Ensiövedon vaihto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Ensiövedon vaihto

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Heips!

Olis ohjelmassa ensiövedon vaihto harvempaan tuohon 900:aan (6->7). Mikähän mahtaa olla alamutterin kiristysmomentti? Tiivistepahvia ei kuulemma käytetä Saab-huollossa, vaan koppa laitetaan tiivisteliimalla kiinni. Käytetäänkö lukitetta joissakin muttereissa/ruuveissa? Alfamerin korjauskirja oli erittäin avulias ja kertoi vaihdelaatikon korjaamisen olevan kallista ja kannattamatonta. Kiitos vaan. :roll:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Re: Ensiövedon vaihto

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Mertmi kirjoitti: Alfamerin korjauskirja oli erittäin avulias ja kertoi vaihdelaatikon korjaamisen olevan kallista ja kannattamatonta. Kiitos vaan. :roll:
Eikös nää perustu yleesä Haynesin kirjoihin, niissä on kyllä yleesä hyvät tiedot, nää alfamerin painokset on tarkoitettu enemmän semmosille öljyn vaihtajille
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ei se kallista ole. Eräs tuttu teki ammattitaidolla (pitkästi yli 20 vuotta Saab-asentajana) vaihdalaatikko remontin ysiysiini. Maksoin 2800 mummonrahaa kaikista voimansiirron laakereista, tiivisteistä, ryhmäakselista ja työstä.

Joten, jos miinustaa työn, niin ei se pahalta kuulosta, kun ei kuulosta tuo 2800 mummonrahakaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin