Olen tässä talven ajellut -87 900i:llä ja nyt keväthuollon yhteydessä olisi tarkoitus oikeasti tehdä muutakin kuin ajaa.
En tiedä mitä autolle on aiemmin tehty mutta öljyt näyttävät hyvältä ja auto on toiminut. Mitä huoltotoimenpiteitä minun kannattaisi autolle tehdä, jos ei muuten niin varmistaakseni ettei ongelmia tule? Autolla on mittarin mukaan ajettu kohta 300 000 km.
Olen ajatellut tehdä suraavat huoltotoimenpiteet:
-Öljyn ja suodattimen vaihto
-Tulppien yms. oleellisten sytytysosien vaihto
-Hihnat vaihtoon
Mitä huoltaa tuntemattomassa käytetyssä 900i:ssä?
Nuo maapaikat oli hyvä muistutus, ne menevät uusissakin autoissa nopeasti huonoiksi. Sytytyspuolella hal-anturi tms. lienee seuraavaksi tarkastelun kohteena koska startatessa pitää painaa hieman kaasua jotta kone käynnistyisi. Myös tyhjäkäynnin säätö voisi olla paikallaan, mittarin mukaan se on varmaan luokkaa 1100rpm
Saattaa liittyä em. ongelmaan, säädetty sellaiseksi tarkoituksella.
Jäähdytin on varmaankin jossain vaiheessa vuotanut rajusti. Lienee paikattu jollain tökötillä
tai sitten muuten vain hapettunut pitäväksi
. Nesteet vaihdoin syksyllä, pelkään että kaikki jäätyy ellen itse ole nesteitä koneeseen kaatanut. Varmaankin syyläri pitäisi vaihtaa kun kerran autoa tulee käytettyä. Tällöin laitan toki uudet nesteet.
En kysy mitä öljyä laatikkoon, luin siitä jo 20 sivullista keskustelua

Jäähdytin on varmaankin jossain vaiheessa vuotanut rajusti. Lienee paikattu jollain tökötillä

En kysy mitä öljyä laatikkoon, luin siitä jo 20 sivullista keskustelua

Viimeksi muokannut oju, To Maalis 30, 2006 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.