Aero sit päätti jäädä ruutuun...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Krimis (t16lux)
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Touko 14, 2004 14:31
Paikkakunta: Vantaa

Aero sit päätti jäädä ruutuun...

Viesti Kirjoittaja Krimis (t16lux) »

Elikkäs tuli tossa kaks viikkoo sit pestyä siitä kone ja tuloksena oli sitten että sai ajaa kolmella pytyllä himaan. No ei siinä mitään tuli sitten kuivailtua tulppien juuret ja hatut sekä uusittua virranjakajan kansi sekä pyörijä niin käynti sitten paranikin mutta sen jälkeen oireeksi jäi nykiminen ahdoilla ja tulikin luettua foorumia ahkerasti vikaa ihmetellessä ja se sitten viittasi tulppiin. No jatkoin kumminkin ajoa kun oli tarkoitus käydä vielä kaikki liittimet crc:llä läpi ennen tulppien uusimista mutta eilen sitten kävikin semmonen että auto vaelsi hetken tyhjäkäynnillä jonka jälkeen rundikello lopetti toimintansa. sitä ihmetellen tuli ajettua kotia ja tänään ei sitten auto enää käynnistynytkään... Elikkäs olenko oikeilla jäljillä että sytytyksen ohjausyksikkö hajosi :?: Mutta mietin tässä myös sitä että johtuiko nykiminenkin sitten siitä vai hajottiko sen juuri nykiminen :?: :?: elikkäs kun haen uuden ohjausyksikön niin hajoaakohan sekin


Oho tulipa pitkä juttu 8O
#2239

9000 Aero -93
Scania R500 V8 6x2
Krimis (t16lux)
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Touko 14, 2004 14:31
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Krimis (t16lux) »

Joo siis en ehtinyt vielä suihkimaan sitä crc:tä... onneksi! mutta ilmeisesti se ohjausyksikkö on kumminki syypää???
#2239

9000 Aero -93
Scania R500 V8 6x2
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja sarka »

Kuten miljoonasti oon joka puolella sanonut niin CRC (tai PRF) EI kuulu lähellekään sähkölaitteita. Jos potikoita tms. voitelee, niin ottaa ne Ihan kokonaan irti ja kauas muista vermeistä ennenkuin voitelee. :wink:
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Eihän niitä voidella kuulu. Kokonaan pois haihtuvilla puhistusaineilla niitä voi ruittia ja pitääkin että kontaktit pysyy jees.

Jos oli esim. suuttimien ne kumi"hatut" rispaantunut ajansaatossa rikki, niin niistä meni tehokkaasti vettä kontakteihin mottipesussa. Niihin menee muutenkin vettä vesikeleillä heti jos kumi rikki. Itse teippäsin semi-vulkanoituvalla teipillä kaikki rispaantuneet ja enno katunut. :)

Ja se Mini-AMP -liitin ei ole vedenpitävä, se on roiskevesitiivis. Tästä olen päätellyt että 99% varmuudella vanhassa satkussa APC:n nakutusanturi pitää kääntää melkein kokonaan ajosuuntaan päin, koska ajoviima painaa vedet muuten liittimen sisään. Tonnarissahan tämä anturi on 90 asteen kulmassa lohkon takana nähden ajoviimaan = suojassa.

T. Pasi
99T-museopeli
twisu
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Helmi 21, 2006 20:17
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja twisu »

Mulla oli ihan samanlaiset ongelmat T8:ssa, virranjakajan hall-anturi oli sanonut sopimuksensa irti. Ensin se kävi epätasasesti ja nyki ahtaessa, sitten ei enää startannu seuraavana aamuna.

En tiedä tosta sun tapauksesta mutta kannattaa ainaki mittailla. :?
900 T8 SEDAN -87
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVS »

twisu kirjoitti:Mulla oli ihan samanlaiset ongelmat T8:ssa, virranjakajan hall-anturi oli sanonut sopimuksensa irti. Ensin se kävi epätasasesti ja nyki ahtaessa, sitten ei enää startannu seuraavana aamuna.

En tiedä tosta sun tapauksesta mutta kannattaa ainaki mittailla. :?
En tiedä johtuko kosteudesta, mutta hall-anturi alko oireilemaan mulla sillain, että ensin alko koneen alkaessa lämmetä, katkomaan hiukan, eli jotakin alta sekunnin tuli täysiä hiljasia hetkiä ja taas meno jatkuu(loppu kun kone lämpes normaaliin), vian edetessä sytkä alko katoilemaan myös kylällä hiljaa kruisatessa, oletettavasti koska hall alkoi kuumenemaan kannen takapäässä. Sitten loppuviimenä se alko nykimään yhä enempi, ja sitten se kuoli sillain, että kävi pari minuuttia, seis eikä millään tulille, ja vartin päästä taas kävi pari minuuttia ja kuoli. Tuli sitten samaan kasaan ostettua sytkäboksi ja pääteaste :roll: , no tulipahan sytkän rakenne tutuks :lol:
Patarauta on påp.
Krimis (t16lux)
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Touko 14, 2004 14:31
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Krimis (t16lux) »

No niin peli toimii taas!! Sytytysyksikköhän sieltä oli menny...
Kiitoksia kaikille vinkeistä!!
:D

Eikun pokat silmille ja Aeroilemaan.... 8)
#2239

9000 Aero -93
Scania R500 V8 6x2
Vastaa Viestiin