Mites nyt, kävin moikkaamssa vanhaa satkua kaverin tallissa ja sehän lähti kiltisti käyntiin toisella yrittämällä 6kk seisonnan jälkeen. Ongelmaksi muodostui äänimerkin toiminta. Ensin tuntui, että on lähtenyt ääni kokonaan, sellaista vappupillin piipitystä oli. Aikansa painelin ja jo alkoi tulla ääntä lisää, mutta ei se vieläkään toimi ihan täydellä volyymillä. Mitä sille kannattaisi tehdä? Auto seisoi viime kesän ulkosalla, mutta ainakin katsastuksessa töötti vielä toimi(kesäkuussa). Paineilmaputsaus vai jotain haihtuvaa puhdistusspraytä?
Matti
satkun töötti/äänimerkki
satkun töötti/äänimerkki
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Löytynee omasta takaa... pitääpä käydä vielä tarkistaan ja ottaan vanha irti.Mimmi kirjoitti:Uusi torvi. Tontun varashälyn torvi käy sihen hommaan hyvin
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ja itse itselleni vastaten...
On se hyvä, että vanhemmissa voi korjailla yksittäisiäkin osia. Eli otin torvet irti autosta ja huomasin, että nehän saa purettua. 7mm kannalla olevat pikkupultit irti ja alta paljastui torven peltilevy, joka oli toisessa ihan ruosteessa ja toisessa puolittain. Molemmille hiekkapaperikäsittely ja kasaus. No, sitten mittailin sähköt, tulee molemmille, kun maadoittaa akun miinusnapaan, vaan eipä tullutkaan enää, kun kokeilin maadoittaa torvien kiinnityspaikkoihin. Torvi nimittäin maadoittaa kiinnityksensä kautta, uudemmissa on 2 napainen liitin ja maadoitus hoituu sitä kautta.
Eikun akku irti ja maadoitukset putsaten. Kävin samalla sisällä kokeilemassa irtoakun kanssa toimivatko torvet(kuulosuojaimet päässä
) ja tulihan sitä ääntä
. Puhdistuksen jälkeen lähti toinen torvi toimimaan ja toisen maadoituksen puhdistuksen jälkeen alkoi tulla ääntä molemmista. Tyytyväisenä painelin äänimerkin nappulaa kerrostalon parkkiksella, kun vihdoinkin torvista tuli kunnolla ääntä
.
Eli on näköjään hyvä tarkistella silloin tällöin maadoitukset kuntoon, äänimerkin toinen torvi ei nimittäin ole toiminut ollenkaan sinä aikana, kun auto on ollut omistuksessani. Tänään ajoin sitten hyvillä mielin leimalle ja tulihan se huomautuksitta.
Matti
On se hyvä, että vanhemmissa voi korjailla yksittäisiäkin osia. Eli otin torvet irti autosta ja huomasin, että nehän saa purettua. 7mm kannalla olevat pikkupultit irti ja alta paljastui torven peltilevy, joka oli toisessa ihan ruosteessa ja toisessa puolittain. Molemmille hiekkapaperikäsittely ja kasaus. No, sitten mittailin sähköt, tulee molemmille, kun maadoittaa akun miinusnapaan, vaan eipä tullutkaan enää, kun kokeilin maadoittaa torvien kiinnityspaikkoihin. Torvi nimittäin maadoittaa kiinnityksensä kautta, uudemmissa on 2 napainen liitin ja maadoitus hoituu sitä kautta.
Eikun akku irti ja maadoitukset putsaten. Kävin samalla sisällä kokeilemassa irtoakun kanssa toimivatko torvet(kuulosuojaimet päässä



Eli on näköjään hyvä tarkistella silloin tällöin maadoitukset kuntoon, äänimerkin toinen torvi ei nimittäin ole toiminut ollenkaan sinä aikana, kun auto on ollut omistuksessani. Tänään ajoin sitten hyvillä mielin leimalle ja tulihan se huomautuksitta.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki