Polttoaine katoaa, vuotoa ei näy eikä kuulu (99 '76)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Polttoaine katoaa, vuotoa ei näy eikä kuulu (99 '76)

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Voi perseen suti. Eilen ihmeteltiin potkijaisista palatessa, kun bensaviisari laski lähes silmissä, ja nyt aamulla kun koitin starttailla, niin kävi vain hetken ja sammahti. Epätodennäköistä että olisi luonnollisella tavalla polttanut neljännestankin bensaa noin 90km reissulla.

Kaasari, sen ympäristö, polttoaineputket konehuoneessa, polttoainepumppu jne eivät vuoda (kaadoin kannullisen tankkiin ja annoin käydä tutkien samalla mahdollisia polttoainesuihkuja). Hytissä / takaluukussa ei haise bensa auton ollessa paikallaan, matkalla tuli lievä bensanhaju hetkeksi hyttiin, mutta katosi.

Ja autohan on tehnyt sitä, ettei parin tunnin seisonnan jälkeen lähde heti käymään, ikäänkuin kaasari olisi tyhjä, pitää sahata. Mutta mihin se katoaa, kun kaasarin pohjakin on ihan kuiva? Auton allakaan ei ole lammikoita. :(

Nyt pitää saada selvyys, kun polttoainekin maksaa hurjia. :?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7535
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

katsopas

Viesti Kirjoittaja mestari »

öljymäärä,kerran ostin pumpun uuden ja parin päivän päästä penssaa oli koko kone täynnä kun kusi pumpusta suoraan öljytilaan.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Re: katsopas

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

mestari kirjoitti:öljymäärä,kerran ostin pumpun uuden ja parin päivän päästä penssaa oli koko kone täynnä kun kusi pumpusta suoraan öljytilaan.
Eikai perkele sentään. 8O :cry:

Menen tutkimaan :arrow:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ruusp-2g
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: La Maalis 19, 2005 18:39
Paikkakunta: Juankoski

Viesti Kirjoittaja ruusp-2g »

Tarkistappa ettei kaasarin luistin neula ole irronnut. Jos neula on irti niin
kyllä bensa kelpaa.Alkaa kaksi numeroisella luvulla kulutus/100km. :) :?
Saab 900s 2.3i Aut.-94 Helppo ajaa...
Saab 900 -87 (kaasari) Vaimon ajokki...
Saab 900 -83 Myyty...
#2355
Saabilla vuodesta -79

Saabismi on sairaus johon ei pillerit auta...
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

ruusp-2g kirjoitti:Tarkistappa ettei kaasarin luistin neula ole irronnut. Jos neula on irti niin
kyllä bensa kelpaa.Alkaa kaksi numeroisella luvulla kulutus/100km. :) :?
Niin kerrotakoon nyt vielä, että auto käy / käynnistyy / kulkee kuten ennenkin, eli kaasarissa ei ole vikaa, eikä pitäisikään olla näillä kilometreillä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

onhan paluuputki auki?? tarkasta kaikki bensalinjat..pakko sen jostain on vuotaa.

mulla vuoti `74 99:ssä D-jetin tankissa sijaitsevalle bensapumpulle tankilta menevät letkut salakavalan huomaamattomasti.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ei näin vanhassa mitään paluuputkea ole. Seuraavaa tuli todettua :

-Bensapumpun jalan alla oleva kosteus on bensaa, aikaisemmin luulin sitä tyypilliseksi öljyn tihkumiseksi, olin väärässä.

-Kaasarin pohjassa oleva ruuvi (seosruuvi?) on aika auki, ruuvailin sitä edestakaisin erilaisilla tuloksilla (liekkiä imusarjassa, liekkiä ilmanputsarinputkessa, kamalaa prötpötystä, auton sammuminen jne.)

Öljy haiskahti mielestäni kyllä hieman bensiiniltä, toivottavasti ei ole kone ottanut tuosta siipeensä. :cry:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7535
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

no

Viesti Kirjoittaja mestari »

mielenkiinosta kysyn : tuliko todettua öljyn määrä ja viskoositeetti?
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Kysy onko naapurilla osaa asiaan :lol: :lol: tai naapurin mopo pojilla.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

mestari kirjoitti:mielenkiinosta kysyn : tuliko todettua öljyn määrä ja viskoositeetti?
Öljyn määrä oli max-merkissä, viime tarkistuksella oli millin alle, eli kyllä sitä bensaa on joukkoon päässyt, viskositeetista ei tietoa, laitan synteettistä mobilia tilalle, kun valutan nuo ulos.

Olisin voinut vannoa, että hyllyllä oli jemmassa B-koneisen bensapumppu, mutta tietty se on juuri nyt kateissa. :(
Kapaleino kirjoitti:Kysy onko naapurilla osaa asiaan :lol: :lol: tai naapurin mopo pojilla.
Toivon mukaan ei, tai dieselgolfin tankista löytyy pian polttoöljyä, ja "sattumalta" poliisi päättää katsoa samana päivänä tankin sisältöä. :twisted:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

lefa42 kirjoitti:Ei näin vanhassa mitään paluuputkea ole. Seuraavaa tuli todettua :

-Bensapumpun jalan alla oleva kosteus on bensaa, aikaisemmin luulin sitä tyypilliseksi öljyn tihkumiseksi, olin väärässä.

-Kaasarin pohjassa oleva ruuvi (seosruuvi?) on aika auki, ruuvailin sitä edestakaisin erilaisilla tuloksilla (liekkiä imusarjassa, liekkiä ilmanputsarinputkessa, kamalaa prötpötystä, auton sammuminen jne.)

Öljy haiskahti mielestäni kyllä hieman bensiiniltä, toivottavasti ei ole kone ottanut tuosta siipeensä. :cry:
eihän sitä paluuputkea tosiaan vielä tuossa v.mallissa ollut.. :oops:

mikähän pensapumppusyndrooma näille on tullu kun mun turboysissä tihkuu käytöstä poistetun mekaanisen pumpun reijästä öljyä eikä lopu vaikka ois minkälainen tiiviste.. :?

multakin löytyy "ylimääräisenä" paria erimallista pumppua.. voin vaihtaa johonkin 99 roinaan.. taikka sitten pientä rahallista korvausta vastaan.
matkahuoltoon pitäis muutenkin viedä yks toinen paketti, ilmottele jos tarviit pumppua. :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ilmoittelen jos tarvitsen, kiitos molemmille tarjonneille, yritän nyt löytää kuitenkin tähän hätään jostain läheltä (miltei mahdotonta)..

Perhana, että harmittaa. :evil:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

lefa42 kirjoitti:Perhana, että harmittaa.
kesän kruisailuihin on vielä aikaa.. :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

gls kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Perhana, että harmittaa.
kesän kruisailuihin on vielä aikaa.. :wink:
Eikä ole, koko ajan tekee tuloaan. Sitäpaitsi piti ajaa tuo nyt viikonloppuna pintafiksaukseen (vähäiset ruostepilkut ja pari painaumaa) kaverille, nyt en arvaa edes starttia pyörittää.

Kaikenpäälle vinoilivat mulle Essonbaarissa(tm), kun menin ohimennen puhumaan asiasta. "Onkos maailman parhaassa autossa vikaakin?". :cry:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin