T8 ja aamuiset öljynpaineongelmat *Ratkaistu*

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

T8 ja aamuiset öljynpaineongelmat *Ratkaistu*

Viesti Kirjoittaja Ronska »

T8 tahtoo aamuisin kerätä öljynpaineita tooosiiii hitaasti,
ihan kuin kanavat olisivat yön aikana valuneet tyhjiksi.

Mikä auttaisi?
Vaihdanko jähmeämpiin öljyihin?
Tällä hetkellä 5w40 täyssympaattiset.

Öljypumpun imuputken o-rengas on jo vaihdettu eikä siitä ollut apua,
teki tätä siis jo ennen jakopään remppaa.

Öljynpaineet kylmällä koneella ~4bar tyhjäkäynnillä ja lämpimällä koneella ~3,5bar@2000rpm
Viimeksi muokannut Ronska, Ma Maalis 06, 2006 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kaverin saksanseisojasta(escort) etsittiin samanlaisen ongelman syytä, ratkaisu oli lopulta öljynsuodatin. Uusi suodatin paikalleen ja siihen loppui ongelmat.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

itsellä aikanaan oli naarmut pumpun poskissa niin aiheutti saman ongelman,päädyn vaihto auttoi siihen ainoastaan
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Myrkky kirjoitti:Kaverin saksanseisojasta(escort) etsittiin samanlaisen ongelman syytä, ratkaisu oli lopulta öljynsuodatin. Uusi suodatin paikalleen ja siihen loppui ongelmat.
Öljynsuodin on jo pariin otteeseen vaihtunut.
hatami kirjoitti:itsellä aikanaan oli naarmut pumpun poskissa niin aiheutti saman ongelman,päädyn vaihto auttoi siihen ainoastaan
Siis rattaat kuitenkin säilyivät samoina, pelkän pesän vaihdoit?
Jos näin, niin pitää taas kerätä motivaatiota nostella konetta...
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

vaihdoin itse osat paikallaan, en vitsinyt nostaa konetta pois oli ahdas mutta onnistui kuitenkin.auto oli 900 turbo vm.82
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

hatami kirjoitti:vaihdoin itse osat paikallaan, en vitsinyt nostaa konetta pois oli ahdas mutta onnistui kuitenkin.auto oli 900 turbo vm.82
-83 ja -84 malleissa joutuu hiukan siirtään konetta eteen päin! 8O taas -85 eteen päin sopii osat pois paikallaan! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

hatami kirjoitti:vaihdoin itse osat paikallaan, en vitsinyt nostaa konetta pois oli ahdas mutta onnistui kuitenkin.auto oli 900 turbo vm.82
Satkussahan mahtuis mutta kun auto on 99 :?
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

siihen tarvii kyllä inspiraatiota,pitäis itsekin ottaa avosta tekniikka pois vielä talven aikaan.on myöskin turbo ja välijäähdytin.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Kone taitaakin nousta jo heti huomenna 8)
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Nyt on kone lattialla.
Aikaa meni 2 tuntia 15min, ajanotto aloitettiin kun vedin haalarit päälle.

Sitten vaan palikkaa kiinni ja meno jatkuu.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Kone on taas keulalla, nyt vaan johdot, letkut, vetarit ja nesteet niin homma on siinä.
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

oliko tullut poskiin uria
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

hatami kirjoitti:oliko tullut poskiin uria
Olihan se vanha pääty aika uralla, sellasta hienoa naarmua joka paikassa,
lisäksi se isompi ratas oli kulunut aika roimasti.

Saas nähdä aamulla vieläkö kerää paineita pitkään.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Eipä tuo pumpun päädyn vaihtaminen mitään auttanut, sama meno jatkuu :x
Ylipaineventtiilikin tuli samalla puhdistettua.

Alkaa järki mennä tuohon temppuiluun.
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Ylipaine venttiilissä jotain häikkää. Jää vähän ravolleen tms. Samassa paketissa kuin ökepumppu ja siinä oiean konekorvakon vieressä , laturin alla on korkki. Ei taida saada auki jos ei nosta pannua pois.... :lol:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin