OG 900 Aero-oikea vai väärä
OG 900 Aero-oikea vai väärä
Yritin haulla, mutta ei ihan onnistunut, on varmasti jauhattu täällä jo parikertaa, mutta...
Elikkä siis-olenko ymmärtänyt oikein? Ja puhe siis OG satkusta.
Aero on aina kolmiovinen, combi-kori, viisivaihteinen manuaalivaihteisto.
Viistokeulat joko nahkapenkeillä tai plyyshi, katilla 165 hv.
Ja nimitys ''AERO'' on periaattessä vain meidän kavereitten keskellä käytössä Viralliset nimitykset ovat: Turbo 16 S, SPG.
Elikkä kun on aero-levikkeet, intercooleri, sähköt jnp. mutta tomaatti, niin ei oo aero, vai???????
Olenko mä siis nyt oikeassa? Ja tähän vielä OT-mistä olette hankkinut uudet kromilistat pystykeulan puskureihiin???
Elikkä siis-olenko ymmärtänyt oikein? Ja puhe siis OG satkusta.
Aero on aina kolmiovinen, combi-kori, viisivaihteinen manuaalivaihteisto.
Viistokeulat joko nahkapenkeillä tai plyyshi, katilla 165 hv.
Ja nimitys ''AERO'' on periaattessä vain meidän kavereitten keskellä käytössä Viralliset nimitykset ovat: Turbo 16 S, SPG.
Elikkä kun on aero-levikkeet, intercooleri, sähköt jnp. mutta tomaatti, niin ei oo aero, vai???????
Olenko mä siis nyt oikeassa? Ja tähän vielä OT-mistä olette hankkinut uudet kromilistat pystykeulan puskureihiin???
Tomaattiin en ota kantaa mutta Aero on ihan virallinen nimitys. Merkkiä kyljessä / takaluukussa vain ei ole koskaan ollut.
Varmuuden saa kuskin oviverhoilun irroittamalla. Sen takaa löytyy paperinen varustelutarra missä lukee yhtenä kohtana suurinpiirtein "AERO YES" jos aito kyseessä ja "AERO NO" jos ei
Pystäriinkin on muuten saanut plyyssiä...
Varmuuden saa kuskin oviverhoilun irroittamalla. Sen takaa löytyy paperinen varustelutarra missä lukee yhtenä kohtana suurinpiirtein "AERO YES" jos aito kyseessä ja "AERO NO" jos ei
Pystäriinkin on muuten saanut plyyssiä...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Eipä kyllä ole virallinen-kun sen oli varannut nimenomaan GM jollekin Ooopelille ja siksi ne kinasi Saabin kanssa-olivathan silloin vielä eri firmoja-onneksi-huomaahan sen tuotteistäqaw kirjoitti:Tomaattiin en ota kantaa mutta Aero on ihan virallinen nimitys. Merkkiä kyljessä / takaluukussa vain ei ole koskaan ollut.
900 Aero oli Euroopassa Aero, mutta Jenkeissä se oli Turbo 16S, koska siellä Aero oli varattu Opelille.
Ovipahvitkin voi olla vaihdettu Aero-YES-pahveihin tai aitoon Aeroon jälkiasennettu tomaattiloota, eipä noissa vanhoissa autoissa mikään ole ihan 100% varmaa... Jos Suomi-Aerossa lukee rekisteriotteessa Aero, niin se on jo aika hyvä todiste.
Saabin historiikin mukaan se on juuri noin kuin Mart kirjoitti; Aero on aina kolmiovinen, 5-v manuaali, muovihelmat ja aina T16-koneella. Sitten on näitä ihmeellisyyksiä, kuten Saabin esitteessä väitetään, että punaisen sisustan kanssa on aina punainen kojelauta, joka ei pidä ollenkaan paikkaansa.
Eski
Ovipahvitkin voi olla vaihdettu Aero-YES-pahveihin tai aitoon Aeroon jälkiasennettu tomaattiloota, eipä noissa vanhoissa autoissa mikään ole ihan 100% varmaa... Jos Suomi-Aerossa lukee rekisteriotteessa Aero, niin se on jo aika hyvä todiste.
Saabin historiikin mukaan se on juuri noin kuin Mart kirjoitti; Aero on aina kolmiovinen, 5-v manuaali, muovihelmat ja aina T16-koneella. Sitten on näitä ihmeellisyyksiä, kuten Saabin esitteessä väitetään, että punaisen sisustan kanssa on aina punainen kojelauta, joka ei pidä ollenkaan paikkaansa.
Eski
Niin se tarrahan on ovessa eikä ovipahvissa, toki voi tavalliseen malliin olla asennettu Aeron ovi mutta aika kaukaa haettua Suomi-Airossa ehkä voi rek.otteen tietoihin luottaa, tuontipeleissä ei kyllä. Nimim. "9000 CSE" jonka runkonumero sanoo CSEski kirjoitti:Ovipahvitkin voi olla vaihdettu Aero-YES-pahveihin tai aitoon Aeroon jälkiasennettu tomaattiloota, eipä noissa vanhoissa autoissa mikään ole ihan 100% varmaa... Jos Suomi-Aerossa lukee rekisteriotteessa Aero, niin se on jo aika hyvä todiste.
Pistetään nyt vielä linkki tuonne Eskin hyvälle Aero-sivulle:
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/900Aero.htm
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Multa löytyi kyllä tarra ovipahvistakin, petyin pahasti, kun siinä luki ettei tuo i16 olekaan Aero.qaw kirjoitti:Niin se tarrahan on ovessa eikä ovipahvissa, toki voi tavalliseen malliin olla asennettu Aeron ovi mutta aika kaukaa haettua Suomi-Airossa ehkä voi rek.otteen tietoihin luottaa, tuontipeleissä ei kyllä. Nimim. "9000 CSE" jonka runkonumero sanoo CSEski kirjoitti:Ovipahvitkin voi olla vaihdettu Aero-YES-pahveihin tai aitoon Aeroon jälkiasennettu tomaattiloota, eipä noissa vanhoissa autoissa mikään ole ihan 100% varmaa... Jos Suomi-Aerossa lukee rekisteriotteessa Aero, niin se on jo aika hyvä todiste.
Pistetään nyt vielä linkki tuonne Eskin hyvälle Aero-sivulle:
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/900Aero.htm
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Ovipahvin takana oleva "Aero YES/NO"-nimitys todennäköisesti liittyy siihen onko ko. autoon asennettu tehtaalla aero-helmat vai ei. Käytännössähän tämä korreloi sen kanssa myöskin onko auto T16S/Aero/SPG.
Purkamassani 900S:ssä (Ukin tuote) luki muuten ihan suomeksi "Ei Aero".
Purkamassani 900S:ssä (Ukin tuote) luki muuten ihan suomeksi "Ei Aero".
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
no eihän tuo niin väärä väite olekaan-tarkoitettiin kyllä, että siedä matalaoktaanista bensaa APC-n ansiosta, Ja silloinhan bensan oktaaniarvoa=nakutuskestäävyttä nostettiin juuri lyijylläqaw kirjoitti: ja että sietää lyijytöntä bensaa APC:n ansiosta
Miten muuten-olen jostain lukennut, että tuo lyijyn venttiiliistukkaitten voitelukyky oli keksitty lyijynmyyjien puolesta ja todellisuudessa kestää kyllä ihan kaikki vanhatkin koneet uusia bensoja=lyijyttömiä??
Ainakin omaan kuupaan en laittanu mitään lisäaineita konerempan jälkeen ja kestii ainakin myyntiin asti..
Mutta se toinen kysymys: mistä se kromilista??
Voisko johtua siitä, että GM ei olisi rekisteröinyt Aero nimeä Pohjoismaissa, vaan nimenomaan Pohjois-Amerikassa? Onhan noita malleja aina välistä nimetty muistakin syistä eri markkinoiden mukaan, jossain dieseleiden luvatussa maassa Belgiassa tuntui kaikki myynnissä olleet viimeisten vuosien tonnarit olevan jotain 2.0t "Ecoturboja"...Ville K kirjoitti:Hieman tarkennusta..Eski kirjoitti:900 Aero oli Euroopassa Aero, mutta Jenkeissä se oli Turbo 16S, koska siellä Aero oli varattu Opelille.
Niin, jenkeissä auto oli SPG (special performance group) ja keskieuroopassa 900turboS. Tiedä sitten miksi pohjoismaissa käytettiin tuota aero nimeä.
Re: OG 900 Aero-oikea vai väärä
Minä kiillotin rosterista uudet listat viistokeulaan Ei ainaskaan mene poikkimart96 kirjoitti: Ja tähän vielä OT-mistä olette hankkinut uudet kromilistat pystykeulan puskureihiin???
Kai samaa voi soveltaa pystykeulaankin, jos on innostusta
Entinen jäsen#2331