Anastus + tekniikka
Anastus + tekniikka
Lyhyesti. OG900 T16 varastettiin sunnuntaina ja sain auton tänään takaisin. anastetun omaisuuden lisäksi oli autosta luvattoman käyttöönoton seurauksena katkennut pakoputki sekä laatikko on alkanut takertelemaan. Kakkos vaihdetta saa sovittaa tosissaan pesään. Mikähän mahtaa olla vakuutusyhtiön kanta asiaan; mitä uskaltaa/kannattaa vaatia? Autolla tehtiin joku murtokeikka Lahden ympäristökunnassa.
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Aina voi yrittää vaatia korvauksia kaikesta hajonneesta. Hitusen hankala vaan näyttää tekniikan osalta toteen, että nimenomaan umpimul*ut narkkarikus*päät, eikun siis luvattomat käyttöönottajat on vahingot aiheuttaneet. Helpompaa olisi saada rahaa takaisin esim. silvoituista nahkapenkeistä, rikotuista ikkunoista yms.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mitenkäs muuten...tekeekö katsastusmies tuollaisesta yleensä merkintää siihen paperiin "pyytäkää huoltoa kiinnittämään asiaan huomiota"-osioon, eli en tarkoita korjauskehoitetta, vaan niitä Muita havaittuja asioita, sillä silloinhan voisi näyttää edellistä leimalappua, että ainakin silloin loota oli ehjä.
Olenko ihan hakoteillä
Olenko ihan hakoteillä

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Re: Anastus + tekniikka
Aika fakiiri olet jos saat tuon laatikon kunnostettua v-yhtiön piikkiin. Yrittää kannattaa toki.Ciswami kirjoitti:Lyhyesti. OG900 T16 varastettiin sunnuntaina ja sain auton tänään takaisin. anastetun omaisuuden lisäksi oli autosta luvattoman käyttöönoton seurauksena katkennut pakoputki sekä laatikko on alkanut takertelemaan. Kakkos vaihdetta saa sovittaa tosissaan pesään. Mikähän mahtaa olla vakuutusyhtiön kanta asiaan; mitä uskaltaa/kannattaa vaatia? Autolla tehtiin joku murtokeikka Lahden ympäristökunnassa.

