Entäs tuo bensan haju paisuntasäiliössä, voiko siitä päätellä mitään? Kone tosiaan käy vajailla/raskaasti kylmänä, ja lähtee vähitelleen sitten heräilemään, kun vähän matkaa ajelee. Eli kuitenkin enemmän kuin 10-30 s. Tulpat otin irti ja sieltä paljastui ykkössylinteristä ruskeansävyinen (normaali?) tulppa ja sylintereistä 2-4 mustat tulpat, joissa oli valkoista sivuelektrodeissa (laiha seos?).shaft kirjoitti:Kannattaa vaikka käydä pajalla tarkistamassa paisuntasäiliön co-pitoisuus. Siitä selviää varmasti onko pahvi/kansi kyseessä eikä mittaus maksa montaa euroa. Ainakin Tammer-Dieselillä Nekalassa on sellainen juuri tuohon hommaan tarkoitettu putkilo, varmaan tavallinen pakokaasuanalysaattori ajaa saman asian.
Helposti pelkää kansivikaa ja yhdistää kaikkia oireita siihen, mutta yhtä hyvin kylmänä kolmella käyminen saattaa johtua suuttimista, paisuntasäiliön kuplat voivat olla ihan vaarattomia ilmakuplia etc.. Oma satku käy kylmäkäynnistyksen jälkeen 10-30 sekuntia vähän ontuen, mutta nestettä ei ole hävinnyt pisaraakaan 30000km aikana.
Jäähdytysnestettä ei ainakaan vielä ole suuremmin hävinnyt, mutta enpä ole niin älyttömästi ajellutkaan. Pitänee tarkastella myös muita vaihtoehtoja.