og 900 sisävalo palaa jatkuvasti/ VIKA LÖYTYNYT !
og 900 sisävalo palaa jatkuvasti/ VIKA LÖYTYNYT !
Satkun kunnostus jatkuu.
Ja en löytänyt tälle aiheelle aiempaa keskustelua.
Joten olisiko jollain tietoa mistä mahd. vikaa voisi yrittää hakea kun
sisävalot vivun 1 asennolla palavat jatkuvasti.
Jokin ovitunnistimista siis maadoittaa.tunnistimet ovat rinnan koska ovat yhdellä johdolla.Missähän voisi olla yhtymä kohta jotta voisi mitata
mikä ovi vian aiheuttaa.
Ennenkuin aloitan enemmän purkamisen niin kuunnellaan
olisiko jollain ratkaisua asiaan.
900 -92
Ja en löytänyt tälle aiheelle aiempaa keskustelua.
Joten olisiko jollain tietoa mistä mahd. vikaa voisi yrittää hakea kun
sisävalot vivun 1 asennolla palavat jatkuvasti.
Jokin ovitunnistimista siis maadoittaa.tunnistimet ovat rinnan koska ovat yhdellä johdolla.Missähän voisi olla yhtymä kohta jotta voisi mitata
mikä ovi vian aiheuttaa.
Ennenkuin aloitan enemmän purkamisen niin kuunnellaan
olisiko jollain ratkaisua asiaan.
900 -92
Viimeksi muokannut kaneali, To Elo 31, 2006 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: og 900 sisävalo palaa jatkuvasti
http://www.townsendimports.com/Web/elec ... 54-157.jpgkaneali kirjoitti:Satkun kunnostus jatkuu.
Ja en löytänyt tälle aiheelle aiempaa keskustelua.
Joten olisiko jollain tietoa mistä mahd. vikaa voisi yrittää hakea kun
sisävalot vivun 1 asennolla palavat jatkuvasti.
Jokin ovitunnistimista siis maadoittaa.tunnistimet ovat rinnan koska ovat yhdellä johdolla.Missähän voisi olla yhtymä kohta jotta voisi mitata
mikä ovi vian aiheuttaa.
Ennenkuin aloitan enemmän purkamisen niin kuunnellaan
olisiko jollain ratkaisua asiaan.
900 -92
Tuo kaavio on kyllä -90 malliin asti, mutta antaa osviittaa.
Toisaalta vois olla sisävalon viiverele jumissa eli ei katkaise kun aika on täysi. Nyppää rele pois, jos sammuu niin relevika. Rele on takapenkin alla.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: og 900 sisävalo palaa jatkuvasti
lienee pahassa paikassa löytää, minä ruuvaisin vain yhden kerrallaan irti ja katsoisin mikä vaikuttaa.kaneali kirjoitti: Jokin ovitunnistimista siis maadoittaa.tunnistimet ovat rinnan koska ovat yhdellä johdolla.Missähän voisi olla yhtymä kohta jotta voisi mitata
mikä ovi vian aiheuttaa.
Ennenkuin aloitan enemmän purkamisen niin kuunnellaan
olisiko jollain ratkaisua asiaan.
900 -92
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Kiusaanpa nyt vielä tuolla viivereleellä, vaikka on OT..
Itselläni on Bilteman viive, eli valot eivät sammu kun virta-avainta kääntää. Ajattelin tuosta kyhätä alkuperäisen kaltaista kytkentää, eli viive ohjaamaan tavallista sulkeutuvaa relettä, jotakuinkin tuon kytkentäkaavion mukaisesti. Mietin kuitenkin, miten tuo valon katkaisu virtojen kytkeytyessä on toteutettava? Eikös tuossa alkuperäisesä kytketä virta tällöin releen maapuolelle, eli rele lakkaa vetämästä. Jotakin siellä kuitenkin täytyy olla välissä, sillä sehän on selvää, mitä tapahtuu, kun virta kytketään suoraan maahan?
Onko kellään rikkinäistä relettä aukastuna?
Edit: Jaa mahtaakohan tuossa navan T ja releen ohjauksen välissä olla diodi? Varmaan myös kummassakin releen ohjaukselle tulevassa virtajohdossa on diodi, jotta niistä ei kulje toisiinsa läpi virta, ts. jatkuva virta tuosta releen napaan 30 tulevasta johdosta napaan 15, eli sytytysvirtaan.(?)
Edit: Ei ainakaan noin. Kannan T ja releen ohjauksen välillähän on maan kuljettava, kun ovi on auki, jotta viive aktivoituu. Diodi väliin estosuunnassa ja maa lakkaa kulkemasta. Taitaa olla mahdoton projekti
Itselläni on Bilteman viive, eli valot eivät sammu kun virta-avainta kääntää. Ajattelin tuosta kyhätä alkuperäisen kaltaista kytkentää, eli viive ohjaamaan tavallista sulkeutuvaa relettä, jotakuinkin tuon kytkentäkaavion mukaisesti. Mietin kuitenkin, miten tuo valon katkaisu virtojen kytkeytyessä on toteutettava? Eikös tuossa alkuperäisesä kytketä virta tällöin releen maapuolelle, eli rele lakkaa vetämästä. Jotakin siellä kuitenkin täytyy olla välissä, sillä sehän on selvää, mitä tapahtuu, kun virta kytketään suoraan maahan?
Onko kellään rikkinäistä relettä aukastuna?
Edit: Jaa mahtaakohan tuossa navan T ja releen ohjauksen välissä olla diodi? Varmaan myös kummassakin releen ohjaukselle tulevassa virtajohdossa on diodi, jotta niistä ei kulje toisiinsa läpi virta, ts. jatkuva virta tuosta releen napaan 30 tulevasta johdosta napaan 15, eli sytytysvirtaan.(?)
Edit: Ei ainakaan noin. Kannan T ja releen ohjauksen välillähän on maan kuljettava, kun ovi on auki, jotta viive aktivoituu. Diodi väliin estosuunnassa ja maa lakkaa kulkemasta. Taitaa olla mahdoton projekti
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Ei ole mulla purettua relettä mutta se viittaa diodiin kun avaat oven ja sisävalo syttyy, kun suljet oven(tai painat ovikytkimen sisään)niin sisävalo himmenee hieman eli kynnysjännitteen verran? MUTU juttua.akyttala kirjoitti:Kiusaanpa nyt vielä tuolla viivereleellä, vaikka on OT..
Edit: Jaa mahtaakohan tuossa navan T ja releen ohjauksen välissä olla diodi? Taitaa olla mahdoton projekti
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Mittaapa yleismittarilla siitä valon molemmin puolin, minkälaista jännitettä sieltä löytyy.tUrpoEinari kirjoitti:Ei ole mulla purettua relettä mutta se viittaa diodiin kun avaat oven ja sisävalo syttyy, kun suljet oven(tai painat ovikytkimen sisään)niin sisävalo himmenee hieman eli kynnysjännitteen verran? MUTU juttua.akyttala kirjoitti:Kiusaanpa nyt vielä tuolla viivereleellä, vaikka on OT..
Edit: Jaa mahtaakohan tuossa navan T ja releen ohjauksen välissä olla diodi? Taitaa olla mahdoton projekti
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Lainaus kokä-kirjasta:akyttala kirjoitti: Edit: Kannan T ja releen ohjauksen välillähän on maan kuljettava, kun ovi on auki, jotta viive aktivoituu. Diodi väliin estosuunnassa ja maa lakkaa kulkemasta. Taitaa olla mahdoton projekti
Sisävalaistuksen sammumisen aikaviiveellä varustetuissa autoissa on rele 151, joka saa jännitteen sekä varokkeelta 12 virtalukon ollessa ajoasennossa että jatkuvasti +30-jännitteen virtalukon asennosta riippumatta.
Kun sisävalaistus syttyy, joko avaamalla ovi tai katkaisimesta kääntämällä, rele 151 vetää koska T maadoittuu.
Kun virtapiiri tämän jälkeen katkeaa, joko sulkemalla ovi tai katkaisimesta kääntämällä, palaa sisivalaistus edelleen. Tämä johtuu siitä, että releen aikapiiri säilyttää maadoitusyhteyden napojen T ja 31 kautta.
Aikaviive on n. 15 sekuntia, mutta se katkeaa käänettäessä virta-avain ajoasentoon. Jännite (+54) pääsee tällöin releen navalle 15. Navat 15 ja 30 tulevat tällöin jännitteellisiksi, joten rele päästää ja maadoituspiiri napojen T ja 31 kautta katkeaa. Lainaus loppu.
En saanut mittarilla 0,7 volttia enempää eroksi ovi auki/ovi kiinni jännitteessä.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Kiitoksia. Tämä olikin jo kovin valaisevaa. Ainoa mikä vielä mietityttää, on tuo navan T ja releen ohjauksen väli, sillä oven ollessa auki napaan T tulee maata ja tällöin kytkettäessä virrat päälle, tulee napaan 15 virta. Maa ja virta siis kohtaa, eli välissä pitää olla jotakin..tUrpoEinari kirjoitti:Lainaus kokä-kirjasta:akyttala kirjoitti: Edit: Kannan T ja releen ohjauksen välillähän on maan kuljettava, kun ovi on auki, jotta viive aktivoituu. Diodi väliin estosuunnassa ja maa lakkaa kulkemasta. Taitaa olla mahdoton projekti
Sisävalaistuksen sammumisen aikaviiveellä varustetuissa autoissa on rele 151, joka saa jännitteen sekä varokkeelta 12 virtalukon ollessa ajoasennossa että jatkuvasti +30-jännitteen virtalukon asennosta riippumatta.
Kun sisävalaistus syttyy, joko avaamalla ovi tai katkaisimesta kääntämällä, rele 151 vetää koska T maadoittuu.
Kun virtapiiri tämän jälkeen katkeaa, joko sulkemalla ovi tai katkaisimesta kääntämällä, palaa sisivalaistus edelleen. Tämä johtuu siitä, että releen aikapiiri säilyttää maadoitusyhteyden napojen T ja 31 kautta.
Aikaviive on n. 15 sekuntia, mutta se katkeaa käänettäessä virta-avain ajoasentoon. Jännite (+54) pääsee tällöin releen navalle 15. Navat 15 ja 30 tulevat tällöin jännitteellisiksi, joten rele päästää ja maadoituspiiri napojen T ja 31 kautta katkeaa. Lainaus loppu.
En saanut mittarilla 0,7 volttia enempää eroksi ovi auki/ovi kiinni jännitteessä.
Jospa siinä on diodi, niin miten päin? Eikö sen pitäisi olla estosuunnassa T:stä napaan 15 katsoen, jotta maa kulkee siitä läpi? Tällöin siitä kulkee kuitenkin myös jännite läpi toiseen suuntaan, eli maa ja virta kohtaavat jälleen.
Eikös tuo 0,7V sopi kuitenkin kuvaan niin, että siellä olisi diodi. Tuon verranhan ne tuppaavat kadottamaan jännitettä.
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: og 900 sisävalo palaa jatkuvasti
Ei ole näkynyt #kaneali# ratkaisua, joko vika on löytynyt?:?:kaneali kirjoitti:Satkun kunnostus jatkuu.
Ennenkuin aloitan enemmän purkamisen niin kuunnellaan
olisiko jollain ratkaisua asiaan.
900 -92
Jos löysit niin kerro että me muutkin voisimme tuon vian helposti korjata, kun ja jos sellainen iskee päälle.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Terve
Kyllä täällä vielä ollaan.
Sisävalo ongelma ei ole vielä ratkennut
Viiverele ei sitä aiheuta koska sen irtiotolla ei ole vaikutusta.
Tavaratilan valon toimintaa en ole vielä ehtinyt tutkia jos vaikka siellä voisi olla jotain vikaa.
Kun on ollut niin paljon muita korjauskohteita etusijalla.
Toinen asia on nyt tapetilla kun ohjaamo ei oikein tahdo pysyä matalilla
kierroksilla lämpimänä.Syynä tähän on tiedossa:Eli siitä muovisesta yhdyshässäkästä puuttuu kokonaan siellä sisällä alunperin ollut kuula.
Lienee jotenkin sulanut pois.
Vaihtoehdot lienevät korvata se uudella varaosalla tai vaihtaa vanhemman 16 ventt. letkut jolloin koko laitetta ei tarvita.
Omassa 900S -91 on suorat letkut ja sen lämppärin säätäminen on aika vaikeata aivan kuten "Mertmi" jossain aiemmassa tekstissään on maininnut
että pitää kääntää lämmöt lähes pois ennenkuin hytissä viilenee ja vastaavasti aika pitkälle pitää nostaa ennenkuin taas lämpenee.
Siis onkohan jollain kokemusta molemmista letkujärjestelmistä
Eli jos vaikka toimiva (ehjä) uudempi systeemi olisi säädön suhteen parempi kuin suorat letkut?
Kyllä täällä vielä ollaan.
Sisävalo ongelma ei ole vielä ratkennut
Viiverele ei sitä aiheuta koska sen irtiotolla ei ole vaikutusta.
Tavaratilan valon toimintaa en ole vielä ehtinyt tutkia jos vaikka siellä voisi olla jotain vikaa.
Kun on ollut niin paljon muita korjauskohteita etusijalla.
Toinen asia on nyt tapetilla kun ohjaamo ei oikein tahdo pysyä matalilla
kierroksilla lämpimänä.Syynä tähän on tiedossa:Eli siitä muovisesta yhdyshässäkästä puuttuu kokonaan siellä sisällä alunperin ollut kuula.
Lienee jotenkin sulanut pois.
Vaihtoehdot lienevät korvata se uudella varaosalla tai vaihtaa vanhemman 16 ventt. letkut jolloin koko laitetta ei tarvita.
Omassa 900S -91 on suorat letkut ja sen lämppärin säätäminen on aika vaikeata aivan kuten "Mertmi" jossain aiemmassa tekstissään on maininnut
että pitää kääntää lämmöt lähes pois ennenkuin hytissä viilenee ja vastaavasti aika pitkälle pitää nostaa ennenkuin taas lämpenee.
Siis onkohan jollain kokemusta molemmista letkujärjestelmistä
Eli jos vaikka toimiva (ehjä) uudempi systeemi olisi säädön suhteen parempi kuin suorat letkut?
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Selvä tuo sitten. Tossa pihalla kävi kaveri poikansa autolla. -92 satku.kaneali kirjoitti:Terve
Kyllä täällä vielä ollaan.
Sisävalo ongelma ei ole vielä ratkennut
Viiverele ei sitä aiheuta koska sen irtiotolla ei ole vaikutusta.
Tavaratilan valon toimintaa en ole vielä ehtinyt tutkia jos vaikka siellä voisi olla jotain vikaa.
Toinen asia on nyt tapetilla kun ohjaamo ei oikein tahdo pysyä matalilla
kierroksilla lämpimänä.
Siinä huomasin sen että ei sisävalo sammu ykkösasennossa kun ovi on kiinni. Vasen ovikytkin jumissa, ei painu sisälle, muovitappi on jotenkin vinossa asennossa. Etuovissa on vastakappale johon katkaisijan tappi osuu.
Se voi olla vääntynyt sivuun. Takaovissa on erillainen systeemi eli pakotus pellissä. Tavaratilan valo ei vaikuta mielestäni sisävaloon.
Mun -93:ssa on tuo sama ongelma eli tyhjäkäynnillä lämminilman tulo loppuu. En ole tutkinut sen paremmin. Kun ei "valoissa" kylmene.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Takabaksin valo elää oma elämäänsä, se tuskin voi vaikuttaa.kaneali kirjoitti:Terve
Kyllä täällä vielä ollaan.
Sisävalo ongelma ei ole vielä ratkennut
Viiverele ei sitä aiheuta koska sen irtiotolla ei ole vaikutusta.
Tavaratilan valon toimintaa en ole vielä ehtinyt tutkia jos vaikka siellä voisi olla jotain vikaa.
mahdollisia ovat mm.
1. valokytkin vikaantunut ja 2- asento jäänyt päälle, selviää mittaamalla kytkin.
2. joku ovikytkin jäänyt jotenkin jumiin ja maadoittaa vaikka ovi pannaan kiinni. selviää esim. irroittamalla KAIKKI ovikytkimet.
3. joku piuha maadoittuu epämääräisestä kohtaa, sitä onkin vaikea löytää, mutta on aika epätodennäköinen vika.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
sisävalo ongelma ratkaistu !
Terve taas
Nyt on tehty perusteellinen tutkimus sisävalon toiminnasta.
ja aivan niinkuin "stara" epäili ovikytkimen johdin maadoittui
epämääräisessä paikassa. Vikakohdan löytämiseksi autosta poistettiin kaikki penkit,lattiamatot,b-pilarin verhoilut ja kojelaudasta se polvisuojus.
Ovikytkimien maadoitusjohdot ( rus/mus.) 4 kpl. yhdistyvät yhdeksi (mus.) vaihdekepin vas. puolella keskitunnelin vas.sivulla.
siitä ko.johdin jatkaa keskitunnelin päällä olevan muovikotelon sisällä
eteenpäin ja tuossa kohdassa auton alla onkin tämän tarinan pahis
no arvaatte varmaan? siis se katti. Pahalainen on joskus käynyt vähän kuumana ja lähes polttanut koko auton koska niin pahasti olivat johdot,
johdin kotelo,äänieristysmatot ja pikimassa sulaneet.
Ihme kyllä vain kaksi johtoa olivat toisissaan niin pahasti kiinni että sisäkalut koskettivat toisiaan.Toinen johto oli tietysti tämä musta ovikytkimiltä tuleva ja toinenkin oli maadoitus johdin.
Juotoskolvi, tinaa,sivuleikkurit,johtoa ja kutistussukkaa tarvittiin
jotta sisävalo viivereleineen taas toimii moitteettomasti.
Olisiko syynä liialliseen lämpenemiseen tuo aiemmin viallisena ollut ilmamassamittari vai edelleenkin osittain ruostunut ja reiällinen katin lämpösuoja?
Nyt on tehty perusteellinen tutkimus sisävalon toiminnasta.
ja aivan niinkuin "stara" epäili ovikytkimen johdin maadoittui
epämääräisessä paikassa. Vikakohdan löytämiseksi autosta poistettiin kaikki penkit,lattiamatot,b-pilarin verhoilut ja kojelaudasta se polvisuojus.
Ovikytkimien maadoitusjohdot ( rus/mus.) 4 kpl. yhdistyvät yhdeksi (mus.) vaihdekepin vas. puolella keskitunnelin vas.sivulla.
siitä ko.johdin jatkaa keskitunnelin päällä olevan muovikotelon sisällä
eteenpäin ja tuossa kohdassa auton alla onkin tämän tarinan pahis
no arvaatte varmaan? siis se katti. Pahalainen on joskus käynyt vähän kuumana ja lähes polttanut koko auton koska niin pahasti olivat johdot,
johdin kotelo,äänieristysmatot ja pikimassa sulaneet.
Ihme kyllä vain kaksi johtoa olivat toisissaan niin pahasti kiinni että sisäkalut koskettivat toisiaan.Toinen johto oli tietysti tämä musta ovikytkimiltä tuleva ja toinenkin oli maadoitus johdin.
Juotoskolvi, tinaa,sivuleikkurit,johtoa ja kutistussukkaa tarvittiin
jotta sisävalo viivereleineen taas toimii moitteettomasti.
Olisiko syynä liialliseen lämpenemiseen tuo aiemmin viallisena ollut ilmamassamittari vai edelleenkin osittain ruostunut ja reiällinen katin lämpösuoja?
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Teettipäs kovan työn tuo sisävalon vian selvitys. Ok homma. Ei tuollaista vikaa osaa heti hakeakaan. Mitä tulee tuohon lämmityspulmaan niin omani ratkaisin sillä että poistin ko. hässäkän ja metalliputkesta pienet jatkopalat tilalle. Kuula oli sieltäkin hävinnyt.kaneali kirjoitti:Terve
Kyllä täällä vielä ollaan.
Toinen asia on nyt tapetilla kun ohjaamo ei oikein tahdo pysyä matalilla
kierroksilla lämpimänä.Syynä tähän on tiedossa:Eli siitä muovisesta yhdyshässäkästä puuttuu kokonaan siellä sisällä alunperin ollut kuula. Lienee jotenkin sulanut pois. Vaihtoehdot lienevät korvata se uudella varaosalla tai vaihtaa vanhemman 16 ventt. letkut jolloin koko laitetta ei tarvita.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.