900 t16 huollosta
900 t16 huollosta
Mitä öljyjä olette suosineet moottorissa ja vaihteistossa? Mitä tulppia?
Re: 900 t16 huollosta
Uskon että tuohonkin löytyy haulla vastauksia/mielipiteitä enemmän kuin toivotkaan..mti kirjoitti:Mitä öljyjä olette suosineet moottorissa ja vaihteistossa? Mitä tulppia?
Re: 900 t16 huollosta
Noista vaihteistoöljyistä täälä on käyty suorastaan sisällissotaaTri-Lo kirjoitti:Uskon että tuohonkin löytyy haulla vastauksia/mielipiteitä enemmän kuin toivotkaan..mti kirjoitti:Mitä öljyjä olette suosineet moottorissa ja vaihteistossa? Mitä tulppia?
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
900t16 huollosta
Moottorissa diamond,vetten päällä helix,mobil,castrol
Vaihteisto kaikki mikä on liukasta
Tulpat Bosch F 6DC,ainoa halpa hyvä vaihtoehto
Vaihteisto kaikki mikä on liukasta
Tulpat Bosch F 6DC,ainoa halpa hyvä vaihtoehto
9000cs -92
og900 3d
0g900 Airo
#1278 Forsström Keijo
og900 3d
0g900 Airo
#1278 Forsström Keijo
Omat
Moottoriöljy: Mobilin RF 0-W40 - mainonta puree
Vaihteistoöljy: Nesteen Hypoidi - laatikko muuttui kiltimmäksi käyttää
Tulpat: NGK:n platinakärkiset - kalliit, mutta ei tarvitse heti vaihtaa ja nykiminen väheni pienillä kierroksilla
Jäähdytysvesi: AD Zero, lähinnä sen takia että sitä käytettiin lohkolämmitinasennuksessa ja jatkoin samalla nesteellä; tärkeintä lienee käyttää myös alumiinikoneelle sopivaa nestettä ja akkuvettä
Näitä siis kun Aero oli vielä omistuksessa. Nyt tuohon paremman puoliskon 900i16V:hen ei ole saanut edes hypoideja vaihdettua ja niitä se kyllä kaipaisi..
EDIT: Hypoidikeskustelua on tullut seurattua ja täytyy ihmetellä, että missä käytössä laatikkoja on ollut, jos on saatu öljyjäkin palamaan. Tuolla laatikolla on ajettu yli 340tkm ja jos sen käyttöä saa yhtään sujuvammaksi, niin öljy ajaa asiansa. 10W-30 mineraalit & pakkanen ei ole mitenkään mukavuutta lisäävää.
Vaihteistoöljy: Nesteen Hypoidi - laatikko muuttui kiltimmäksi käyttää
Tulpat: NGK:n platinakärkiset - kalliit, mutta ei tarvitse heti vaihtaa ja nykiminen väheni pienillä kierroksilla
Jäähdytysvesi: AD Zero, lähinnä sen takia että sitä käytettiin lohkolämmitinasennuksessa ja jatkoin samalla nesteellä; tärkeintä lienee käyttää myös alumiinikoneelle sopivaa nestettä ja akkuvettä
Näitä siis kun Aero oli vielä omistuksessa. Nyt tuohon paremman puoliskon 900i16V:hen ei ole saanut edes hypoideja vaihdettua ja niitä se kyllä kaipaisi..
EDIT: Hypoidikeskustelua on tullut seurattua ja täytyy ihmetellä, että missä käytössä laatikkoja on ollut, jos on saatu öljyjäkin palamaan. Tuolla laatikolla on ajettu yli 340tkm ja jos sen käyttöä saa yhtään sujuvammaksi, niin öljy ajaa asiansa. 10W-30 mineraalit & pakkanen ei ole mitenkään mukavuutta lisäävää.
Viimeksi muokannut petteri75, Ma Maalis 27, 2006 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.