Moro !
Tulipas tuossa tutkailtua hieman tuota LH-Jetronicin (2.4.2.) toimintaa ja silmiini pisti että kaikkia polttoaineruiskuja ajetaan yhdellä ja samalla signaalilla joka lähtee ECU:sta.
Onko noissa ruiskuissa jotenkin mekaanisesti huomioitu että missä tahdissa kone on menossa, vai ruiskiiko ne menemään välittämättä onko imuventtiili auki vai ei ?
Entä tietääkö kukaan millaista signaalia tulee ulos LH-Jetronicin pinnistä 31 (Consumption signal to EDU (http://www.saabnet.com/tsn/faq/lhoverview.html)) ?
Onko kukaan muuten itse rakentanut minkäänlaista ajotietokonetta 900:een ? Tuoltahan saa kaivettua jos jonkinmoisia signaaleja mitä voisi käyttää ajotietokoneessa.
- Jukka
LH-Jetronic kysyksiä...
LH-jetissä polttoainetta ruiskutetaan kaikkiin kanaviin jokaisella kampiakselin kierroksella. Ideana on saada moottori reagoimaan nopeammin kuormituksen muutoksiin.
Yhtä työtahtia varten tarvittava polttoainemäärä ruiskutetaan siis kahdessa erässä, jotka voivat olla erisuuruisia.
Yhtä työtahtia varten tarvittava polttoainemäärä ruiskutetaan siis kahdessa erässä, jotka voivat olla erisuuruisia.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
LH-Jetronic ruiskut ovat ns. batch fire eli niitä ei kiinnosta onko imuventtiili auki vai kiinni. Käytännössähän tällä ei ole juuri mitään merkitystä muuhun kuin päästöihin tyhjäkäynnillä ja osakaasulla, kyllä se seos siellä imukanavassa odottaa venttiilin avautumista.
Suuttimia ohjataan tosiaan vain maadoittamalla niille kaikille yhteistä maakaapelia.
Ajotietokoneen toimintaan en ole perehtynyt, mutta suuttimien aukioloajastahan tuo tieto kertoo. Varmaan oskilloskoopilla tutkimalla saisi helposti selville.
Suuttimia ohjataan tosiaan vain maadoittamalla niille kaikille yhteistä maakaapelia.
Ajotietokoneen toimintaan en ole perehtynyt, mutta suuttimien aukioloajastahan tuo tieto kertoo. Varmaan oskilloskoopilla tutkimalla saisi helposti selville.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com