Olis ohjelmassa ensiövedon vaihto harvempaan tuohon 900:aan (6->7). Mikähän mahtaa olla alamutterin kiristysmomentti? Tiivistepahvia ei kuulemma käytetä Saab-huollossa, vaan koppa laitetaan tiivisteliimalla kiinni. Käytetäänkö lukitetta joissakin muttereissa/ruuveissa? Alfamerin korjauskirja oli erittäin avulias ja kertoi vaihdelaatikon korjaamisen olevan kallista ja kannattamatonta. Kiitos vaan.
Ensiövedon vaihto
Ensiövedon vaihto
Heips!
Olis ohjelmassa ensiövedon vaihto harvempaan tuohon 900:aan (6->7). Mikähän mahtaa olla alamutterin kiristysmomentti? Tiivistepahvia ei kuulemma käytetä Saab-huollossa, vaan koppa laitetaan tiivisteliimalla kiinni. Käytetäänkö lukitetta joissakin muttereissa/ruuveissa? Alfamerin korjauskirja oli erittäin avulias ja kertoi vaihdelaatikon korjaamisen olevan kallista ja kannattamatonta. Kiitos vaan.
Olis ohjelmassa ensiövedon vaihto harvempaan tuohon 900:aan (6->7). Mikähän mahtaa olla alamutterin kiristysmomentti? Tiivistepahvia ei kuulemma käytetä Saab-huollossa, vaan koppa laitetaan tiivisteliimalla kiinni. Käytetäänkö lukitetta joissakin muttereissa/ruuveissa? Alfamerin korjauskirja oli erittäin avulias ja kertoi vaihdelaatikon korjaamisen olevan kallista ja kannattamatonta. Kiitos vaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
lintta go go
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: Ensiövedon vaihto
Eikös nää perustu yleesä Haynesin kirjoihin, niissä on kyllä yleesä hyvät tiedot, nää alfamerin painokset on tarkoitettu enemmän semmosille öljyn vaihtajilleMertmi kirjoitti: Alfamerin korjauskirja oli erittäin avulias ja kertoi vaihdelaatikon korjaamisen olevan kallista ja kannattamatonta. Kiitos vaan.
Ei se kallista ole. Eräs tuttu teki ammattitaidolla (pitkästi yli 20 vuotta Saab-asentajana) vaihdalaatikko remontin ysiysiini. Maksoin 2800 mummonrahaa kaikista voimansiirron laakereista, tiivisteistä, ryhmäakselista ja työstä.
Joten, jos miinustaa työn, niin ei se pahalta kuulosta, kun ei kuulosta tuo 2800 mummonrahakaan.
Joten, jos miinustaa työn, niin ei se pahalta kuulosta, kun ei kuulosta tuo 2800 mummonrahakaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001