#2172
Kyllä se vakuutusyhtiön piikkiin menee jos vika on selvästi tempomalla aiheutettu eikä kulumavika. Synkka paskana tai siirtäjät solmussa siis. OG:n laatikollehan käy väärällä käytöllä herkästi näin kun tehdään "valolähtöjä" armottomasti. Mullahan kävi sellainen tapaus että varastivat auton ja keittivät koneen kun eivät hoksanneet katsoa konehuoneeseen ettei vesipumpun ja laturin hihna ollut paikallaan.
Muuta vikaa ei ollut autoon tullut varkaudessa virtalukkoa lukuunottamatta, mutta vakuutusyhtiöhän sen joutui sitten lunastamaan kun ei halunnut alkaa tutkimaan ja korjaamaan mitä kaikkea vaurioita keittäminen oli aiheuttanut.
Muuta vikaa ei ollut autoon tullut varkaudessa virtalukkoa lukuunottamatta, mutta vakuutusyhtiöhän sen joutui sitten lunastamaan kun ei halunnut alkaa tutkimaan ja korjaamaan mitä kaikkea vaurioita keittäminen oli aiheuttanut.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
anastusvahingot
Kyllä kannattaa ainakin huomauttaa v-tarkastajalle ja pyytää merkintä
tarkastusraporttiin tulevaa ajatellen. Minun OG ässäänikin on joskus aiemmassa elämässä "lainattu" ja ajettu johonkin pahki päätelleen uusituista vasemmasta etulyhdystä, etulokarista, pyörään hioutuneesta puskurinjatkosta, maalatusta konepellistä, irtirevityistä rekisterikilvistä (poliisi), uusituista virta- ja etuovenlukosta.
Ne olivat/ovat päällenäkyviä vaurioita, mutta nähtävästi pakkilukkoa auki repiessä on survottu vaihdekeppiä, joka näkyi aluksi epämääräisenä vaihdekepin liikkeinä ja lopulta juuresta katkenneena ja käteen jääneenä keppinä. Myös vaihteiston toiminnassa on epämääräisyyttä, sillä on hetkiä, jolloin normaalisti hyvin toimivasta laatikosta ei 5. vaihde mene päälle millään. Siirtomekanismi on tarkistettu moneen kertaan ja ok havaittu ja kun vikaan auttaa auton peruuttelu, niin ongelma on jossain siellä laatikon sisällä.
Jos asiasta on nyt heti huomautettu ja maininta, niin jatkossa korjauttaminen voi olla helpompaa v-yhtiön/gangsterin piikkiin.
tarkastusraporttiin tulevaa ajatellen. Minun OG ässäänikin on joskus aiemmassa elämässä "lainattu" ja ajettu johonkin pahki päätelleen uusituista vasemmasta etulyhdystä, etulokarista, pyörään hioutuneesta puskurinjatkosta, maalatusta konepellistä, irtirevityistä rekisterikilvistä (poliisi), uusituista virta- ja etuovenlukosta.
Ne olivat/ovat päällenäkyviä vaurioita, mutta nähtävästi pakkilukkoa auki repiessä on survottu vaihdekeppiä, joka näkyi aluksi epämääräisenä vaihdekepin liikkeinä ja lopulta juuresta katkenneena ja käteen jääneenä keppinä. Myös vaihteiston toiminnassa on epämääräisyyttä, sillä on hetkiä, jolloin normaalisti hyvin toimivasta laatikosta ei 5. vaihde mene päälle millään. Siirtomekanismi on tarkistettu moneen kertaan ja ok havaittu ja kun vikaan auttaa auton peruuttelu, niin ongelma on jossain siellä laatikon sisällä.
Jos asiasta on nyt heti huomautettu ja maininta, niin jatkossa korjauttaminen voi olla helpompaa v-yhtiön/gangsterin piikkiin.
Ihan kaikkea ei kannata lähteä vak. yhtiöltä pyytämään. Tarkastajien mielestä tuon ikäinen Saabi ei ole punaisen puupennin arvoinen, joten varmasti jos haluat autostasi eroon päästä, pyydä askin korjaus, jos haluat pitää sen, sovi kertakorvaus.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Re: Anastus + tekniikka
oliko mitään estovehkeitä? Jos pakkilukko runnotaan risaksi, meinaanCiswami kirjoitti:Lyhyesti. OG900 T16 varastettiin sunnuntaina ja sain auton tänään takaisin. anastetun omaisuuden lisäksi oli autosta luvattoman käyttöönoton seurauksena katkennut pakoputki sekä laatikko on alkanut takertelemaan. Kakkos vaihdetta saa sovittaa tosissaan pesään. Mikähän mahtaa olla vakuutusyhtiön kanta asiaan; mitä uskaltaa/kannattaa vaatia? Autolla tehtiin joku murtokeikka Lahden ympäristökunnassa.
jos ei ole avainta niin miten startti - ja ajo- operaatiot suoritetaan. omilla sähkökytkennöilläkö? vai raiskaamalla avainpesä. mutta jos pesä on raiskattu niin miksi peruutuslukko?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vanhan 900:n vientiin ei jonkinkaan asteisen tekijämiehen tarvi rikkoa mitään. Se lähtee ilman näkyviä jälkiä.
Vaihdelaatikko kannattaa laittaa ilman muuta vakuutusyhtiön piikkiin. Poliisille ilmoitat, että tarkistettuasi auton vorojen jäljiltä havaitsit siinä seuraavat viat ja puutteet. Noilla tiedoilla täydennetyn rikosilmoituksen kanssa vakuutusyhtiöön. Jos alkavat epäilemään, että oliko loota rikki jo ennen varkautta niin sitten kysyt niiltä, että syyttävätkö he sinua että olisit asianomistajana valehdellut poliisille !!!,
Vaihdelaatikko kannattaa laittaa ilman muuta vakuutusyhtiön piikkiin. Poliisille ilmoitat, että tarkistettuasi auton vorojen jäljiltä havaitsit siinä seuraavat viat ja puutteet. Noilla tiedoilla täydennetyn rikosilmoituksen kanssa vakuutusyhtiöön. Jos alkavat epäilemään, että oliko loota rikki jo ennen varkautta niin sitten kysyt niiltä, että syyttävätkö he sinua että olisit asianomistajana valehdellut poliisille !!!,
Muutama vuosi sitten vakuutustarkastaja halusi nähdä laatikon rikkoontuneen pakkirattaan ja käytti sitä merkkiliikkeessä näytillä. Porukalla korjaamopäällikön kanssa arvioivat oliko vika tullut varkauden yhteydessä vai ei. Tässä tapauksessa totesivat, että vaurio _saattoi_ olla tullut väärästä käytöstä -> vakuutusyhtiö maksoi remontin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
no ei tarvii ei, sanoisinpa ettei tarvii olla ns. lusinut tekijämieskään, riittää kun osaa kävellä lukkoliikkeeseen ja teettää avaimen.petromies kirjoitti:Vanhan 900:n vientiin ei jonkinkaan asteisen tekijämiehen tarvi rikkoa mitään. Se lähtee ilman näkyviä jälkiä.
Vaihdelaatikko kannattaa laittaa ilman muuta vakuutusyhtiön piikkiin. Poliisille ilmoitat, että tarkistettuasi auton vorojen jäljiltä havaitsit siinä seuraavat viat ja puutteet. Noilla tiedoilla täydennetyn rikosilmoituksen kanssa vakuutusyhtiöön. Jos alkavat epäilemään, että oliko loota rikki jo ennen varkautta niin sitten kysyt niiltä, että syyttävätkö he sinua että olisit asianomistajana valehdellut poliisille !!!,
tosi laiskalle riittää kun osaa soittaa lukkosepän paikalle, laskuahan tuskin maksetaan, mennee isännän piikkiin sekin.
siis jos on ollut niin huono mäihä, ettei vanhaan kuluneeseen "yleisavain " oo sopinu.
oon samaa mieltä, jotta jos vakuutusyhtiössä alkavat kyseenalaistamaan oliko loota tai muuta ilmoitettua rikki jo ennen vahingontekoa, niin voit nostaa syytteen herjauksesta ja asiakkaan painostamisesta ja harhaanjohtamisesta. käyttäen esim oikeusturvavakuutustasi kaskosta tai kotivakuutuksesta. Siitä tulee lisää kakkua jos sitä kaipaavat, eli todistajan kaa yhtiöön.
Poliisien pöytäkirjat ovat virallisia dokuja jonne kanta on jo kirjattu.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
voipi tarkistaa jos raitille pyytää ( ainakin varmistaakseen varmistaakseen maksun saannin), voi vaan olla, että saa katsella aku ankan papereita tai sitten veljenpojan kun ne "tekijämiehet on asialla"Mimmi kirjoitti:Lukkoseppä tarkistaa AINA tilaajan henkilöllisyyden ja yleensä myös auton omistussuhteen.
viimeksi kun sarjoitin avainpesän ja teetin avaimen ja muulloinkin kun olen avainta teettänyt ei koskaan ole kysytty papereita, nimenomaan lukkosepällä
tiädä sit miten suutarissa

900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00