Näkyy tuossa uudessa JT:n putkessa olevan valmis reikä ja kierteet ilmeisesti Lambdalle. Kyseessä ei siis ole ns. akkuputki joten reiälle ei ole käyttöä, L sijaitsee nykyään siinä valurautaisessa ekassa mutkassa ja saa siinä pysyäkin.
Tuon putken mukana tuli pultti, mutteri ja 2 prikkaa. Näille en keksi mitään muuta selitystä kuin että ne olisi tarkoitettu sen L-reiän tukkimiseen. Kuulostaako jonkun muunkin mieleltä hieman kummalliselta viritykseltä? Pultti siis on luokkaa 10-13mm ja se reikä aika paljon isompi eli noilla prikoilla pitäisi tehdä muka tiiviiksi
qaw kirjoitti:Näkyy tuossa uudessa JT:n putkessa olevan valmis reikä ja kierteet ilmeisesti Lambdalle. Kyseessä ei siis ole ns. akkuputki joten reiälle ei ole käyttöä, L sijaitsee nykyään siinä valurautaisessa ekassa mutkassa ja saa siinä pysyäkin.
Tuon putken mukana tuli pultti, mutteri ja 2 prikkaa. Näille en keksi mitään muuta selitystä kuin että ne olisi tarkoitettu sen L-reiän tukkimiseen. Kuulostaako jonkun muunkin mieleltä hieman kummalliselta viritykseltä? Pultti siis on luokkaa 10-13mm ja se reikä aika paljon isompi eli noilla prikoilla pitäisi tehdä muka tiiviiksi
M8 pultti, mutterit ja rikat kuuluu putken takimmaisen kannakkkeen muuttamiseen vm:88 ja uudemmissa!
On mainittu putken mukana tulevassa asennus ohjeessa!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
ecopower kirjoitti:M8 pultti, mutterit ja rikat kuuluu putken takimmaisen kannakkkeen muuttamiseen vm:88 ja uudemmissa!
On mainittu putken mukana tulevassa asennus ohjeessa!
Koitin tavata ko ohjetta mutten siitä mitään tajunnut. Ohjeen kuvassakin oli kyllä joko NG900 tai 9000, missään tapauksessa se ei ollut OG. Sivuutin sen sitten suosiolla ja kysäisin asiaa PCS:ltä ja Riku arvaili että olisi myöskin tarkoitettu L-reiän tulppaamiseen
En mä noissa kiinnikkeissä ole mitään eroa huomannut eri vuosimallien välillä, -85 pirssistä irroitettu rööri meni ihan heittämällä -91 pirssiin...
ecopower kirjoitti:M8 pultti, mutterit ja rikat kuuluu putken takimmaisen kannakkkeen muuttamiseen vm:88 ja uudemmissa!
On mainittu putken mukana tulevassa asennus ohjeessa!
Koitin tavata ko ohjetta mutten siitä mitään tajunnut. Ohjeen kuvassakin oli kyllä joko NG900 tai 9000, missään tapauksessa se ei ollut OG. Sivuutin sen sitten suosiolla ja kysäisin asiaa PCS:ltä ja Riku arvaili että olisi myöskin tarkoitettu L-reiän tulppaamiseen
En mä noissa kiinnikkeissä ole mitään eroa huomannut eri vuosimallien välillä, -85 pirssistä irroitettu rööri meni ihan heittämällä -91 pirssiin...
sulla on väärä ohje tullut sarjan mukana,jos ei puhuta og satkusta ja takakiinikkeen siirosta mitään!!!!
taka kiinikettä siiretään noin 20mm eteen päin pultin,mutterin ja rikkojen avulla!
Asentelin viimeviikolla omaan cabbeen myös JT-3 putken!!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
ecopower kirjoitti:sulla on väärä ohje tullut sarjan mukana,jos ei puhuta og satkusta mitään ja takakiinikkeen siirosta mitään!!!!
taka kiinikettä siiretään noin 20mm eteen päin pultin,mutterin ja rikkojen avulla!
Asentelin viimeviikolla omaan cabbeen myös JT-3 putken!!
Ei, kyllä ohjeessa OG:sta puhuttiin, mutta kuvat eivät siitä olleet Täytyypä tarkastella ko kiinnikettä ja koittaa pähkäillä miten se on tarkoitettu tehtäväksi
Ehdotuksia mistä haen sen tulpan? Mitä lähempää, sen parempi. Asustan tuolla Espoon Ikean ja Ämmässuon välillä.
ecopower kirjoitti:sulla on väärä ohje tullut sarjan mukana,jos ei puhuta og satkusta mitään ja takakiinikkeen siirosta mitään!!!!
taka kiinikettä siiretään noin 20mm eteen päin pultin,mutterin ja rikkojen avulla!
