900 keula natisee
900 keula natisee
Morjens kaikille! Onko kellään hajua mikä voisi olla syynä viistokeula-Saabin nitinään? Kuuluu VOIMAKKAASTI kuskin puolen etujousen tietämiltä - riittää, että painelee kevyesti konepellistä ja narina on aika infernaalinen. Vaihtoon on mennyt jo etuiskarit sekä ylä- ja alatukivarren puslat. Jousi näyttäisi olevan ihan normaalissa kunnossa. Ainoat mitkä tulee vielä mieleen, joita en ole vaihtanut, ovat jousikupin nivelen pusla ja jousen pohjaanlyöntikumin päällä oleva ympyränmuotoinen kumi. Voisko nää olla syynä. Meteli on järkyttävä, mut ei viitsis tehdä turhaa duunia, kun ton ylätukivarren irroittamiseksi täytyy irroittaa koko kone, eikä jousikupin nivelen puslaa saa pois ilman irroitusta. Help!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Onko autossa kallistelunvaimennin edessä? Jos on, voivat tukivarsien päätykumit tai korikiinnityksen helat aiheuttaa narinaa. MoS2 CRC on pika-apu näiden voiteluun. Parasta olisi kuitenkin löysätä vähän kiinnityksiä (irrottaa päätyhelat) ja voidella silikoni-tai molybdeenisulfidirasvalla.
Pallonivelet voivat tosiaan olla potentiaalinen syy narinaan. Joskus tuliterät niveletkin alkavat hetken käytön jälkeen narista. Tutki ensin löysät: jos on, niin uusi niveliä. Tarkista suojakumien kunto. Mikäli nämäkin ehjät, voit toimia seuraavasti: puhdista rasvaliuottimella pyyhkäisten kumin pintaa, tuikkaa injektioruikulla kumin läpi. Varaa ruiskuun molybdeenisulfidivaseliinia 1-2 ml. Neulan paksuus voi olla 0,7 mm luokkaa. Tunnustele neulalla pallon ja kupin rajakohtaa, tämä on helpompaa kuin luulisi. Paina ruiskulla rasvaa niin paljon kuin saat: kumi on tiiviihkö ja alkaa lopulta vastustaa, kun ilma ei pääse pois. Ottaessasi neulan pois tulee reiästä yleensä pikkuisen rasvaa. Pyyhi taas kumin pinta rasvaliuottimella, laita reiän kohtaan tippa pikaliimaa ja hiero sormella nopeasti niin, ettei sormi tartu kiinni. Saat vedenpitävän "pistokohdan".
Sormi lähtee puhtaaksi melkein millä vain. Lopuksi painele jousitusta tai ajele vähän. Narinat loppuu!
Pallonivelet voivat tosiaan olla potentiaalinen syy narinaan. Joskus tuliterät niveletkin alkavat hetken käytön jälkeen narista. Tutki ensin löysät: jos on, niin uusi niveliä. Tarkista suojakumien kunto. Mikäli nämäkin ehjät, voit toimia seuraavasti: puhdista rasvaliuottimella pyyhkäisten kumin pintaa, tuikkaa injektioruikulla kumin läpi. Varaa ruiskuun molybdeenisulfidivaseliinia 1-2 ml. Neulan paksuus voi olla 0,7 mm luokkaa. Tunnustele neulalla pallon ja kupin rajakohtaa, tämä on helpompaa kuin luulisi. Paina ruiskulla rasvaa niin paljon kuin saat: kumi on tiiviihkö ja alkaa lopulta vastustaa, kun ilma ei pääse pois. Ottaessasi neulan pois tulee reiästä yleensä pikkuisen rasvaa. Pyyhi taas kumin pinta rasvaliuottimella, laita reiän kohtaan tippa pikaliimaa ja hiero sormella nopeasti niin, ettei sormi tartu kiinni. Saat vedenpitävän "pistokohdan".
Sormi lähtee puhtaaksi melkein millä vain. Lopuksi painele jousitusta tai ajele vähän. Narinat loppuu!
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Mulla oli nopassa tuollaista natinaa ja meinasi mennä hermo.
Sain silloin vinkin että ohutta moottoriöljyä paksuhkoon injektioneularuiskuun ja pari putkiloa kumeista sisään. Loppu meinaan narina siitä autosta siihen paikkaan! Että tuollainen auttoi minulla. Ei tullut enää takaisin ääni, ajoin pitkän kuuman kesän ja syksyn jälkeen myin auton pois muista syistä.
P.S. Pistelin sillä piikillä kaikki kumit läpi mitäs moottoritilasta löysin.
Ne neljä isompaa pyöreetä auton kulmissa jätin kummiskin rauhaan
t. MarkoL
Sain silloin vinkin että ohutta moottoriöljyä paksuhkoon injektioneularuiskuun ja pari putkiloa kumeista sisään. Loppu meinaan narina siitä autosta siihen paikkaan! Että tuollainen auttoi minulla. Ei tullut enää takaisin ääni, ajoin pitkän kuuman kesän ja syksyn jälkeen myin auton pois muista syistä.
P.S. Pistelin sillä piikillä kaikki kumit läpi mitäs moottoritilasta löysin.
Ne neljä isompaa pyöreetä auton kulmissa jätin kummiskin rauhaan
t. MarkoL
Mites sitten jos kuuluu natinaa/rutinaa, ei kuitenkaan napsumista, silloin kun rattia kääntää oikealle ja kiihdyttää kevyesti tai ajaa tasakaasulla? Tämä siis kuuluu lähinnä normaalissa risteysajossa silloin kun rattia käännetään vain jonkin verran. Jos parkkipaikalla veivaa tappiin asti, mitään ääntä ei kuulu. Myöskään pelkkä ratin kääntely ei aiheuta natinaa, vedon täytyy olla päällä. Pallonivel(et)kö..?
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
Nyt helpotti...
Tungin ruiskulla rasvaa palloniveleen ja kesti viikon ennen kuin rasva löysi tiensä oikeaan kohtaan. Olin jo palaamassa Motonetista hakemasta uutta palloniveltä kun natina loppui. Tulipahan ostettua uusi pallonivel varalle...
Saabismi on sairautta...
... ja olen kuolemansairas!
Jäsen # 2684
... ja olen kuolemansairas!
Jäsen # 2684