auton osto tuli eteen,joten
auton osto tuli eteen,joten
olenko teistä aivan uuvatti,kun sitä 16v satkuu hinkuan väenvängällä?
Kulutus on yksi syy,mutta kun oon tääl lukenu noita juttuja,niin oon itteni antanu ymmärtää,että kaasarilla menee yhtä edullisesti...onko näin?
Toinen on varmuus,kun mulla oli semmonen se oli varma peli ja siitä on varmaa tullu jotai takaumii.
Vinkkejä:Kaasari,8v vai 16v?
Kulutus on yksi syy,mutta kun oon tääl lukenu noita juttuja,niin oon itteni antanu ymmärtää,että kaasarilla menee yhtä edullisesti...onko näin?
Toinen on varmuus,kun mulla oli semmonen se oli varma peli ja siitä on varmaa tullu jotai takaumii.
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!
Saab 9000 2.3t jubilee -97
Saab 9000 2.3t jubilee -97
No ei siitä pääse yli eikä ympäri että 16v on nykyaikaisempi kuin nuo edellämainitut ja kulkee ehkä pienemmällä bensalla, mutta siihen ne hyödyt taitaa jäädäkin.
Voisin jopa sanoa, että maku-asia kaikinpuolin. Joku voi ostaa 16 tappisen ihan siksi, että 8v kansi on "ruma". Joillekin on ehkä tärkeää että voi päteä kavereilleen että on 16 venttiiliä koneessa. Jotkut taas ihan mekaanisesta mielenkiinnosta tykkäävät 16 venttiilisestä.
Paha sanoa. Osta se mikä itsestä parhaalta tuntuu.
-tuomas-
Voisin jopa sanoa, että maku-asia kaikinpuolin. Joku voi ostaa 16 tappisen ihan siksi, että 8v kansi on "ruma". Joillekin on ehkä tärkeää että voi päteä kavereilleen että on 16 venttiiliä koneessa. Jotkut taas ihan mekaanisesta mielenkiinnosta tykkäävät 16 venttiilisestä.
Paha sanoa. Osta se mikä itsestä parhaalta tuntuu.
-tuomas-
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: auton osto tuli eteen,joten
No et, kyllä tuo 16venanen iivari on vaan tosi paljon mukavempi ajella kuin 8-tappinen iivari. Eihän se tuokaan mikään tykki ole mutta moottori on selkeesti paremman luonteinen.taunu kirjoitti:olenko teistä aivan uuvatti,kun sitä 16v satkuu hinkuan väenvängällä?
Itsellä on ollu nippu noita 8-venasia ja jos ilman turboa pitää valita niin kaasaripelistä oon pitäny eniten.
Melkein silti suosittelisin katteleen noita ässiä, turbon makuun kun pääsee niin ei ymmärrä miten on joskus pärjänny ilman.

Eniten mulla on murheita aiheuttanu k-jetti, ei oo tainnu matkalle jättää mutta muita käyntihäiriöitä.
16-venasista yleensä jossain vaiheessa menee bensapumppu(itsellä 270tuhannessa) mutta se meni sentään kotipihalla kun kaasaripelistä hajos matkan päällä 220tuhannessa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
ILMAN MUUTA 16 Tappinen....huoleton on eikä tarvi säädellä...taunu kirjoitti:olenko teistä aivan uuvatti,kun sitä 16v satkuu hinkuan väenvängällä?
Eipä tuolla kaasari vs. ruisku tai 8v vs. 16v, ole loppupelissä kovin suurta väliä. Täytyy muistaa että puhutaan melkoisen vanhoista autoista, jolloin tärkeämpi seikka käyttöautossa on auton kunto.
Jos löydät jostain hyväkuntoisen yksilön se kannattaa ottaa kuleksimasta, kaikki muu on hifistelyä.
Sitten on tietysti asia erikseen jos on alan harrastaja (kuten allekirjoittanut), silloin täytyy autossa olla se jokin haluttu ominaisuus tai malli, maksoi mitä maksoi.
Jos löydät jostain hyväkuntoisen yksilön se kannattaa ottaa kuleksimasta, kaikki muu on hifistelyä.
Sitten on tietysti asia erikseen jos on alan harrastaja (kuten allekirjoittanut), silloin täytyy autossa olla se jokin haluttu ominaisuus tai malli, maksoi mitä maksoi.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
8v tai 16v, ei nyt NIIN hirveästi väliä, auton kunto ratkaisee enemmän.taunu kirjoitti:Vinkkejä:Kaasari,8v vai 16v?
Kaasari kyllä kuluttaa enemmän ja on turhan laiska.
kaks vuotta ollu k-jetti, ja säädetty on vaan yhden kerran, ja sillonki turhaan... tiedä sitte mikä siinä vois olla vinksallaan k-jetti on kuitenkin ihan toimiva ratkaisu, ja vähemmän sitä säätää tarvitsee kuin kaasaria..
ite en enää kaasari malliin palaisi.. 16-tappisesta ei ole kokemuksia, mutta tuntuu ainakin, että onhan siinä vanhemmiten enemmän ja kalliinpia osia hajotettavaksi.. tiedä sitten molempiparempi..
ite en enää kaasari malliin palaisi.. 16-tappisesta ei ole kokemuksia, mutta tuntuu ainakin, että onhan siinä vanhemmiten enemmän ja kalliinpia osia hajotettavaksi.. tiedä sitten molempiparempi..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Pakko nokittaa hiemanturkkaki kirjoitti:kaks vuotta ollu k-jetti, ja säädetty on vaan yhden kerran, ja sillonki turhaan... tiedä sitte mikä siinä vois olla vinksallaan k-jetti on kuitenkin ihan toimiva ratkaisu, ja vähemmän sitä säätää tarvitsee kuin kaasaria..

Mut saahan sitä säätää, jos tarvitsee,

16V on tehokkain, mutta kaasari kuluttaa kyllä vähiten jos se on oikeissa säädöissä. Kuitenkin perusmoottori on kaikissa sama varma H-motti, kaasarista on ottettu vähiten tehoja ulos, vaihelaatikko ja vetoakselistot voivat siten olla paremmassa kunnossa. Tehoja on kaikissa riittävästiTri-Lo kirjoitti:8v tai 16v, ei nyt NIIN hirveästi väliä, auton kunto ratkaisee enemmän.taunu kirjoitti:Vinkkejä:Kaasari,8v vai 16v?
Kaasari kyllä kuluttaa enemmän ja on turhan laiska.

Korin kunto on tärkein, muulla ei ole niin paljon väliä kunhan toimii.

Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Joo, ja sökö kaasari vie ehdottomasti sikana bensaa. Tiedossa on rikkonaisela kaasarilla saadun yli 20litraa/100km kulutus. En epäile, etteikö ehjän kaasarin kera pääsis pieneen lukemaan. Itellä vaan ei riittäis hermot lähteä kunnostamaan kaasaria, kun ruiskutuslaitteistoja saa niin halvalla (ilmaiseksi käytännössä). Hyvän korisen kaasari99/90/900:n toki muuttaa kohtuullisella vaivalla ruiskuksi...
Ite kun olen nyt ajellut about kuukauden aikana noin 3000km kaasari99:llä, niin rupee vähitellen nyppimään se ryypyn käyttäminen. Ton kaasari99:n bensankulutus suorastaan keljuttaa. 10litraa menee sadalle maantiellä. No, lainakoni palautuu pian omistajalleen, jahka saan ton oman 99cc:n käyttöön. Siihen tuleekin T8 (k-jetillä). Perstuntumalta toi mun 99cc meni silloin viimekesänä tuplakaasareillakin vähemmällä, kuin toi yks kaasarinen 99. Se kun sentäs meni 8litran pintaan maantiellä. Olihan siinä nostalgiaa, kun ihan tuplat oli pelin alla.
No, jokatapauksessa ruiskukone on ihan järettömän mukava vekotin. Eilen ja tänään kun olen ajellut 900i (8-tappisella). On se vaan juhlaa. Ei mitään ryyppyhantaakia, kone jysähtää tulille kertalaakista, kun avainta näyttää ja ei mitään nykimisiä tms. Kulutuskin tolla iivarilla on ollut maantiellä parhaimmillaan 7,13 (testiperioidi oli 2200km, josta laskin tuon keskikulutuksen.)
Ite kun olen nyt ajellut about kuukauden aikana noin 3000km kaasari99:llä, niin rupee vähitellen nyppimään se ryypyn käyttäminen. Ton kaasari99:n bensankulutus suorastaan keljuttaa. 10litraa menee sadalle maantiellä. No, lainakoni palautuu pian omistajalleen, jahka saan ton oman 99cc:n käyttöön. Siihen tuleekin T8 (k-jetillä). Perstuntumalta toi mun 99cc meni silloin viimekesänä tuplakaasareillakin vähemmällä, kuin toi yks kaasarinen 99. Se kun sentäs meni 8litran pintaan maantiellä. Olihan siinä nostalgiaa, kun ihan tuplat oli pelin alla.

No, jokatapauksessa ruiskukone on ihan järettömän mukava vekotin. Eilen ja tänään kun olen ajellut 900i (8-tappisella). On se vaan juhlaa. Ei mitään ryyppyhantaakia, kone jysähtää tulille kertalaakista, kun avainta näyttää ja ei mitään nykimisiä tms. Kulutuskin tolla iivarilla on ollut maantiellä parhaimmillaan 7,13 (testiperioidi oli 2200km, josta laskin tuon keskikulutuksen.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Juu ei mullakaan i8:n kanssa ikinä ollut säätämisen tarvetta, oiskohan se perheessä viitisen vuotta yhteensä ollut, aina kävi moitteettomasti, kesällä päästiin 7,0x l/100 km, keskikulutus jotain 7,8 sadalla ehkäpä.
Nuo vakaajat vaikuttaa kyllä aika paljon ajo-ominaisuuksiin, tuota nykyistä voi sanoa jopa "sporttiseksi" aika ajoin.
Nuo vakaajat vaikuttaa kyllä aika paljon ajo-ominaisuuksiin, tuota nykyistä voi sanoa jopa "sporttiseksi" aika ajoin.

- nalleolut
- "TosiSaabisti"
carimat kirjoitti:Itse tuli ostettua tossa 3D satku 16V koneistolla jolla mittarissa jo 347000.
Aivan... nyt sitten pelätään bensapumpun korkkausta...no ei vaineskaan, ryhdissä ja todella kiva maalipinta ja plussana alkuperäinen luukku
ja ennen kaikkea myyjälle rehellisyydestä täydet pisteet.
Kallistuksen vakaajat ja 16V kone saneli paljon Turbon sijaan päätöksessä. Kiva kapine
hmm mietiskelyä missä vuosimalleissa tuota vakaajaa on vaparissa? miulla ei ainakaan ole vm90.16tappinen..... sori tungen keskusteluun
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659