Joskus oli niin, että jos auto oli tehtaalta lähtiessä petro, niin ei tarvinut dieselveroa maksaa. Jos itse tehtiin konversio bensasta petroon, niin joutui maksumieheksi. Tai naiseksi.
Tuossakin oli joku siirtymäkausi, että jos tiettyyn päivämäärään mennessä oli konversion tehnyt itse niin välttyi dieselverolta.
Kaverilla oli Petro Talbotti aikoinaan. Bensallahan sitä ajettiin. Kannentiiviste oli vaihdettu ohuempaan, että puristukset nousee bensalle sopivammiksi. Tietääkseni PetroSaabissa on matalampipuristeiset männät, eli jos on alkuperäiset kalut koneen sisällä, voi kulutus olla kovempi ja tehot matalammat bensallakin ajettuna...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ei tarvi maksaa. Niiltä on virheellisesti lähtenyt maksuun käyttövoimaveroja ei-bensiiniautoille. Meillekin tuli ja naapurille, mutta kohta tuli uusi lappu jossa maksu kumottiin. Tämä on faktaa, ei mutua. Molemmat em. petrot (-81 ja -84) ovat yhä liikenteessä ja toimivat tarvittaessa petroolilla.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD