900S 91 ja vanha 9000 intercooleri
On tuo vanhan mallin coolerin asentaminen satkuun aikalailla työläs operaatio jos haluaa siistin. Vaatii myös syylärikehikon leikkelyä reippaalla kädellä.
Sanotaanko näin että uuden mallin tonnaricooleri on se joka on helpompi asentaa siististi niin että ei näy putkia eikä muutakaan.
Jos haluaa hyvän niin hitsauttaa uudet sopivammat päädyt ihan sama kumpaa cooleria käyttää. Kyselyjä amiksille ja AMK:lle, vähänkään jos on tuuria niin saa edullisesti alupäädyt.
Sanotaanko näin että uuden mallin tonnaricooleri on se joka on helpompi asentaa siististi niin että ei näy putkia eikä muutakaan.
Jos haluaa hyvän niin hitsauttaa uudet sopivammat päädyt ihan sama kumpaa cooleria käyttää. Kyselyjä amiksille ja AMK:lle, vähänkään jos on tuuria niin saa edullisesti alupäädyt.
Aki Peltola #1132
Jos voit päättää kumman laitat uuden vai vanhan niin ehdottomasti uudempi.junnu kirjoitti:Laittakaas pliis kuvia,Mistä kohden coolerin putket tulee konehuoneeseen vanhalla?Tyylillä ei väliä.Pitäs viikonlopun aikana päättää kumpi laitetaan.Uusi/vanha?Kävin kyselemässä uuteen putkistoa,60mm alumiini useammalla palalla noin 300 eskoo?Aikas kallista!!!
Parempi cooleri kennoltaan ja virtaukseltaan + vielä paljon helpompi laittaa.
Itse maksoin uudesta coolerista + putkista n.150e eli ei se kallistakaan ole.
Vanhat putket voi käyttää erittäin tehokkaasti hyödyksi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Ne hinauslenkit ei ole vitaaleja. Pohjapanssarista hinaus onnistuu hyvin. Sen sijaan puskurin stoppareita EN leikkelisi. Eikä ainakaan uudemman mallisen kanssa ole tarviskaan, ja en ymmärrä miksi tarttis vanhankaan kanssa. Joka muuta väittää...todistakoon miksi. Mä voin todistaa toisin
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Joo ja mahtava sitte pimeässä ja vesisateessa ryömiä auton alle vaihteistoöljylammikkoon sitomaan köyttä joka kaiken lisäksi retuuttaa etupuskuria hinatessa.tema kirjoitti:Ne hinauslenkit ei ole vitaaleja. Pohjapanssarista hinaus onnistuu hyvin. Sen sijaan puskurin stoppareita EN leikkelisi. Eikä ainakaan uudemman mallisen kanssa ole tarviskaan, ja en ymmärrä miksi tarttis vanhankaan kanssa. Joka muuta väittää...todistakoon miksi. Mä voin todistaa toisin
Vanhan mallin cooleri on paksuutta lukuunottamatta jokasuuntaan isompi kuin uudempi joten sen siistiin asennukseen sisältynee puskurin stoppareiden leikkely. Mitään turvallisuusriskiähän tuo ei aiheuta.
Ite en oo koskaan viittiny näitä asennellessa leikellä puskurin muoveja tai jättää putkia alhaalta näkyviin. Ne on vaan niin rumat. Joten ennemmin syylärikehikosta.
Aki Peltola #1132
Joo, kyllä tuo vanhan ic:n paikalleen laittaminen aika toivottomalta näyttää. Tuossa vanhemman Tonnarin cuulerin asennuksessa pitäis tosin varmaan puolet tosta syylärin kehikosta leikeillä, kun Nuo IC:N päädyt on niin H******n isot Että imeisesti vaan pitää sitä uudemman mallista ruveta etsimään..
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Aksu900 kirjoitti:Joo ja mahtava sitte pimeässä ja vesisateessa ryömiä auton alle vaihteistoöljylammikkoon sitomaan köyttä joka kaiken lisäksi retuuttaa etupuskuria hinatessa.tema kirjoitti:Ne hinauslenkit ei ole vitaaleja. Pohjapanssarista hinaus onnistuu hyvin. Sen sijaan puskurin stoppareita EN leikkelisi. Eikä ainakaan uudemman mallisen kanssa ole tarviskaan, ja en ymmärrä miksi tarttis vanhankaan kanssa. Joka muuta väittää...todistakoon miksi. Mä voin todistaa toisin
Vanhan mallin cooleri on paksuutta lukuunottamatta jokasuuntaan isompi kuin uudempi joten sen siistiin asennukseen sisältynee puskurin stoppareiden leikkely. Mitään turvallisuusriskiähän tuo ei aiheuta.
Ite en oo koskaan viittiny näitä asennellessa leikellä puskurin muoveja tai jättää putkia alhaalta näkyviin. Ne on vaan niin rumat. Joten ennemmin syylärikehikosta.
Kokemusta
Joo tokihan helpompi on hinata, mutta puskuria ei ole mulla taittanut. Hiukan tulee putket näkyviin, mutta se on enemmän putkien teosta kiinni. Tila IC:n yläpuolella on nimittäin ehjilläkin stoppareilla aika pieni. Jos vanhanmallinen tosiaan paksuutta lukuunottamatta isompi niin en sitten siltä osin kommentoi lisää. Ja jos putket hiukan pilkistää niin ne voi peittää vaikka lisävaloilla niin kuin minä Eikä ne putket välttis ole rumat. Riippuu toteutuksesta ja on aika makuasia. Monet kaverit on kehoittanut jättään näkyviin.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
KÖH tuotanii..tema kirjoitti: Kokemusta
Joo vanhanmallinen on viheliäinen asentaa, nimim. kaksi asentaneena. Mä siirtelin syylärit ja kaikki pois tieltä jotta sain kaiken piiloon eikä tarttenu puskinta raiskata.. Joten voin lämpimästi suositella tekemään ne custom-päädyt.
Pihi ja rohkea mies leikkaa sen orkkismuovipäädyn ja muovihitsaa takaisin parempaan muotoon..
(kuka ehtii ekana huutaan että ei kestä)
KESTI SEMMONENKI VIRITYS 1.7BARILLA VUODEN VERRAN.
Aki Peltola #1132
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Illalla tuli mittailtua coolerin tulevaa paikkaa, ja ahdasta näyttää olevan.
Ilmeisesti on kallisteltava cooleria , jotta letkuille ja ahtoputkille jotain toiveita saada tilaa.
Tarkemmin tuon näkee, kun purkaa keulan auki.
Rekisteriruuvien vaihto uusiin ei ollutkaan ihan helppo homma, kun etukilven teline mureni käsiin Tein uuden telineen sinkitystä pellistä, eipähän heti happane. Vielä kaiken kruunasi takakilven ruuvinreiän kasvaminen peukalonkokoiseksi irroittaessa. Sekin pitäisi paikata . Kivaa tämä vanhojen rassaaminen, minuutin homma paisuu tuntien hommaksi
Toivottavasti etupuskuri lähtee paremmalla onnella irti, ettei pultit katkeile. Monellakohan pultilla se on kiinni?
Ilmeisesti on kallisteltava cooleria , jotta letkuille ja ahtoputkille jotain toiveita saada tilaa.
Tarkemmin tuon näkee, kun purkaa keulan auki.
Rekisteriruuvien vaihto uusiin ei ollutkaan ihan helppo homma, kun etukilven teline mureni käsiin Tein uuden telineen sinkitystä pellistä, eipähän heti happane. Vielä kaiken kruunasi takakilven ruuvinreiän kasvaminen peukalonkokoiseksi irroittaessa. Sekin pitäisi paikata . Kivaa tämä vanhojen rassaaminen, minuutin homma paisuu tuntien hommaksi
Toivottavasti etupuskuri lähtee paremmalla onnella irti, ettei pultit katkeile. Monellakohan pultilla se on kiinni?
Etupuskimet on lähteneet aika pahemmitta ongelmitta irti. Se on kiinni 2 pitkillä kuusiokulma pultilla. Ne sivupalat on erikseen kiinni.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Kyllä näyttää siltä, että tuo cooleri lähtee myyntiin.
Rälläköin aika reilusti syylärin kehikkoa, leikkasin hieman puskuriakin.
Cooleri asettuu kutakuinkin paikalleen ja puskurikin sopii päälle. Silti cooleri jää liian alas ja ahtoputkien veto näyttää aika kinkkiselle.
Öljyn lauhdutin sattuu myös tielle, eikä toisella puolella juuri sen parempi tilanne. Ilman lamppuja tuon coolerin sai nostettua ylemmäs, mutta lamppujen kanssa tila kapenee. Päätyt jää aikalailla paljon näkyviin. Nuo päätyt on niin isot . Tuntuu, ettei putkia saa vedettyä kuin pohjapellin läpi . Ruvettava etsimään täältä Kuopion suunnalta uudempaa intercooleria.
Rälläköin aika reilusti syylärin kehikkoa, leikkasin hieman puskuriakin.
Cooleri asettuu kutakuinkin paikalleen ja puskurikin sopii päälle. Silti cooleri jää liian alas ja ahtoputkien veto näyttää aika kinkkiselle.
Öljyn lauhdutin sattuu myös tielle, eikä toisella puolella juuri sen parempi tilanne. Ilman lamppuja tuon coolerin sai nostettua ylemmäs, mutta lamppujen kanssa tila kapenee. Päätyt jää aikalailla paljon näkyviin. Nuo päätyt on niin isot . Tuntuu, ettei putkia saa vedettyä kuin pohjapellin läpi . Ruvettava etsimään täältä Kuopion suunnalta uudempaa intercooleria.
Joo, kyllä ittekkin oon luovuttanut tuon 9000 vanhan cuulerin kiinnittämisen kanssa. Nuo uudemmat tonnarin IC:t ovat kiven alla, oon täs 3kk yrittänyt metsästää sellaista ja tuloksetta
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*