Asentelin viimeviikolla omaan cabbeen myös JT-3 putken!!
Ei, kyllä ohjeessa OG:sta puhuttiin, mutta kuvat eivät siitä olleet Täytyypä tarkastella ko kiinnikettä ja koittaa pähkäillä miten se on tarkoitettu tehtäväksi
Ehdotuksia mistä haen sen tulpan? Mitä lähempää, sen parempi. Asustan tuolla Espoon Ikean ja Ämmässuon välillä.
Kurkkaa sähköpostiis,lähetin sinne kuvan ohjeesta!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Kertokaa uteliaalle mikä on JT 3 putki. Ilmeisesti jokin viri putki 3" halkaisijalla.. Paljonko maksaa , mistä saa ja mitä hyötyy on ko. putkesta. Tehoo ? Ääntä?? Tartteeko paljon modifioida konehuonetta että mahtuu ?
Ens kesänä on 16v. turbon viri-ajankohtaista...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Pelkän 3 tuumaisen putken asentaminen ei edellytä oikeastaan mitään modauksia, mutta jos sen kunnolla haluaa tehdä, niin sitten tarvitaan myös ns. akkuputki, jolloin sen 90 asteen ryssämutkan siitä ahtimen perästä voi nakata kuikkaan... Silloin vain joutuu siirtämään akun johonkin muualle, esim. takakonttiin. Parempaa soundia en ole mistään Saabista vielä kuullut, kuin juurikin tuo T16 3-tuumaisella hormilla (ilman kattia ja kahdella vaimentajalla)...
Eski kirjoitti:Pelkän 3 tuumaisen putken asentaminen ei edellytä oikeastaan mitään modauksia, mutta jos sen kunnolla haluaa tehdä, niin sitten tarvitaan myös ns. akkuputki, jolloin sen 90 asteen ryssämutkan siitä ahtimen perästä voi nakata kuikkaan... Silloin vain joutuu siirtämään akun johonkin muualle, esim. takakonttiin. Parempaa soundia en ole mistään Saabista vielä kuullut, kuin juurikin tuo T16 3-tuumaisella hormilla (ilman kattia ja kahdella vaimentajalla)...
Eski
Höpö höpö. yhdellä pöntöllä ja 3" katilla on vielä parempi
Niin takimmainen kiinnikehän on hieman erilainen viisto-ja pystykeulan välillä.
Halvempi vaihtis JT putkelle on vaihtaa orkkisänkkärit simonsin 2.5" moisiin. Teho- ja äänilisä ihan samoissa jiiteen kanssa mutta katu-uskottavuus toki heikompi.
toms kirjoitti:Kertokaa uteliaalle mikä on JT 3 putki. Ilmeisesti jokin viri putki 3" halkaisijalla.. Paljonko maksaa , mistä saa ja mitä hyötyy on ko. putkesta. Tehoo ? Ääntä?? Tartteeko paljon modifioida konehuonetta että mahtuu ?
Ens kesänä on 16v. turbon viri-ajankohtaista...
Ootkos Nähnyt tuota JT:n putkea missään ihan "käytännössä"? Sut kun tunnen, niin syö hattuni jos semmosen autoosi laitat. Ainakaan ilman kauheita modifiointeja. Puolenkymmentä JT putkistoa on tullut nähtyä livenä ja jokaisessa ollut työnjälki semmosta ei kiinnosta maanantainaina ainakin joiltain osin. Teet varmaan ite vaikkapa Simonsin paloista kymmenen kertaa siistimmän ja kestävämmän. Ja vielä mun mielestä ne JT:n äänet kuulostaa lähinnä amisviiksien väpätykseltä Vitsi vitsi... Mutta on ne tosiaan melko matalat turinat meikäläisen korviin. Eikös se virimielessä riitä kun alkukäppyrä on iso, ja loppuosa suunnilleen virtaavaa. Ei tarvi niitä kauheita pöminöitä kuunnella. Itellä meinaa joskus ottaa tuo Simonsin suhteellisen siistikin pörinä nuppiin jos pidempään ajelee. Ei tarvis sisälle kuulua mitään...
Paitsi silloin kun polkee niin sais päristä ja rätistä niin maan P**leellisesti!