900S 91 ja vaihteistoöljyn vaihto probleema ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

900S 91 ja vaihteistoöljyn vaihto probleema ?

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Kuinka lasketaan vanhat öljyt pois ja mistä uusi laitetaan tilalle?
Koetin etsiä roppua poistolle, mutten löytänyt :oops: .
Olisin kiitollinen neuvoista :) .
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Peräluukun avauksella saat öljyt pihalle, tai toinen vaihtoehto on imeä ne täyttöaukon kautta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Ilmankos en löytänyt roppua :lol: .
Ilmeisesti päätykanteen täytyy samalla uusia tiiviste?

Täyttöaukko kai on tuon 19mm kannalla olevavan pultin alla, tuolla pakosarjan alapuolella?

Kiitos Mertmille!
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joo, mie ite ainaskin olen vetässyt sen vaan liimankera kiinni. Semmosella mattoveitsen terän tyylisen terän sisältävällä työkalulla olen kaapinut vanhan tiivisteen pois, putsannut tiivistepinnat liuottimella ja vetässyt liimalla sen luukun kiinni. Saabillahan ei käytetä enää esim. jakopäänkopassakaan, eikä ensiövedon kopassa perinteistä tiivistettä. Sinne laitetaan vaan tiivisteliima.

Siinä mainitsemassasi 19mm kannalla olevassa propussa on mittatikkukin. ;)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Tuli tuossa lopulta vaihdatettua öljyt imemällä öljynvaihtoja tekevässä firmassa. Kätevästi kävi nosturin päällä homma. Jotenkin muuttui laatikko mukavammaksi käyttää, oliskohan ollut sopiva aika vaihtaakkin öljyt...
Kiitos neuvoista!
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

... ja kyseessä ollessa hyväkuntoinen ääntelemätön laatikko, suosittelen aukomaan sen takaluukun lisäksi luukun jossa on mittatikku sekä luukun vitosen rattaiden luolta. Tämä ihan siksi, että öljyt valuttaen ei laatikon pohjalta tule metallimuruset/jauhot pois.

Missäs vuosimallissa muuten takaluukkuun tuli se suodatin? Entä onko suodattimellinen luukku vaihtokelpoinen vanhemman mallisen tilalle?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Minun käsittääkseni se suodatinluukku ja mittatikkun luukku vaihtuu alumiiniseksi -89, eli GM45*12 laatikoissa. Lisäksi alkupään laatikoissa on pohjaproppu, mutta se häviää myöhemmin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin