900 t16 huollosta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mti
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: To Maalis 16, 2006 20:31
Paikkakunta: Lahti

900 t16 huollosta

Viesti Kirjoittaja mti »

Mitä öljyjä olette suosineet moottorissa ja vaihteistossa? Mitä tulppia?
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Itsellä Teboil Diamond 5w-40 koneessa ja vaihteistossa Teboilin moniaste 10w-30 mineraali.
Ihan hyviä litkuja kumpainenkin satkuun.
NGK bcp7es on ainakin yksi vaihtoehto tulpissa.
Myös Boschilta ja Championilta löytyy pätevät vaihtoehdot NGK:n platinoita unohtamatta.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: 900 t16 huollosta

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

mti kirjoitti:Mitä öljyjä olette suosineet moottorissa ja vaihteistossa? Mitä tulppia?
Uskon että tuohonkin löytyy haulla vastauksia/mielipiteitä enemmän kuin toivotkaan.. :wink:
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: 900 t16 huollosta

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tri-Lo kirjoitti:
mti kirjoitti:Mitä öljyjä olette suosineet moottorissa ja vaihteistossa? Mitä tulppia?
Uskon että tuohonkin löytyy haulla vastauksia/mielipiteitä enemmän kuin toivotkaan.. :wink:
Noista vaihteistoöljyistä täälä on käyty suorastaan sisällissotaa :lol:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Lootaan Nesteen hypoidit... :lol: :lol: *tästähän se sota taas alkaa* :lol: :lol:
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja sarka »

Tässä ohimennen vois vielä kysyä, mitä mönjää ootte ohjaustehostimeen pudotelleet?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

sarka kirjoitti:Tässä ohimennen vois vielä kysyä, mitä mönjää ootte ohjaustehostimeen pudotelleet?
Saabin alkuperäistä.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mimmi kirjoitti:Vain alkuperäistä tehostinnestettä tehostimeen.
Eikä se ole edes kallista joten turha laboroida..
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Omasta 900 Aerosta löytyy:
moottorista Mobil RF 5W-50
vaihteistosta Honda MTF
ohjaustehostimesta Speedpartsin servo olja
syyläristä Korrekin G-48
tulpat NGK BCP7EVX

Perusteluja löytyy vaikkapa kuuluisalla hakutoiminnolla...

Eski
Foke
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 17:26
Paikkakunta: Villähde

900t16 huollosta

Viesti Kirjoittaja Foke »

Moottorissa diamond,vetten päällä helix,mobil,castrol
Vaihteisto kaikki mikä on liukasta
Tulpat Bosch F 6DC,ainoa halpa hyvä vaihtoehto
9000cs -92
og900 3d
0g900 Airo

#1278 Forsström Keijo
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Omat

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Moottoriöljy: Mobilin RF 0-W40 - mainonta puree
Vaihteistoöljy: Nesteen Hypoidi - laatikko muuttui kiltimmäksi käyttää
Tulpat: NGK:n platinakärkiset - kalliit, mutta ei tarvitse heti vaihtaa ja nykiminen väheni pienillä kierroksilla
Jäähdytysvesi: AD Zero, lähinnä sen takia että sitä käytettiin lohkolämmitinasennuksessa ja jatkoin samalla nesteellä; tärkeintä lienee käyttää myös alumiinikoneelle sopivaa nestettä ja akkuvettä

Näitä siis kun Aero oli vielä omistuksessa. Nyt tuohon paremman puoliskon 900i16V:hen ei ole saanut edes hypoideja vaihdettua ja niitä se kyllä kaipaisi..

EDIT: Hypoidikeskustelua on tullut seurattua ja täytyy ihmetellä, että missä käytössä laatikkoja on ollut, jos on saatu öljyjäkin palamaan. Tuolla laatikolla on ajettu yli 340tkm ja jos sen käyttöä saa yhtään sujuvammaksi, niin öljy ajaa asiansa. 10W-30 mineraalit & pakkanen ei ole mitenkään mukavuutta lisäävää.
Viimeksi muokannut petteri75, Ma Maalis 27, 2006 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ennen kuin vaihdat ne hypoidit laatikkoon niin vilkaiseppa tuota taas pinnalle pompannutta vaihteistoöljykeskustelua :lol:

Eski
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo, jos ajat reikä päässä (kuten meikäläinen :oops:) niin en suosittele Hypoideja niiden heikomman lämmönkeston vuoksi. :P Muussa tapauksessa siitä vain..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mulla vaihteistossa 10w30 mineraalit ja toimii minun käytössäni hyvin.Ohjaustehostimissa olen käyttänyt atf:ää ja sisällä ovat pysyneet ja hyvin on toiminut vaikka tästä tulet heti saamaan vastalauseita. :D
99tbo
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 10:11
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja 99tbo »

atf on ollut minullakin tehostimessa koko ajan ilman mitään ongelmia
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
Vastaa Viestiin