satku sammuilee ihmeellisesti
satku sammuilee ihmeellisesti
elikkäs otin satkun tossa pari päivää sitten seisonnasta oli seisonut joku3kk. no akku oli tyhjä vaikka latasin sen ennen seisomaan laittoa. no kun autolla ajaa niin eka sammuu stereot ja sitten auto. mutta joskus ennen auton sammumista rundari menee 0 kierroksille ja jos painaa pari kertaa kaasua voimakkaasti niin se pomppaa sieltä ylös ja sitten joutuu ajamaan parkit päällä menee ehkä noin 20min normaalisti kunnes taas stereot sammuu ja auto perään.toivottavasti joku tajusi tästä jotain kun tuli hieman epäselvästi selitettyä kiitos jo etukäteen vastauksista
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: La Joulu 10, 2005 23:12
- Paikkakunta: Lappeenranta
Mie suosittelisin ihan ekana tutkimaan akkukaapelit ja sen etupalkin maapisteen. Jotenkin tuo haiskahtaisi maadoitusongelmalta, eihän laturia tarvita siihen, että auto käy, jos akussa vaan on virtaa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Lähteekö se sitten käyntiin vai meneekö akusta samalla potku ja uusi lataus edessä? Jos näin, niin voi se akkukin olla kuollut. Esim. Bilteman jotkut akut tuppaavat kuolemaan kohtuullisen nopeasti.apina kirjoitti:Helsingissä asustelen. Eipä ole selvinnyt vaikka kaikki maadoituskohdat olen putsannut ja kaapelit olen tarkastanut no pitääpä kääntya huoltamon puoleen kun noi laturi hommat ei oikein itteltäni onnistu saavat siellä sitten mittailla ja availla laturia
Ja eikös tuo laturi tarvinut jostain herätevirran? Oliko jopa niin, että se tuli latauksen merkkivalon kautta ja jos oli polttimo kärtsännyt, niin ei ladannut (tässä voin olla ihan ulalla...)
Väite on faktaa. Herätevirta laturille tulee mittaristossa olevan latauksen 2-wattisen latauksen merkkivalon kautta. Jos polttimo on palanut tai polttimon johto irti laturilta, ei lataa.iikoo kirjoitti:Ja eikös tuo laturi tarvinut jostain herätevirran? Oliko jopa niin, että se tuli latauksen merkkivalon kautta ja jos oli polttimo kärtsännyt, niin ei ladannut
Polttimon voi testata ottamalla herätejohdon liittimen irti laturilta ja maadoittamalla sen. Pitää vaan muistaa laittaa johto takaisin ja oikeaan liittimeen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
no niin nyt on sitten laturi vaihdettu uuteen ja nuo mittariston valotkin saatu palamaan, ainoa asia mikä enää on niin kun laittaa vilkun päälle niin ei näy kojetaulussa mutta ulkona näkyy mutta ei ainakaa nyt vielä haittaa tiedä mitä katsastus sedät sanoo sitten tuosta. kiitos kaikille jotka vaivautuivat vastaamaan
Jos laturi oli rikki, niin voisi olla ihan merkkilamppu vikaapina kirjoitti:ainoa asia mikä enää on niin kun laittaa vilkun päälle niin ei näy kojetaulussa mutta ulkona näkyy mutta ei ainakaa nyt vielä haittaa tiedä mitä katsastus sedät sanoo sitten tuosta. kiitos kaikille jotka vaivautuivat vastaamaan
Latausvalon kautta tuleva herätevirta tarvitaan ainoastaan startissa. Laturi kyllä herää ilman lamppuakin, kun antaa koneelle kierroksia about 3000-4000rpm. Meillä oli veneessä lataus tolleen, ennenkuin korjasin latausvalon kytkennän. Ihmeteltiin, että miks ei lataa, mutta sit kun ajoi täysillä, niin laturi heräsi. Volttimittarista näki hyvin, että se rupes lataamaan täyskaasulla. Se 2.5 litran bensasisälaitakone Mercuruiser kun ei kierrä 4500rpm:ää enempää, niin hikisesti sai laturin heräämään kaasuttamalla...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Toissapäivänä "Rusoposki" sammui liikennevaloihin, eikä jaksanut enää startata.
Auto saatiin lisävirralla käyntiin, mutta sammui tyhjäkäynnillä. Huomattiin, ettei latauksen merkkivalo pala, kun virrat laittaa päälle.
Eli latauksessa tyhjäkäynnillä oli jotain vikaa ja alle puoli vuotta vahna akku on pikkuhissukseen kaupunkiajossa, liikennevaloissa ruuhkissa odotellessa kai tyhjentynyt(?)
Noh, auto pistettiin taas käyntiin ja runsaalla kaasulla, valot ja tuuletin sammuksissa, pääsin kotio asti.
Irrotin vasemman etukaiuttimen ja totesin merkkivalon ehjäksi. Ehdin jo purkaa puoli kojelautaa tutkiakseni merkkivalon virran/jännitteeensaantia, kun paikallinen saab-guru pisti viestiä, että siinä laturin merkkivalon liittimessä on kaksi ylimääräistä johtoa, jotka ei sinne alunperin kuulu. Lisäksi latauksen merkkivalon polttimo oli vaihdettu 1,2W:ksi alkuperäisen vihreäkantaisen 2.0W:n sijaan.
Vaihdoin polttimon ja otin extrajohdot pois ja merkkivalo syttyi virrat päälle laitettaessa.
Auto käyntiin ja latausjännite näytti tyhjäkäynnillä 13.8V.
Pitänee tutkia myöhemmin, mihin nuo kaksi laturista irroitettua, jälkiasennettua johtoa menee.
Josko ostais varalta Motonetista jännitemittarin kojelautaan ja kytkis sen akulle...
Auto saatiin lisävirralla käyntiin, mutta sammui tyhjäkäynnillä. Huomattiin, ettei latauksen merkkivalo pala, kun virrat laittaa päälle.
Eli latauksessa tyhjäkäynnillä oli jotain vikaa ja alle puoli vuotta vahna akku on pikkuhissukseen kaupunkiajossa, liikennevaloissa ruuhkissa odotellessa kai tyhjentynyt(?)
Noh, auto pistettiin taas käyntiin ja runsaalla kaasulla, valot ja tuuletin sammuksissa, pääsin kotio asti.
Irrotin vasemman etukaiuttimen ja totesin merkkivalon ehjäksi. Ehdin jo purkaa puoli kojelautaa tutkiakseni merkkivalon virran/jännitteeensaantia, kun paikallinen saab-guru pisti viestiä, että siinä laturin merkkivalon liittimessä on kaksi ylimääräistä johtoa, jotka ei sinne alunperin kuulu. Lisäksi latauksen merkkivalon polttimo oli vaihdettu 1,2W:ksi alkuperäisen vihreäkantaisen 2.0W:n sijaan.
Vaihdoin polttimon ja otin extrajohdot pois ja merkkivalo syttyi virrat päälle laitettaessa.
Auto käyntiin ja latausjännite näytti tyhjäkäynnillä 13.8V.
Pitänee tutkia myöhemmin, mihin nuo kaksi laturista irroitettua, jälkiasennettua johtoa menee.
Josko ostais varalta Motonetista jännitemittarin kojelautaan ja kytkis sen akulle...
OG900i -88
VW 1300 -70
VW 1300 -70