900S 91 ja vanha 9000 intercooleri
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
900S 91 ja vanha 9000 intercooleri
Tuli tuossa hommattu vanhanmallinen (taaksepäin olevilla letkulähdöillä) 9000 Turbon cooleri ahtoputkineen.
Kuinka suuri homma tuo on asentaa ja sovittaa 900S:n keulalle?
Ja löytyykö mistään kuvaa operaatiosta
Mistä tuo painerajoittaja säädetään , mikä katkaisee polttoaineen syötön ahtojen noustessa ?
Ja millä tavalla ja minkäverran ahtopainetta viisasta nostaa, että kone kestää päivittäisessä ajossa?
Millä paineilla lastu tarpeen?
Olen vielä aika tuore Saabisti, siksi neuvoja kysyn .
Kuinka suuri homma tuo on asentaa ja sovittaa 900S:n keulalle?
Ja löytyykö mistään kuvaa operaatiosta
Mistä tuo painerajoittaja säädetään , mikä katkaisee polttoaineen syötön ahtojen noustessa ?
Ja millä tavalla ja minkäverran ahtopainetta viisasta nostaa, että kone kestää päivittäisessä ajossa?
Millä paineilla lastu tarpeen?
Olen vielä aika tuore Saabisti, siksi neuvoja kysyn .
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
http://www.townsendimports.com/Web/turb ... comind.htm
http://www.netikka.net/chenriks/apcsuomi/APC_S.htm
http://www.900aero.com/main/tech_main_apcteo.htm
http://www.netikka.net/chenriks/apcsuomi/APC_S.htm
http://www.900aero.com/main/tech_main_apcteo.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Kai ne jokainen originaalista poikkeava vällärin asennus OG satkuun on enemmän tai vähemmän käsityötä. Toimintaperiaate on simppeli, mielestäni ongelmia ovat ainoastaan putkien vienti ja coolerin kiinnitys. Molemmat ovat riippuvaisia toisistaan. Ei muuta kun puskuri ja konepelti pois ja sovittelemaan.
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
itse laitoin omaani 900:n tonnarin vanhan kuulerin ja kyllähän se sinne menee, varsinkin kun omassa projektissa oli uusi turbo ja saatiin käännettyä se turbon painepuoli osoittamaan alaspäin niin saatin se ahtoputki joka menee välijäähdylle tulemaan siitä melko suorasti ja lyhyesti. Toinen ahtoputki joka menee siis imusarjalle oli vaikeampi mutta tehtiin pohjaan reikä siihen lampun ja ruiskun väliin ja siitä ylös imusarjalle. Siinä ainakin jotain ohjeita, kuvia en kehtaa edes tässä rakennus vaiheessa ottaa ollekaan.
itsellä juuri samanlainen kokoonpano tulossa. Eli 900s -91 ja Tonnarin vanhempi IC. Nyt ajattelin pian projektin aloittaa, kun tässä on saanut tarpeeksi jo tuota ahtoputkisto värkkiä hankittua. Hinauskoukut ainakin joutuu rälläköimään. Puskurien stoppareista en ole varma joutuuko niitä leikkelemään. Uudemman mallin tonnarin kumimutkia olen saanut hommatuksi ja uskoisin että niiden avulla saa ne IC:n lähdöt hyvin ranetettua sinne konehuoneen puolelle.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Tämäpä kivaa että muitakin samanlaista projektia meinaavia löytyy .
-20 - -30 Pakkaset ja kylmä talli vaan siirtää hommaa keväämmälle , mutta asian selvittely on jo nyt aiheellista. Toki jos sää lauhtuu riittävästi, saattaahan tuon joku viikonloppu saada paikalleenkin .
Onko tuo luvallista, jos puhkaisee keulan pohjapeltiin reikää ahtoputkea varten?
Mitä tuumii katsastusmies?
Hinauslenkitkö on pakko poistaa?
Mistäs sitten pystyy hinaamaan, jos auto jää tielle ?
-20 - -30 Pakkaset ja kylmä talli vaan siirtää hommaa keväämmälle , mutta asian selvittely on jo nyt aiheellista. Toki jos sää lauhtuu riittävästi, saattaahan tuon joku viikonloppu saada paikalleenkin .
Onko tuo luvallista, jos puhkaisee keulan pohjapeltiin reikää ahtoputkea varten?
Mitä tuumii katsastusmies?
Hinauslenkitkö on pakko poistaa?
Mistäs sitten pystyy hinaamaan, jos auto jää tielle ?
Joo, itselläkin kyllä projektin aloittamista rokottaa tuo lämpimän tallin puute
Hinauslenkit on kyllä pakko poistaa.
Tuosta pohjuspellistä ei ole tietoa. Riippuu niin paljon aina katsastusmiehestä.
Eihän Saabi tien päälle jätä
Hinauslenkit on kyllä pakko poistaa.
Tuosta pohjuspellistä ei ole tietoa. Riippuu niin paljon aina katsastusmiehestä.
Eihän Saabi tien päälle jätä
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Toivottavasti ei ihan heti ainakaan . Kerran jo jäin hiljattain, virta loppui ajaessa. Hiilet tuli tiensä päähän.Suabisti kirjoitti:
Eihän Saabi tien päälle jätä
Sleeper ilme tuolla vanhemmalla coolerilla ainakin säilyisi paremmin, ei ne putket heti paljastaisi virityksiä .
Kääntyykö tuo turbo toiseen asentoon helposti?
Sais coolerille suoremman putken siten.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio