Mitä huoltaa tuntemattomassa käytetyssä 900i:ssä?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Mitä huoltaa tuntemattomassa käytetyssä 900i:ssä?

Viesti Kirjoittaja oju »

Olen tässä talven ajellut -87 900i:llä ja nyt keväthuollon yhteydessä olisi tarkoitus oikeasti tehdä muutakin kuin ajaa.
En tiedä mitä autolle on aiemmin tehty mutta öljyt näyttävät hyvältä ja auto on toiminut. Mitä huoltotoimenpiteitä minun kannattaisi autolle tehdä, jos ei muuten niin varmistaakseni ettei ongelmia tule? Autolla on mittarin mukaan ajettu kohta 300 000 km.

Olen ajatellut tehdä suraavat huoltotoimenpiteet:

-Öljyn ja suodattimen vaihto
-Tulppien yms. oleellisten sytytysosien vaihto
-Hihnat vaihtoon
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24637
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

+kannattaa katsoa että kaikki muutenkin on kunnossa
loota öljyt vois kannattaa vaihtaa jos laatikko ei vollaa
tulpanjohdot
nesteet/kunnon huuhtelu/uus termari
maapaikkojen putsaus
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oju »

Nuo maapaikat oli hyvä muistutus, ne menevät uusissakin autoissa nopeasti huonoiksi. Sytytyspuolella hal-anturi tms. lienee seuraavaksi tarkastelun kohteena koska startatessa pitää painaa hieman kaasua jotta kone käynnistyisi. Myös tyhjäkäynnin säätö voisi olla paikallaan, mittarin mukaan se on varmaan luokkaa 1100rpm :? Saattaa liittyä em. ongelmaan, säädetty sellaiseksi tarkoituksella.

Jäähdytin on varmaankin jossain vaiheessa vuotanut rajusti. Lienee paikattu jollain tökötillä :evil: tai sitten muuten vain hapettunut pitäväksi :roll: . Nesteet vaihdoin syksyllä, pelkään että kaikki jäätyy ellen itse ole nesteitä koneeseen kaatanut. Varmaankin syyläri pitäisi vaihtaa kun kerran autoa tulee käytettyä. Tällöin laitan toki uudet nesteet.

En kysy mitä öljyä laatikkoon, luin siitä jo 20 sivullista keskustelua 8O
Viimeksi muokannut oju, To Maalis 30, 2006 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 589
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

-Ilmansuodatin
-Raitisilmasuodatin

-kriittisimmät ruostepaikat, eli edessä vetaritunnelit ja takana iskareitten yläkiinnitys nyt ainakin

Nuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen noiden öljyjen ym. lisäksi.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24637
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

yläpallot,raidetangon päät,ohjaustehostimen mahdolliset öljyvuodot!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin