Saab 900i 16 Miksi aina käyntiin toisella käynnistyksellä
Saab 900i 16 Miksi aina käyntiin toisella käynnistyksellä
Ostin pari viikkoa sitten Saab 900i 16 vm-91. Nyt olen huomannut että moottori ei juuri koskaan lähde käyntiin ekalla käynnistys yrityksellä.
Toisella käynnistysyrityksellä starttaa aina ja heti.
Onko tämä normaalia vai pitäiskö jotain putsata tai vahtaa ?
Toisella käynnistysyrityksellä starttaa aina ja heti.
Onko tämä normaalia vai pitäiskö jotain putsata tai vahtaa ?
saab 90 vm 85
käynnistys
kokeilin eilen menisikö käyntiin ekalla käynnistyksellä, jos käynnistää pitkään
ja kyllä se käynistyi n. 5 sekunnin jälkeen.
Se mikä siis ihmetyttää on miksi kaksi lyhyttä käynnistystä saa moottorin käyntiin mutta yhdellä menee käyntiin vasta pitkän sahauksen jälkeen
nykyinen uusi autoni on siis 900i 16 vm-91 ja ei ole tietoa onko bensapumppu vaihdettu
ja kyllä se käynistyi n. 5 sekunnin jälkeen.
Se mikä siis ihmetyttää on miksi kaksi lyhyttä käynnistystä saa moottorin käyntiin mutta yhdellä menee käyntiin vasta pitkän sahauksen jälkeen
nykyinen uusi autoni on siis 900i 16 vm-91 ja ei ole tietoa onko bensapumppu vaihdettu
saab 90 vm 85
itellä sama ongelma jos auto pitempään romottaa(8V i), sammutuksen jälkeen kuuluu joskus semmoista jousen narinaa tankin luonta, eli ilmeisesti paineen varain tyhjenee. auto lähtee aina ekalla kun sitä "hehkuttaa", eli kääntelee virta-avainta muutaman kerran (pumppuhan huutaa aina n 1 sek kun virrat kytkee) jolloin bensanpaineet nousee
Taitaa jostain vuotaa aika rankasti, jos paineenvaraajan paineet laskee heti kun kytket virrat pois. Ääni taitaa tulla varaajan kalvon jousen hankaamisesta peltikuoreen. Tuollaisenaan varaajasta ei siis ole hyötyä bensan höyrystymisen ja puolilämpimän koneen käynnistysongelmien estämisessä. Paineet pitäisi säilyä järjestelmässä niin kauan, että moottori on jäähtynyt sen verran viileäksi että bensa ei enää höyrysty.900i 2D kirjoitti:itellä sama ongelma jos auto pitempään romottaa(8V i), sammutuksen jälkeen kuuluu joskus semmoista jousen narinaa tankin luonta, eli ilmeisesti paineen varain tyhjenee
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Saabi tarttuuttaa
Saabi seisoo ja järjestelmäpaine laskee, mitä pitempään sitä alemmaksi. Mutta laitetaanpas virta päälle ja kuunnellaan pumpun ääntä,pumpun ääni muuttuu paineen noustessa. Aikarele katkasee pumpun virran. Vrta päälle uudelleen ja muutaman keran sama niin järjestelmäpaine on noussut, sitten starttaus. Yleensä ekakerralla lähtee käyntiin oli kesä tai talvi.
kiitos neuvoista - 900i 16V
kiitos neuvoista.
vaihdoin toissapäivänä bensasuodattimen ja tuntuu siltä että se ehkä auttoi hieman.
minulle on kyllä edelleen epäselvää onko minulla bensapumppu ja takaiskuventtiili varapyörän alla, mutta siellä joutunee kaivamaan koska polttoainemittari alkoi juuri katkoilemaan.
vaihdoin toissapäivänä bensasuodattimen ja tuntuu siltä että se ehkä auttoi hieman.
minulle on kyllä edelleen epäselvää onko minulla bensapumppu ja takaiskuventtiili varapyörän alla, mutta siellä joutunee kaivamaan koska polttoainemittari alkoi juuri katkoilemaan.
saab 90 vm 85
Re: kiitos neuvoista - 900i 16V
Varapyörän alla ei ole mitään, mutta takakontin pohjavanerin alla varapyörän etupuolella on tankki ja pumppu ja bensamittarin anturi.ultra kirjoitti:minulle on kyllä edelleen epäselvää onko minulla bensapumppu ja takaiskuventtiili varapyörän alla, mutta siellä joutunee kaivamaan koska polttoainemittari alkoi juuri katkoilemaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: kiitos neuvoista - 900i 16V
Näin on, kun juuri itsekin sen tarkistin. Osaako joku sanoa kumpi on painepuoli? Se keltaisella täplällä merkitty keulanpuolimmainen vai se taaempana oleva ilman merkintää? Ajattelin laittaa ulkopuolisen takaiskun, kun tuossa minun 900 i16 -89 mallissa on takaisku kaiketi pumpun sisälläjus kirjoitti:Varapyörän alla ei ole mitään, mutta takakontin pohjavanerin alla varapyörän etupuolella on tankki ja pumppu ja bensamittarin anturi.ultra kirjoitti:minulle on kyllä edelleen epäselvää onko minulla bensapumppu ja takaiskuventtiili varapyörän alla, mutta siellä joutunee kaivamaan koska polttoainemittari alkoi juuri katkoilemaan.

Saab 900i 16V -89
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
- Paikkakunta: Kemi
Minun on annettu ymmärtää, että näin olisikin -90 mallista lähtien, koskien siis i16V mallia. Vm -89 olisi vielä pumpun sisäisellä takaiskulla ja siltä se mielestäni näyttikin, kun pumpun päällystää katselin. Kumpi letku siis on pumpun lähtö?Ruosteruisku kirjoitti:Takaiskuventtiili on se valkoinen 90 asteenkulma pumpun lähdössä. Muovinen bensaletku on aika tiukassa, jos varaa niin katkaise vanhan juuresta ja lämmitä putkea että menee uuteen venttiiliin. Varo bensahöyryjä
Saab 900i 16V -89
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 14:34
- Paikkakunta: Porvoo
moro,
mulla oli just auto huollossa kun sateisena ammuna ei meinannu startata ja sitten keskellä helsinkiä meinas jäädä tielle. arvelin ett ehkä benapumppu alkaa hajota kun kuitenkin melkein 360K mittarissa. vein sen sitten saabkorjaamolle ja siellä ne sai selville että bensapumpun relet oli hapettuneet.. ne sai myös selville miksi autossa on pitkä startti. eli nytte kestää ehkä 3 sekuntia ja toisella menee heti käyntiin. ongelma on moottorin ohjainyksikkö, eli se on rikki. kun pistää virran päälle ohj.yksikkö antaa signaalin bensapumpulle joka pistää bensapaineet kehiin. koska se ei anna signaalia ei tule painetta eikä mottori startaa heti. ohjainyksikkö maksaa uutena 2264 euroa. lompakko ei oiken tykkää
. saa vaan tehdä niinkun ennen, vetää 3 varvia ja sitten toisella heti käyntiin. itellä on 2.1 satku -92.
sanoisin että monella täällä taitaa olla sama vika.
mulla oli just auto huollossa kun sateisena ammuna ei meinannu startata ja sitten keskellä helsinkiä meinas jäädä tielle. arvelin ett ehkä benapumppu alkaa hajota kun kuitenkin melkein 360K mittarissa. vein sen sitten saabkorjaamolle ja siellä ne sai selville että bensapumpun relet oli hapettuneet.. ne sai myös selville miksi autossa on pitkä startti. eli nytte kestää ehkä 3 sekuntia ja toisella menee heti käyntiin. ongelma on moottorin ohjainyksikkö, eli se on rikki. kun pistää virran päälle ohj.yksikkö antaa signaalin bensapumpulle joka pistää bensapaineet kehiin. koska se ei anna signaalia ei tule painetta eikä mottori startaa heti. ohjainyksikkö maksaa uutena 2264 euroa. lompakko ei oiken tykkää

sanoisin että monella täällä taitaa olla sama vika.
Saab 900: Built like e Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. (Quentin Willson - Top Gear)