900 i16 -91?
900 i16 -91?
Mulla on tommonen 170 tkm ajettu kokeiltavana. Onko noissa 16 tappisissa ruiskuissa mitään omia vikaherkkiä paikkoja? Polttoaine- ja sytkäzydeemithän ainakin on erilaiset kuin 8v ja T16-malleissa mistä on kokemusta.
Auto olisi pirun siisti vetarin tunneleita myöten. Pientä tikitystä ja rahinaa venakopan alta kuuluu ja jarrut on lievästi sanottuna raskaat, mutta muuten en ajolleen tai äänien suhteen ole isompaa huomannut.
Harmi, kun on liikkeessä myytävänä niin joutuisi säkillisen antamaan rahaa vaihdossa vaikka vaihdokki olisi mikä
Auto olisi pirun siisti vetarin tunneleita myöten. Pientä tikitystä ja rahinaa venakopan alta kuuluu ja jarrut on lievästi sanottuna raskaat, mutta muuten en ajolleen tai äänien suhteen ole isompaa huomannut.
Harmi, kun on liikkeessä myytävänä niin joutuisi säkillisen antamaan rahaa vaihdossa vaikka vaihdokki olisi mikä
Aika varmoja pelejähän noi on. Ruiskuissa ei sen isompia vikoja ole kuin T16 ruiskuissakaan, eli lähinnä lämpöanturi ja huonolla tuurilla joskus ilmamassamittari, mutta nehän huomaa jo koeajolla. Sytkä on myös aika luotettava kapistus, kunhan pitää huolen ettei jakopäästä vuoda öljyä kampiakselin asentoanturin päälle. Se on lähinnä yleisin vikapaikka tuossa EZK-sytkässä joka on muuten varsin pätevä peli. Sitten tietty kaikkien kattiautojen huoltokohde lambda, mutta se ei montaa kymppiä maksa jos on väsynyt.
Onkos tuossa ABS? Öljynvaihto ja painimien putsaus varmaan tikityksen kadottaisi, ja eihän se jakopää koskaan äänetön ole vaikka olisikin vain 170t ajettu.
Onkos tuossa ABS? Öljynvaihto ja painimien putsaus varmaan tikityksen kadottaisi, ja eihän se jakopää koskaan äänetön ole vaikka olisikin vain 170t ajettu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
ABSia ei ole.
Ääni kuuluu selvästi venakopasta (vertailukohta on tosin huono, kun nykyiseen on vasta tehty kansiremppa ja ketju vaihdettu).
Hintalapussa lukee 4200, mutta välirahahan sen lopullisen hinnan kertoo. Saman ikäistä T16:sta tarjosin vaihdossa, kun ei oikein jaksa suoraan alkaa sitä myymään ja jos jää odottamaan ostajaa nykyiselle, niin tällainen "helmi" kuitenkin kerkeää mennä.
Ääni kuuluu selvästi venakopasta (vertailukohta on tosin huono, kun nykyiseen on vasta tehty kansiremppa ja ketju vaihdettu).
Hintalapussa lukee 4200, mutta välirahahan sen lopullisen hinnan kertoo. Saman ikäistä T16:sta tarjosin vaihdossa, kun ei oikein jaksa suoraan alkaa sitä myymään ja jos jää odottamaan ostajaa nykyiselle, niin tällainen "helmi" kuitenkin kerkeää mennä.
Vähän kovahko hinta mutta lopultahan se määrää paljonko siinä ilmaa on..
Itse en kyllä vaihtaisi ikipäivänä T16:sta vapariin, mutta ilmeisesti joku painava syy vaihtoon sitten löytyy. Väliä en kuitenkaan missään tapauksessa maksaisi ellei tuo T16 ole sitten jotenkin erityisen pommi.. Kulutushan noissa T16 ja i16 on kutakuinkin sama, maantieajossa T16:ssa ehkä jopa alempi.
Itse en kyllä vaihtaisi ikipäivänä T16:sta vapariin, mutta ilmeisesti joku painava syy vaihtoon sitten löytyy. Väliä en kuitenkaan missään tapauksessa maksaisi ellei tuo T16 ole sitten jotenkin erityisen pommi.. Kulutushan noissa T16 ja i16 on kutakuinkin sama, maantieajossa T16:ssa ehkä jopa alempi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Hölmöähän se tuollaista vaihtoa on suunnitellakkaan ja varsinkaan rahaa siinä antaa, mutta arkiajot ajaa pienemmilläkin tehoilla ja vaikkei mikään pommi olekaan, niin turbon kanssa pitäisi tehdä kaikkea pientä (esim. vetää uusi väri pintaan). Vähän vapaan autotalliajan käytän mielummin kajakkien kanssa
Pitää töitten jälkeen mennä tuon iivarin alle talliin yöksi makoilemaan (kun nyt sitä aikaa sattuu olemaan) ja miettimään asiaa.
Pitää töitten jälkeen mennä tuon iivarin alle talliin yöksi makoilemaan (kun nyt sitä aikaa sattuu olemaan) ja miettimään asiaa.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa
Täälä foorumilla taitaa olla pikkuisen enemmän kunnioitusta 900 T16:lle kun jollain autoliikkeen myyjällä
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*