Satkun paino?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Satkun paino?

Viesti Kirjoittaja junnu »

Yritin haulla hakea kuinka keveäksi satkun voi saada,ei osunut kohalle?
Autoon jäis vain kaikki pakollinen,Oisko kukaan sattunut puntarilla käymään?Ja minkälaisia tehoja vapareista on revitty?8v ja 16v ruisku/kaasareilla?Pari sataa taitaa olla tavoittamattomissa?
99 taitaa olla painoissa ihan sama?
puh.050-3748237
#3078
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Re: Satkun paino?

Viesti Kirjoittaja qaw »

junnu kirjoitti:Yritin haulla hakea kuinka keveäksi satkun voi saada,ei osunut kohalle?
Autoon jäis vain kaikki pakollinen,Oisko kukaan sattunut puntarilla käymään?Ja minkälaisia tehoja vapareista on revitty?8v ja 16v ruisku/kaasareilla?Pari sataa taitaa olla tavoittamattomissa?
99 taitaa olla painoissa ihan sama?
99 on reilusti kevyempi, varsinkin 2-ovinen. 200hp voi olla kyllä aika tavoittamattomissa, tai vaatii ainakin niin kallista palikkaa että halvemmaksi tulee pistää suosiolla turbopata.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Mikähän ois varovainen arvio?850-900 kiloa olis tarve saada painoksi.Vaparina pysyy ja koneeseen sijoitetaan noin 500 ekua?Sitten koneen porautus,mikähän on aivan maksimi?
puh.050-3748237
#3078
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

junnu kirjoitti:Mikähän ois varovainen arvio?850-900 kiloa olis tarve saada painoksi.Vaparina pysyy ja koneeseen sijoitetaan noin 500 ekua?Sitten koneen porautus,mikähän on aivan maksimi?
Tjaa-a. Tuo mun -73 avo on vissiinkin ihan punnittu ja rekisteriotteessa seisoo 1100kg. Onhan siinä tietty ylimääräistä rautaa, mut paljon on otettu poiskin. Veikkaan että saa jo alkaa keventämään ovia ja luukkujakin jos haluaa 900 kilon alle päästä, eikä sitten ainakaan äänieristeistä paljon puhuta, penkitkin saa olla kevyet :)

Vaparikoneen virittämisestä on ollut juttua joko täällä tai sitten tuolla styling & tuning -osiossa ihan vähän aikaa sitten, löytyy varmaan aika helposti viestejä selailemalla.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Kaikki luukut kuidusta, eristeet pois, sisusta hele****iin, lasit polykarbonaatista yms. toimenpiteet niin jokunen kilo poistuu. Vaan riittävätkö keinot 900kg:hen asti, ei muuta kun kokeilemaan.
Konetta uskaltaa nyt ainakin siihen 93mm asti porata, sillä sen verran vakio 2.1:stä on porattu. Stroukkaamistakin ruottissa ainakin on kokeiltu, joko hiomalla kampuran kauloja tai sovittamalla 2.3:sen kampura. Näillä eväin iskutilavuuden pitäisi tulla yli 2.4 litraiseksi. Sitten vielä tasapainotusta ja kone hengittämään niin kai siitä luulisi jerkkua irtoavan jokunen koni.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Ihan vertailun vuoksi:
Mun kilpuri painaa karvan alle tonnin.
Sisusta poistettu, lasit polykarbonaattia. Vielä sais vähän pois vaihtamalla tosiaan luukut lasikuituisiin.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Niin se taitaa olla että ei satkusta sen kevyempää taida saada. Voi olla että jo pelkkä tyhjä koppa + patarautakone laatikkoineen painaa sen verran.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Jepjep, mutta korvaamalla satku 99:llä saanee n. 100kg vielä tuosta vähemmäksi. Ehkä, en tiedä, kunhan arvailen :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Vastaa Viestiin