Kesä tulee ja lämmöt nousee. Kaupungissa ajaminen on yhtä tuskaa, kun yksi tuuletin ei tunnu riittävän ison keulakoolerin kanssa. Syyläri on just vaihdettu, joten sen takia ei lämmöt nouse. Nyt ajattelinkin kysellä, että miten vaikea projekti on laittaa toinen tuuletin vanhan rinnalle. Auto on '83 vm satku. Pitääkö nykyistä flektiä siirtää, mitä kiinnikkeitä pitäisi lisäillä, miten johdotukset tulee tehdä, entä pitääkö sulaketta suurentaa? Kiitos avusta!
ps. Tollaista syylärin tuuletinta saa sitten myös tarjota yv:nä
Toisen syylärin tuulettimen asennus ja huomioitavat seikat
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Moro,
ahdasta vähän tulee, mutta mahtuu kaksi orkkisflektiä hyvin rinnakkain, näinhän on ollut jo tehtaalta lähtiessä esim. ilmastoiduissa satkuissa. Kiinnikkeistä ei tarvitse murehtia, flektit on suoraan syylärin runkokehikossa kiinni ruuveilla. Kehikko on rei'itetty tasaisin välein, eli kun vaan siirrät nykyisen flektin toiseen reunaan ja uuden flektin asennat toiseen reunaan, niin se on siinä. Johdotuksesta en osaa sanoa, että riittäiskö vaan haaroituksen teko ja isompi sulake...No mutta niinhän se sähköhommissa menee, että savun hälvettyä tarkistetaan ne kytkennät
ahdasta vähän tulee, mutta mahtuu kaksi orkkisflektiä hyvin rinnakkain, näinhän on ollut jo tehtaalta lähtiessä esim. ilmastoiduissa satkuissa. Kiinnikkeistä ei tarvitse murehtia, flektit on suoraan syylärin runkokehikossa kiinni ruuveilla. Kehikko on rei'itetty tasaisin välein, eli kun vaan siirrät nykyisen flektin toiseen reunaan ja uuden flektin asennat toiseen reunaan, niin se on siinä. Johdotuksesta en osaa sanoa, että riittäiskö vaan haaroituksen teko ja isompi sulake...No mutta niinhän se sähköhommissa menee, että savun hälvettyä tarkistetaan ne kytkennät
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ei mahdu ns. tavallinen flekti ihan heittämällä, turbon/ ilmastoinnin flekti lie sama, ne mahtuu.
vanhemmissa kuin 90 malleissa ei oo releellä se flekti, vaan suoraan sillä termarilla. panisin releen ja sen termarin ohjailemaan, lie sama homma, mutta varmempi, sitä termaria kun on ikävä vaihdellakin.
vanhemmissa kuin 90 malleissa ei oo releellä se flekti, vaan suoraan sillä termarilla. panisin releen ja sen termarin ohjailemaan, lie sama homma, mutta varmempi, sitä termaria kun on ikävä vaihdellakin.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Menee ehkä vähän ohi aiheen, mutta toivottavasti ei haittaa.
Huomasin viime kesänä, että lämmöt nousee keulacoolerin kanssa huomattavasti helpommin kuin ilman. Käytännössä puhallin käy kuumina päivinä lähes kokoajan. Ajattelin myös toisen flektin asentamista, mutta en ole varma auttaako se riittävästi. Tasaisessa maantieajossa lämmöt ovat ok, mutta esim. pidemmät kiihdyttelyt näkyvät myös lämmöissä. Tähän ei taida toinen flekti juuri auttaa. Kaupungissahan lämmöt ovat luonnollisesti ylhäällä ja ilman keulacooleriakin flekti pyörii aina välillä.
Voiko tuo lämpöjen nouseminen olla mistään muusta kiinni kuin syyläristä? Termostaatti ei ole jumissa Syyläri on päällepäin hyväkuntoinen, tosin ei alkuperäinen turbon jäähdytin. Onko muilla ollut lämpöongelmia jos on cooleri keulalla? Auttaisikohan turbon syyläri kuinka paljon, vai meneekö rahat hukkaan?
Huomasin viime kesänä, että lämmöt nousee keulacoolerin kanssa huomattavasti helpommin kuin ilman. Käytännössä puhallin käy kuumina päivinä lähes kokoajan. Ajattelin myös toisen flektin asentamista, mutta en ole varma auttaako se riittävästi. Tasaisessa maantieajossa lämmöt ovat ok, mutta esim. pidemmät kiihdyttelyt näkyvät myös lämmöissä. Tähän ei taida toinen flekti juuri auttaa. Kaupungissahan lämmöt ovat luonnollisesti ylhäällä ja ilman keulacooleriakin flekti pyörii aina välillä.
Voiko tuo lämpöjen nouseminen olla mistään muusta kiinni kuin syyläristä? Termostaatti ei ole jumissa Syyläri on päällepäin hyväkuntoinen, tosin ei alkuperäinen turbon jäähdytin. Onko muilla ollut lämpöongelmia jos on cooleri keulalla? Auttaisikohan turbon syyläri kuinka paljon, vai meneekö rahat hukkaan?
OG900 Turbo 8v -88 MegaSquirt Fuel & Spark ("projekti")
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Itse olen käyttänyt 99:ssä kesäisin 82-asteista termostaattia, jolloin kone ei käy turhan kuumana. T16 satkussa ei keulacoolerin asennus vaikuttanut lämpöihin oikeastaan mitenkään. Toisen flektin asentamisesta ei siltikään haittaa ole.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis