Kannattaako edes miettiä Saabin vaihtoa?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su Loka 02, 2005 16:41
Kannattaako edes miettiä Saabin vaihtoa?
Ittellä Saab 90 vm 1986,ajettu 220 tkm,juuri leimattu,vaihtaa volvo 240 sama vuosi malli,ajettu 100 tkm enemmän,pitää leimata kesällä,maksaa väliä 600 volvoon?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su Loka 02, 2005 16:41
vielä
Saabin ovien alareunassa alkavaa ruostetta,volvo säännöllisesti ruostesuojattu,vaikka ajettu 100 tkm enemmän,pellien tähden ajattelin vaihtoa
Re: vielä
Asetellaan kysymys vaikka siten, että kuinka hyvän Saabista saisi, jos sitä korjaisi samantien 600 eurolla?huuhkajata kirjoitti:Saabin ovien alareunassa alkavaa ruostetta,volvo säännöllisesti ruostesuojattu,vaikka ajettu 100 tkm enemmän,pellien tähden ajattelin vaihtoa
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su Loka 02, 2005 16:41
kiitos vastauksista
Tuo väliraha pani miettimään 100 tkm enemmän ajetusta,siksi kysyin mielipiteitä,mutta sittenkin taidan laittaa ovien alareunat kuntoon saabissa enkä vaihtaa,vaikea on saabista luopua,kun sillä on tottunut ajamaan
Tuo riippuu ihan siitä, että missä kunnossa 90 ja 240 ovat. Täältä foorumilta ei näillä tiedoilla (ilman, että kukaan oikeasti näkee noita autoja) saa hyvää vastausta.
Itse vaihtaisin Saab 90:n Volvo 240:een tai Saab 900:een oitis ja samantien. Toki katselisin, että missä kunnossa auto on, johon olisin vaihtamassa. Jos Volvo on siisti pelleiltään ja muutenkin toimii, niin anna 90:n mennä. 600e:llä ei paljoa remonttia tee.
Itse vaihtaisin Saab 90:n Volvo 240:een tai Saab 900:een oitis ja samantien. Toki katselisin, että missä kunnossa auto on, johon olisin vaihtamassa. Jos Volvo on siisti pelleiltään ja muutenkin toimii, niin anna 90:n mennä. 600e:llä ei paljoa remonttia tee.
Viimeksi muokannut Sami, Su Huhti 02, 2006 12:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taatusti erittäin puolueellinen mielipide, mutta jos 240 on oikeasti kovapeltinen, eli ei rupea varapyöräpyttyjen reunoissa, helman listan alla tai ovien alareunojen listojen(vai onko niin vanha ettei oo niitä?) alla tai nurkissa hapanta, ja muutenkin hyväpeltinen, heti tinkimään. Paitti jos se volvon kone on legendaarinen b19a strömberillä... Oishan se ees takapotku
. Näin sekakäyttäjän mielipide, muuten en pidä autoilla laatueroa mutta 240 sentään voi ajaa kaasulla ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Edit: hup auto olikin 90 eikä 900, kylä vaihtaisin jos volvo sattuis jostaki kumman syystä olemaan kovapeltinen. 900 saab taas on aika tasavertanen 240 kanssa, mielestäni ero lähinnä tykkääkö taka vai etuvedosta. Siinä on 2 aika lailla parasta talviautoa mitä on![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Edit2: lisää luetun ymmärtämistä, eli jos volvo on 86, niin siinä ei oo sinkkikoria, ja tosi hienon yksilön saat jos varapyöräpytyt ja ovien alareunat on listojen altakin ehjät, -86 kuuluis olla ovissakin ne mädännytyslistat, joiden alla melko varmasti on hapanta.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Edit: hup auto olikin 90 eikä 900, kylä vaihtaisin jos volvo sattuis jostaki kumman syystä olemaan kovapeltinen. 900 saab taas on aika tasavertanen 240 kanssa, mielestäni ero lähinnä tykkääkö taka vai etuvedosta. Siinä on 2 aika lailla parasta talviautoa mitä on
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Edit2: lisää luetun ymmärtämistä, eli jos volvo on 86, niin siinä ei oo sinkkikoria, ja tosi hienon yksilön saat jos varapyöräpytyt ja ovien alareunat on listojen altakin ehjät, -86 kuuluis olla ovissakin ne mädännytyslistat, joiden alla melko varmasti on hapanta.
Viimeksi muokannut TVS, Su Huhti 02, 2006 12:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Patarauta on påp.
Re: Kannattaako edes miettiä Saabin vaihtoa?
Jos auto nyt vastaa tarpeita ja se kulkee niin älä vaihda. Korjaa vaan ne ovien alaosat. Keväällä on autokuumetta itse kullakin.huuhkajata kirjoitti:Ittellä Saab 90 vm 1986,ajettu 220 tkm,juuri leimattu,vaihtaa volvo 240 sama vuosi malli,ajettu 100 tkm enemmän,pitää leimata kesällä,maksaa väliä 600 volvoon?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9000 CS2.3 -92 automaatti
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su Loka 02, 2005 16:41
vielä
Volvossa 2 litran kaasari kone
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Pari ajatusta kävi mielessä:
Kysyt varsin puolueelliselta ryhmältä
Kummankin laitteen tekniikka on aika yksinkertaista, makuasia kumpaa haluaa rasssata. Kokemuksesta voin kehua kummankin luotettavuutta.
Lähinnä mielessäni käy ajatus että miksi vaihtaa käytetty toiseen ellei omassa ole selvää vikaa tai tarvitset ehdottomasti enemmän tilaa/ovia tms. Uudessa käytetyssä on aina lista asioista jotka täytyy hoitaa kuntoon tai ainakin niitä ilmenee aika pian. Omassa autossa ne ovat ainakin tiedossa. Eli itse vaihtaisin vasta kun siirrytään selvästi parempaan autoon (kalliimpi hintaluokka), edellisessä on vikaa tai tilat eivät riitä. Sanoisin tämän vaikka vaihtaisit Saabiin
Toisaalta, jos todella tarvitset isomman/ehjän tms. auton ja sellainen on tarjolla niin ota se. Ei tässä hintaluokassa merkki tai vetotapa voi hirveästi vaikuttaa.
Oma ruisku 900i -87 (alle 300 000 mittarissa) maksoi 600 euroa, vaikuttaa hyvältä peliltä näin 15 000km jälkeen. Volvossa saakin olla hyvät pellit tuohon hintaan, kaasarisaabeja kun saa puoli-ilmaiseksi
Volvo on takavetoinen mutta se ei ole etu koska Volvo ei ole vakiona Ferrari vaikka takapyörät sutivatkin. Volvon etenemiskyky ei talvella ole parhaimpia, hyvät renkaat ja lisäpainoa takaluukussa ei ole liioittelua. Lämmin autohan se on. Kulutus on perinteisesti noin 1-2 litraa / 100 km kovempi kuin Saabilla, lehtien testeissä taisi olla noin 2l/100km.
Lopuksi; käytetyt autot ovat ehtymätön luonnonvara, niitä tulee koko ajan lisää. Jäitä hattuun.
Paljonko saisit Saabistasi? Lähinnä ajattelin että voi hyvin olla että joku täällä ostaisi sen mielellään hyvityshintaan (tai hieman korkeampaankin hintaan). Käteisostajalla on yleensä enemmän neuvotteluvaraa hinnasta, turha pakottaa Volvomiehelle Saabia vaihdossa![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kysyt varsin puolueelliselta ryhmältä
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kummankin laitteen tekniikka on aika yksinkertaista, makuasia kumpaa haluaa rasssata. Kokemuksesta voin kehua kummankin luotettavuutta.
Lähinnä mielessäni käy ajatus että miksi vaihtaa käytetty toiseen ellei omassa ole selvää vikaa tai tarvitset ehdottomasti enemmän tilaa/ovia tms. Uudessa käytetyssä on aina lista asioista jotka täytyy hoitaa kuntoon tai ainakin niitä ilmenee aika pian. Omassa autossa ne ovat ainakin tiedossa. Eli itse vaihtaisin vasta kun siirrytään selvästi parempaan autoon (kalliimpi hintaluokka), edellisessä on vikaa tai tilat eivät riitä. Sanoisin tämän vaikka vaihtaisit Saabiin
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Toisaalta, jos todella tarvitset isomman/ehjän tms. auton ja sellainen on tarjolla niin ota se. Ei tässä hintaluokassa merkki tai vetotapa voi hirveästi vaikuttaa.
Oma ruisku 900i -87 (alle 300 000 mittarissa) maksoi 600 euroa, vaikuttaa hyvältä peliltä näin 15 000km jälkeen. Volvossa saakin olla hyvät pellit tuohon hintaan, kaasarisaabeja kun saa puoli-ilmaiseksi
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Volvo on takavetoinen mutta se ei ole etu koska Volvo ei ole vakiona Ferrari vaikka takapyörät sutivatkin. Volvon etenemiskyky ei talvella ole parhaimpia, hyvät renkaat ja lisäpainoa takaluukussa ei ole liioittelua. Lämmin autohan se on. Kulutus on perinteisesti noin 1-2 litraa / 100 km kovempi kuin Saabilla, lehtien testeissä taisi olla noin 2l/100km.
Lopuksi; käytetyt autot ovat ehtymätön luonnonvara, niitä tulee koko ajan lisää. Jäitä hattuun.
Paljonko saisit Saabistasi? Lähinnä ajattelin että voi hyvin olla että joku täällä ostaisi sen mielellään hyvityshintaan (tai hieman korkeampaankin hintaan). Käteisostajalla on yleensä enemmän neuvotteluvaraa hinnasta, turha pakottaa Volvomiehelle Saabia vaihdossa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)