saab 99 h-moottorilla käy kolmella kylmänä, missä vika?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
viirut
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 18:09
Paikkakunta: suomi

saab 99 h-moottorilla käy kolmella kylmänä, missä vika?

Viesti Kirjoittaja viirut »

niin mistä voisi vikaa etsiä? pyörijä ja tulpat on uudet.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Hukkuuko jäähdytin nestettä.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
viirut
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 18:09
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja viirut »

ei katoa
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8094
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

poriseeko pannussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

eli anna pannun puhuttaa... jos ei tule etes porinaa paisunta astiaan ja sähköpuoli ok niin kallistusin kansiprobleemaan ja siihen liittyvään mytologiaan elikkäs kannen tarkasteluun manuaalisesti
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kokeile eri tulppia ja tulpanjohtoja+jakajan kantta, jos ei rupea käymään niin kansi irti ja kannen/venttiilien/mäntien tarkastelu..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Anna ajon jäljiltä jäähtyä yön yli ja raapaise aamulla tulpat poies. Jos turskahtaa vettä tulpanreiästä tai on tulppa märkä muusta kuin bensasta, voipi olla kannessa tai kannentiivisteessä ongelmia.
tfati
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Kesä 21, 2005 07:56
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja tfati »

Samanlainen auto ja sama ongelma mulla.
Kunnes vaihdoin kaasuttimen kumikalvon ja
pidän säännöllisesti huolta, ettei öljy kaasuttimesta vähene liikaa.

Aina kun käynnistyy kolmella, niin haistaa selvästi bensan hajun.
Siitä tietää lisätä taas öljyä ja ongelma katoaa viikoksi pariksi.
En kyllä ymmärrä miten sillä voi olla yhteyttä tulppien kastamiseen.

Sohlo kaasutin? Voipi olla, mutta kun talvellakin pääsee alle 10L, niin
eipä kannata vielä vaihtaa.
viirut
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 18:09
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja viirut »

homma selvisi. kaasuttimessa öljy vähänä.. eli saa siis kylmänä enempi bensaa kun oikea määrä öljyä? entä vaikuttaako seoksen säätöön se öljynmäärä siellä kaasuttimessa?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

viirut kirjoitti:homma selvisi. kaasuttimessa öljy vähänä.. eli saa siis kylmänä enempi bensaa kun oikea määrä öljyä? entä vaikuttaako seoksen säätöön se öljynmäärä siellä kaasuttimessa?
onkyllä semmonen kaasari tuo että siinä vaikuttaa kaikki kaikkeen...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin