Auto on 900S -91 Matalapaine turbo Lucaksen ruiskulla ja ongelma on seuraavanlainen. Auto nykii ajaessa ajoittain ja tyhjä käynti aaltoilee melkein sammuu ja välillä sammuukin . Kuumpaa kaan ei tapahdu kuitenkaan kokoajan vaan ajoittain. Kylmänä auto toimii aivan moitteettomasti ei nyi ja käy hyvin tyhjä käynti on kuitenkin jo kauan aaltoillut jonkin verran 800-1200 ja välillä käy aivan tasaisesti. Ajossa kun auto nykii niin se ei ole mitään pitkää rykimistä vaan sellaisia teräviä nykäyksiä. Nykii täyskaasulla ja taisaisessa ajossa ja yleensä heti moottori jarrutuksen jälkeen kun painaa kaasua. ja kiihdytyksessä herkemmin. Nyt viime matkallakin kun nykiminen yltyi niin pysäytin ja annoin käydä paikallaan tyhjäkäyntiä ja muutaman kerran kierrätin moottoria vähän reippaammin niin meni varmaan 20km taas aivan tasasesti.
Missähän vois vika olla KIITOS jo etukäteen
Missä vika?
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Missä vika?
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Minulla huojuu joutokäynti niin, että pyrkii sammumaankin. Vaikuttaa siltä, että polttoaineenpaineensäädin (venttiilikopan sivussa) vuotaa ja suhiseekin. Isommilla kierroksilla ja tehoilla ei haittaa.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Syttyosat ei oo kovin vanhat pistin kaikki uutta. voisko olla joku anturivika esim lämpötila-anturi. kun ei se pätki yhtä pyttyä vaan ihan selkeesti kaikkia. Chek engine valo ei ainakaan syty. mä oon ajanu sillä 200 km eikä oo ainakaan pahentunu.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Tarkasta virranjakajan alipainekellon kunto.Subonaattori kirjoitti:Syttyosat ei oo kovin vanhat pistin kaikki uutta. voisko olla joku anturivika esim lämpötila-anturi. kun ei se pätki yhtä pyttyä vaan ihan selkeesti kaikkia. Chek engine valo ei ainakaan syty. mä oon ajanu sillä 200 km eikä oo ainakaan pahentunu.
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Kuntoon tuli
No nyt käy taas niiku kello! En vaan voi sanoo missä se vika oli. Vaihdoin kaikki syttyosat, polttoaineen suodattimen ja lämpötila-anturin ja nykiminen loppu!
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Re: Kuntoon tuli
PääasiaSubonaattori kirjoitti:No nyt käy taas niiku kello! En vaan voi sanoo missä se vika oli. Vaihdoin kaikki syttyosat, polttoaineen suodattimen ja lämpötila-anturin ja nykiminen loppu!
Mulla on samanlaisia ongelmia 83 vuoden 99. Ennen pätki mutta tulppien ja johtojen vaihdon jälkeen pätkiminen lopui. Kierrokset kuitenkin vaeltaa vielä aika paljon Päteekö sama homma eli tyhjäkäyntimoottorin puhdistus? (onko kuin vaikee homma). Hyvät neuvot on tarpeenMimmi kirjoitti:Tyhjäkäyntimoottori (lisäilmaluisti) kaipaa puhdistusta.
Sytytysosien vaihtoa.