Sähköikkunat ässään?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Sähköikkunat ässään?

Viesti Kirjoittaja junnu »

Onkos kukaan laittanut ässään TAAKSE sähkö ikkunoita?ajattelin vaan,Että onko siellä johtosarjat valmiina?Keskikonsolissa on ainakin lähöt,mutta jatkuuko ne ovien sisään?Auto ois vuosimallia-90.
puh.050-3748237
#3078
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ode »

Ei ainakaan mulla jatkunut missään ovissa, B-pilarista löytyi nuo johdot
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Oishan se ollu liian helppoa?
puh.050-3748237
#3078
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7685
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eipähän tuo nyt vieläkään kauhean vaikeeta ole, ainakaan jos oot huomannu luovuttajasta ottaa piuhat talteen.

Ohan noita piuhoja hieman ikävä pujottaa noista kumeista läpi, itse teippasin liittimen pään umpeen ja laitoin vähän jarrukumirasvaa niin meni joutusammin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Edellisen ässän etuoviin jouduin hälyyttimelle / keskuslukolle piuhaa kiskomaan. Ensin tuskailin varmaan pari tuntia sen haitarin kanssa, ei tuu mitään vaikka sai toisen pään irtikin.

Sitten keksin. Otetaan muovihenkarin vaakapuu (joita puhallusputkiksikin kutsutaan), survaistaan se siitä kumihaitarista läpi. Sitä pitkin onkin sitten harvinaisen helppo pujotella johdot :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Juha_A.
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 21:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juha_A. »

Yksi keino vetää piuhoja on käyttää jäykkää rautalankaa. Työntää langan päinvastaisesta suunnasta ja kiinnittää piuhat esim. teipillä lankaan. Sitten vain vetää langan takaisin ja piuhat tulevat mukana. Jos tuntuu, että rautalangan pää tökkii joka paikkaan, niin voi kääntää sen pienelle silmukalle.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tuolla rautalanka systeemillä olen Annissa laittanut mankan heräte- ja maapiuhan sekä etusumarien katkaisijan releelle menevän piuhan suoraan siitä sulaketaulun takana olevasta kumilerssin kautta. Ei mainannu pelkät piuhat mennä sovinnolla niin teippasin ne rautalankaan kiinni ja homma toimi.

Isän Fiestaan laitoin vastaavanlaisesta lerssistä lisäpitkien katkaisijan piuhat läpi. Pukkasin piikin kumesta läpi ja niistä pikkiriikkisistä koloista työnsin piuhat läpi. Tuli ainakin tiivis liitos eikä tarvinnut alkaa tekemään piuhoilla omaa reikää.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ode »

no omassa oli ainaskin oven sisässä haitarikumin pää vielä nippusiteellä kiinni, että tuo kannattaa tarkistaa, muuten kyllä voi ahdistaa
Vastaa Viestiin