Sytytysongelmia saab 90 -84

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Sytytysongelmia saab 90 -84

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Otin saabistani moottorin pois ja siirsin sen putkirunko autoon, mutta sähköissä tapahtu jokin juttu, kun ei anna enää kipinää. Moottorissa on kärjetön sytytys järjestelmä. Kaikki vihjeet otetaan ilolla vastaan, sillä auto on muuten täysin valmis ajoon, jos vain kone kävisi.
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

kuvia äkkiä.... meinaan siitä autosta!! mitenkä on tilat tehty että laatikko mahtu yms kerro? Itellä mikro autoon menossa minin pyörät ja 125cc kone
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7352
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kuva rakennelmasta ois kiva!

Mutta joskus noi virranjakajaan tulevat johdot on aika hauraita ja ovat voineet murtuu johtoja siirrellessä.
Että yleismittarin kanssa mittaileen liittimien päästä

Tuolta löytyy kytkis:
http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm

Ohan sytytysyksikkö ja kone maadoitettu kunnolla?
Puolassa johdot oikein päin?

Toivottavasti saat pelin käymään, niin kuullaan varmasti mielenkiintosia ajokokemuksia...... :lol:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Vika oli siinä, kun yksi johto joka tulee "sytytysyksikölle", ei saanut maata. Tinasin sen johdon kylkeen uuden johdon ja vedin suoraan maahan. Sitten kone hörähti heti käyntiin.

Auto kulkee kun painaa vaan kaasua, eikä ole niin väliä mikä vaihde on päällä! Yllättävän helppo hallittava, moottorijarrutuksessa tulee puolen metrin liekkiä pakoputkesta :D Koitan laittaa kuvaa heti vaan kun saan!

Sellanen kysymys vielä, että mikä on vikana kun alakierroksilla kone vaan "rökeltää"? Itte veikkaan sitä ihmeen luisti systeemiä siinä kaasarissa?!
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Tässä olisi kuva autosta!
Kuva[/img]
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Vähä tyly! Varmaan sika siisti päästeelä :D
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Karu peli! 8)

Kateeks käy, ajeleppas iisisti näyttää sen verran vauhtihirmulta 8O
iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja iku »

Siistin näköinen peli! Ja tottakai jalkkis-vanteilla 8) 8)

Kaverilla oli dats*n 100A:sta tehty putkirunkoauto, kulki sekin aivan hullusti. Siinä oli akseliväli vielä n. 1m lyhyempi kuin tuossa, eli oli aika ketterä peli, muttei sillä yli 80km/h uskaltanut ajaa... :twisted:
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Kyllähän toi hyvin kulkee.. ja on ihmeen helppo hallita, kiitos nopeen ohjauksen.
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Vastaa Viestiin