Og 900 offset?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Kerjäätte kuitenkin todistusaineistoa....

Takana tiukin paikka:
Kuva
Kuva

Edessä pyörät suorasssa:
Kuva

tapissa kuskinpuoli käänettyvä oikeelle, vastaavasti käy repsikalla kun kääntää vasuriin. muuten ei ota kiinni.
Kuva
Ratista ei muistaakseni tarvinut paljoa kääntää ettei ottanu kiinni, eli joku 3mm sapcer paikalleen niin luulis pelaavan
Kuva

Niin ja tapaspainotuksessa ei saa käyttää tollasia painoja, vaan pitää olla niitä mitkä menee vanteen kehälle...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

900turbo3d kirjoitti:Kerjäätte kuitenkin todistusaineistoa....
Eli kuten sanottu:
16x7,5" ET35 ei mahdu. Spacerin kanssa, eri ET:llä, tuumaa isompana jnejne voi mahtuakin, mutta kun niistä ei nyt ollut kyse.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Joo, en tienny että EI SAA käyttää spacereitä, kun sitä ei erikseen tuolla ollut sallittu.

Ja tosiaan, mulla ei ole noita käsijarruvaijerisysteemeitä tuolla takana, niin voip olla että sen mallisessa niistäkin on sitte haittaa.

En sano enää mitään :roll:
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

No eikös kuitenkin kannata lähteä siitä faktasta että spacerit on laittomia ellei ne ole vannevalmistajan ko autoon & vanteeseen tarkoitetut :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Juhasu
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: To Elo 18, 2005 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhasu »

Mihinkä tulokseen tässä nyt päätyisi? Meneekö 195/65 15 rengas OG900:sen vakiopeltivanteille? Tai Vakio aluvanteille kuten Ronalin tykki- tai sunburst-vanteille?

Tuommoiset 195/65 15 olisi juuri halvalla tarjolla ja pintaa olisi paljon, mutta mutta sopiiko vai ei... :roll:
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7343
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kyllä ne vakiovanteilla alle menee.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Juhasu
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: To Elo 18, 2005 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhasu »

Eli alle menee ja vakiovanteille.. mutta ilmeisesti hieman korottuu.. niin näyttääköhän sitten kauhealta monsterilta renkaiden johdosta. Ja mahtuukohan Lesjön madalluksen jälkeen vielä?
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Juhasu kirjoitti:Eli alle menee ja vakiovanteille.. mutta ilmeisesti hieman korottuu.. niin näyttääköhän sitten kauhealta monsterilta renkaiden johdosta. Ja mahtuukohan Lesjön madalluksen jälkeen vielä?
Pikkusen korottuu juu. En tiedä näyttääkö niin korkealta, ennemmin näyttää vaan olevan pyöräkotelot täynnä tavaraa. Kun on paljon lastia kyydissä niin saattaa takana joskus töyssyissä vähän tavata sisälokariin, tosin sekin aika epätodennäköistä.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Mahtaako tuollainen vanne mahtua alle, jossa mitat 17x7 et 35? Millä profiililla noille täytyis valita kumit?
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Sukellusvene kirjoitti:Mahtaako tuollainen vanne mahtua alle, jossa mitat 17x7 et 35? Millä profiililla noille täytyis valita kumit?
Mitähän jos ekaksi lukisit vaikka viestiketjun alkuosan.

Rengasprofiililaskureita löytyy netistä,

esim.

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Nyt on sitten tilattu vanteet, sittenpähän pääsee testaamaan. Niissä on jotkin kumit päällä, leveys 215 ja profiili jotain 40 tai 45. Eipähän enää tarvii arvuutella asiaa :? .
Karspa
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 22:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Karspa »

Sukellusvene kirjoitti:Mahtaako tuollainen vanne mahtua alle, jossa mitat 17x7 et 35? Millä profiililla noille täytyis valita kumit?
Omassa satkussa on kesäisin 17x7 ja ET 40, tosin 3mm spacerit on välissä. Ilman spaceria olisi saattanut edessä ottaa kiinni jousilautaseen. Renkaat 215/45 ja en ole missään tilanteessa raapimista havainnut. Autossa on lesjöforssin jouset. Tämän perusteella sanoisin, että ET 35 on ok.

Itse halusin mielummin vakiorenkaita isommat pyörät, joten valitsin profiiliksi 45. Lisäksi 45 on aavistuksen pehmeämpi ajella kuin 40.
OG900 Turbo 8v -88 MegaSquirt Fuel & Spark ("projekti")
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7343
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mimmi kirjoitti:195/65-15 ottaa vakiovanteella (6x15, ET33) takaa töyssyissä kontaktia.
Eikös satkun vakiovanne ole kumminkin 5.5x15 ET39 jolla ottaa todella harvoin kiinni jos pohjauskumit on paikoillaan ja alusta muutenkin iskussa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

saab900c kirjoitti:
Tässä on tietysti sekin, että jos kesärenkaan ajaa uudesta 8mm pinnasta 2mm pintaan mikä on vielä lain rajoissa, niin onhan siinäkin pieni-suuri ero. Tipahtaa 3mm pois auton korkeudesta.
Heh. Tämähän nyt taitaa olla puhdas laskuvirhe, joten ei siitä sen enempää. 8mm-2mm=6mm.

Tekniikan Maailmahan testasi joku vuosi takaperin kuluneita renkaita. Tai siis ne oli Nokian renkaitten "rouhimalla madallettuja" NRH2:a.

Eikä tuossa ole pelkästään renkaan madaltuminen mikä tukevoittaa käytöstä, vaan kulutuspinnan madaltuminen vaikuttaa mielestäni enemmän. Kun miettii minkä mallisten kuminappuloitten päällä se auto heiluu, on niitten korkeudella aika suuri vaikutus. Tosin NRH2 ei ole tässä mielessä ehkä se rengas missä vaikutus on suurin. (johtuen isoista ja pitkänomaisista kuviopaloista).

Täytyy kokeilla tuota syksyn ratapäivillä. Jäi tonnarin sunbursteille nuo 195/60 NRH:t, pintaa juuri 2-3 milliä. Olikos nyt Ahveniston vai Alastaron vuoro.......
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Mimmi kirjoitti:6" vanne on ET33 (tontun vanne) ja rengas ottaa kontaktia kuormatussa autossa.
Mutta kun kyse oli satkusta.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Vastaa Viestiin