpata ryyppy päällä että edes pysys käynnissä. Ei ottanut kiekkoja kun ehkä 2500 kun kaasua pisti pohjaan. Kauhea röpötys myös
Nyt ei enää edes lupaa. Kastelinko koneen? Kun ajoin sillon edellispäivänä enne tätä vikaa se otti melko hyvin kiekkoja. Ei kai toi kaasarikin menny jäähän?
Nyt ei enää edes lupaa. Kastelinko koneen? Kun ajoin sillon edellispäivänä enne tätä vikaa se otti melko hyvin kiekkoja. Ei kai toi kaasarikin menny jäähän?
Re: jep
voisiko tuon johdosta epäillä myös sitä että akku on kenties hyvä, mutta maajohto akulta runkoon huono?anttijh kirjoitti:Nyt se lähtee käyntiin kun pistin miinuksen saabin runkoon enkä enää suoraan akkuun. Nyt en tiedä mikä kaasarissa on kun sain käyntiin kaasua piti pumpata ryyppy päällä että edes pysys käynnissä. Ei ottanut kiekkoja kun ehkä 2500 kun kaasua pisti pohjaan. Kauhea röpötys myös
Nyt ei enää edes lupaa. Kastelinko koneen? Kun ajoin sillon edellispäivänä enne tätä vikaa se otti melko hyvin kiekkoja. Ei kai toi kaasarikin menny jäähän?
ja tuohon käyntiin, mulla kävi samalla tavalla kun ilmat lauhtui kovasta pakkasesta nopsasti, ysiysin kaasutin jäätyi, bensa haisi ja kyljestä tulvi bensaa ilmanputsarin kotelon päälle.
aamulla kun piti lähtee töihin kone sammui 20 metrin jälkeen enkä meinannut saada enää käyntiin, edes mäkistartilla. ilman ryyppyä sattui sitten heräämään ja sitten pidin puoli tuntia käynnissä paikallaan ja pientä rinkiä ajaen jonka jälkeen alkoi käymään hiukan paremmin ja tulvimistakin tapahtui enää tyhjäkäynnillä. tulviminen lakkasi kokonaan vasta parin päivän ja parin sadan kilometrin jälkeen.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
asfd
Niin no pääasiahan on että starttaa. Kaipa se maajohto on huono kun käynnistys kun pisti apuakun miinuksen saabin runkoon eikä miinukseen. Tai se akku sitten rikki.
Nyt on toi ongelma että enää ei edes lupaa.. miten kuivattelen konetta? Tulpat kuivaks kankaalla ja starttailen kaasu pohjassa ilman ryyppyä? Ja jos lähtee käyntiin niin ilman ryyppyä kokoajan koittaa?
Nyt on toi ongelma että enää ei edes lupaa.. miten kuivattelen konetta? Tulpat kuivaks kankaalla ja starttailen kaasu pohjassa ilman ryyppyä? Ja jos lähtee käyntiin niin ilman ryyppyä kokoajan koittaa?