Jaahas, nyt alkoi sitten ongelmat satkun kanssa Eilen illalla laukes iskarin kiinnitykset takaa... maanantaina vien hitsattavaksi, 60 euroa sanoi hinta-arvioksi joten ei paha onneksi Saas nähdä mitä seuraavaksi...
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Yleensä iskarinkohdat olen joutunut hitsauttamaan jokaisesta alle '88/89 mallisesta viikon sisään siitä, kun olen ostanut. Eiköhän tuo liene ominaisuus vanhoissa.
Paitsi tietty sisäänajossa oleva tuplis ei iskareita läpi päästä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tuttua, itse olen laittanut asian merkillä juuri ostetussa käytetyssä autossa ilmenee aina viikon sisällä kaikkia pikku vikoja. Kai se sitten on yksi Murphyn laista
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Suabisti kirjoitti:Tuttua, itse olen laittanut asian merkillä juuri ostetussa käytetyssä autossa ilmenee aina viikon sisällä kaikkia pikku vikoja. Kai se sitten on yksi Murphyn laista
Totta.. Nykyisestä tonnarista mennyt kahden ensimmäisten viikkojen aikana nyt bypass, imusarjan kovettuneet kumiholkit vaihtoon koska eivät kestäneet ahtopaineita, ja tällä hetkellä menossa lämppärimoottorin / kennon vaihto.. Edellisessä korkkasi parissa viikossa vetareitten suojakumit ja bensapumppu...ainiin tämähän oli og-palsta!
No juu, eihän se maailma tuohon kaadu. Edellisestä satkusta piti vaihtaa kaasari muutaman päivän omistamisen jälkeen Tonnarissa ei ollut oikeastaan mitään vikoja, ihme kyllä...
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Ikäviä nuo tuollaiset. Itse olen välttynyt kyseiseltä vaivalta takaiskarien osalta, mutta pari vuotta sitten sain etuiskarin yläkiinnityksen korkkaamaan Tahkon talvipäivillä jääradalla. Ettei tämä nyt olisi rallimiesten vaiva? Mietin vaan, kun heti ensimmäisinä päivinä teillä pettää kohta, joka muuten on kestänyt about kaksikymmentä vuotta
Aloin miettimään ja tulin siihen tulokseen, että Turbossa on mennyt rikki kuljettajan penkinlämmittimen katkaisija, penkinlämmittimen vastus on jostain poikki, maadoituksen olen etupalkista putsannut, pakoputki ja polttimoita olen vaihtanut. Kaikki muut vaihdetut osat on ollut ehjiä. Ja melkein meinasin unohtaa ne katsastuksessa löytyneet väljät raidetangon pää ja alapallo sekä se kotelon hitsaus.
Annissa on sitten mennyt lämppärin moottori, pakoputki, vesipumppu ja kansi. Kaikki muu vaihdettu on ollut sitten enemmän ja vähemmän vaihdon tarpeessa, omasta mielestä.