Og 900 offset?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Kerjäätte kuitenkin todistusaineistoa....
Takana tiukin paikka:
Edessä pyörät suorasssa:
tapissa kuskinpuoli käänettyvä oikeelle, vastaavasti käy repsikalla kun kääntää vasuriin. muuten ei ota kiinni.
Ratista ei muistaakseni tarvinut paljoa kääntää ettei ottanu kiinni, eli joku 3mm sapcer paikalleen niin luulis pelaavan
Niin ja tapaspainotuksessa ei saa käyttää tollasia painoja, vaan pitää olla niitä mitkä menee vanteen kehälle...
Takana tiukin paikka:
Edessä pyörät suorasssa:
tapissa kuskinpuoli käänettyvä oikeelle, vastaavasti käy repsikalla kun kääntää vasuriin. muuten ei ota kiinni.
Ratista ei muistaakseni tarvinut paljoa kääntää ettei ottanu kiinni, eli joku 3mm sapcer paikalleen niin luulis pelaavan
Niin ja tapaspainotuksessa ei saa käyttää tollasia painoja, vaan pitää olla niitä mitkä menee vanteen kehälle...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Joo, en tienny että EI SAA käyttää spacereitä, kun sitä ei erikseen tuolla ollut sallittu.
Ja tosiaan, mulla ei ole noita käsijarruvaijerisysteemeitä tuolla takana, niin voip olla että sen mallisessa niistäkin on sitte haittaa.
En sano enää mitään
Ja tosiaan, mulla ei ole noita käsijarruvaijerisysteemeitä tuolla takana, niin voip olla että sen mallisessa niistäkin on sitte haittaa.
En sano enää mitään
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Kyllä ne vakiovanteilla alle menee.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Pikkusen korottuu juu. En tiedä näyttääkö niin korkealta, ennemmin näyttää vaan olevan pyöräkotelot täynnä tavaraa. Kun on paljon lastia kyydissä niin saattaa takana joskus töyssyissä vähän tavata sisälokariin, tosin sekin aika epätodennäköistä.Juhasu kirjoitti:Eli alle menee ja vakiovanteille.. mutta ilmeisesti hieman korottuu.. niin näyttääköhän sitten kauhealta monsterilta renkaiden johdosta. Ja mahtuukohan Lesjön madalluksen jälkeen vielä?
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Mitähän jos ekaksi lukisit vaikka viestiketjun alkuosan.Sukellusvene kirjoitti:Mahtaako tuollainen vanne mahtua alle, jossa mitat 17x7 et 35? Millä profiililla noille täytyis valita kumit?
Rengasprofiililaskureita löytyy netistä,
esim.
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Omassa satkussa on kesäisin 17x7 ja ET 40, tosin 3mm spacerit on välissä. Ilman spaceria olisi saattanut edessä ottaa kiinni jousilautaseen. Renkaat 215/45 ja en ole missään tilanteessa raapimista havainnut. Autossa on lesjöforssin jouset. Tämän perusteella sanoisin, että ET 35 on ok.Sukellusvene kirjoitti:Mahtaako tuollainen vanne mahtua alle, jossa mitat 17x7 et 35? Millä profiililla noille täytyis valita kumit?
Itse halusin mielummin vakiorenkaita isommat pyörät, joten valitsin profiiliksi 45. Lisäksi 45 on aavistuksen pehmeämpi ajella kuin 40.
OG900 Turbo 8v -88 MegaSquirt Fuel & Spark ("projekti")
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Eikös satkun vakiovanne ole kumminkin 5.5x15 ET39 jolla ottaa todella harvoin kiinni jos pohjauskumit on paikoillaan ja alusta muutenkin iskussa.Mimmi kirjoitti:195/65-15 ottaa vakiovanteella (6x15, ET33) takaa töyssyissä kontaktia.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Heh. Tämähän nyt taitaa olla puhdas laskuvirhe, joten ei siitä sen enempää. 8mm-2mm=6mm.saab900c kirjoitti:
Tässä on tietysti sekin, että jos kesärenkaan ajaa uudesta 8mm pinnasta 2mm pintaan mikä on vielä lain rajoissa, niin onhan siinäkin pieni-suuri ero. Tipahtaa 3mm pois auton korkeudesta.
Tekniikan Maailmahan testasi joku vuosi takaperin kuluneita renkaita. Tai siis ne oli Nokian renkaitten "rouhimalla madallettuja" NRH2:a.
Eikä tuossa ole pelkästään renkaan madaltuminen mikä tukevoittaa käytöstä, vaan kulutuspinnan madaltuminen vaikuttaa mielestäni enemmän. Kun miettii minkä mallisten kuminappuloitten päällä se auto heiluu, on niitten korkeudella aika suuri vaikutus. Tosin NRH2 ei ole tässä mielessä ehkä se rengas missä vaikutus on suurin. (johtuen isoista ja pitkänomaisista kuviopaloista).
Täytyy kokeilla tuota syksyn ratapäivillä. Jäi tonnarin sunbursteille nuo 195/60 NRH:t, pintaa juuri 2-3 milliä. Olikos nyt Ahveniston vai Alastaron vuoro.......