Myydäänkö Fortea yksityishenkilöille ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Myydäänkö Fortea yksityishenkilöille ?

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Pari vuotta sitten kyselin, niin eivät myyneet tee se itse-miehille.

Mikähän on tämän päivän tilanne ???
Viimeksi muokannut 900 I 16 Kat, Ti Huhti 11, 2006 19:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Muistelisin että ei.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Jos on suhteita tai muuten vaan supliikki mies, niin kyllä saa. Meillä on ainakin kerholle saatu hommattua fortea ihan yksityisenä henkilönä.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Niinhän noilla forten veppisivuilla sanotaan, ettei myytäisi, mutta kyllä niitä silti taitaa saada ostettua. Oman Forte Motor Flush -purkin ostin LänsiAutosta Espoosta muutama vuosi sitten, ei mitenkään kyseenalaistettu purkin ostomahdollisuksia. Ilman mitään suhteita tai erityisiä supliikkikykyjä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ei myydä ilmeisesti sen takia, että joku Rane laittaisi mönjät koneeseen ja unohtaisi vaihtaa öljyt... Mutta PCS:ltä myös löytyy Fortea, joten sieltä kannattaa kysellä. Jotkut ovat väittäneet, että STP:n vastaava pesuaine olisi tehokkaampaa ja halvempaa ja se on ihan markettitavaraa...

Eski
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Ja kaikkein edullisinta on polttoöljy, määrästä riippuen litra n. 80 centtiä.
Toimi hyvin jo ennen kaupallisten pesuaineiden markkinoille tuloa.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7574
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

oliko

Viesti Kirjoittaja mestari »

oliko polttoöljyn suhde sama eli 2-3dl koneeseen ja käyttelyä vai pantiinko pelkät polttoöljyt koneeseen?
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Niin ja grillin sytytysneste on tuota samaa töhnää tuon Forten turvallisuus tiedotteen mukaan. :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Baas900
"Viggen"
Viestit: 585
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Ansis kirjoitti:Ja kaikkein edullisinta on polttoöljy, määrästä riippuen litra n. 80 centtiä.
Toimi hyvin jo ennen kaupallisten pesuaineiden markkinoille tuloa.
Itselläkin käynyt mielessä tehdä nykyiselle autolle tuollainen polttoöljypesu. Vanhemmat "harrastajat" kuulemma pesseet vuosikymmeniä autojensa moottoreita polttoöljyllä.

Uskaltaneekohan tuota öljypesua tehdä muutaman vuoden ikäiselle dieselautolle?
Kuulemma voi leikata laakerit kiinni, koska koneessa on niin kovat puristukset, ja polttoöljy heikentää voiteluöljyn ominaisuuksia?
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Baas900 kirjoitti:Uskaltaneekohan tuota öljypesua tehdä muutaman vuoden ikäiselle dieselautolle?
Kuulemma voi leikata laakerit kiinni, koska koneessa on niin kovat puristukset, ja polttoöljy heikentää voiteluöljyn ominaisuuksia?
Voitelee se löpö ruiskutuspumppuakin, joten laakerien ollessa kunnossa ei leikkaa kiinni. Aikoinaan tuli löpöä kaadettua jopa litra neljään öljylitraan vanhoja jenkkikoneita putsatessa. Venttiilikoppien puhdistuksen jälkeen pirssi vaan takapihalle ja kolme-ja puolitonnia kierroksia tunnin ajan :twisted:

Isommat kärstaklöntit ei aina tulleet propun kautta ulos joten joskus joutui avaamaan pohjan. Nostimet lopetti naputuksen ja öljytilavuuskin kasvoi joskus jopa puoli litraa kepistä katsottuna :!:

Ainoa varottava asia suurten kierrosten joutokäynnissä oli keittäminen, jonka lähestyessä piti pudottaa kierroksia pariin tonniin.

Aina kannattaa kuitenkin muistaa se totuus, että karstainen kone on jo valmiiksi rikki ja sen voi saada parempaan kuntoon em. rajulla pesulla.
Jos onni ei ole myötä, niin ompahan ainakin mukavampi purkaa edes vähän puhtaampaa konetta.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Työkaveri tehnyt useamman dieselkoneen pesun polttoöljyllä... käyttänyt jopa 1.5 -2 litraa löpöä öljyn lisänä. Ei edes ollut vähentänyt öljyä ennen pesuja. Eli jonkunlainen yliannos ollut moteissa litkua. Käytti tyhjäkäynnillä 15-30min... ei tainnu käyttää edes korotettua tyhjäkäyntiä, jota näissä Forte, STP-engine flush jne kaupallisissa aineissa neuvotaan käyttämään. Hyvin kuulemma oli onnistuneet nuo käsittelyt.

Itte olen käyttänyt tuota STP:n ainetta kahdesti 5-6€/tölkki.. tuo on lentobensaa eli kerosiinia. Ainakin täältä rollosta olisi saanut Fortea kuka vaan ostaa. Kallista on vaan...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Onkos arvon raadilla tästä mämmistä kokemusta?

http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=53
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Suabisti kirjoitti:Onkos arvon raadilla tästä mämmistä kokemusta?

http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=53
tarkoitatko tuota

WYNN`S SUPER CHARGE -Moottoriöljyn lisäaine parantaa viskositeettiominaisuuksia korkeissa lämpötiloissa

taitaa olla täysin eri tarkoitukseen myyty? stp:llä lienee samanlaista ainetta nimellä "smoke treatment". läpikuultavaa liisteriä joka lisätään moottoriöljyn kylkiäisiksi paksuntamaan tavaraa jos normaalit öljyt ei pysy koneessa.

näistä puuroista ja velleistä on keskusteltu aiemminkin :)
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=21972
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Eski kirjoitti:Ei myydä ilmeisesti sen takia, että joku Rane laittaisi mönjät koneeseen ja unohtaisi vaihtaa öljyt... Mutta PCS:ltä myös löytyy Fortea, joten sieltä kannattaa kysellä. Jotkut ovat väittäneet, että STP:n vastaava pesuaine olisi tehokkaampaa ja halvempaa ja se on ihan markettitavaraa...

Eski
Tuntuu STP olevan parempaa ja halvempaa...Nimittäin forte-käsittely pari vuotta sitten kaikkineen maksoi 110 eskoo ja nyt tää noin 33 eskoo öljyineen itsevaihdettuna....Ja venttiilien rallatus tasaantui huomattavasti....ja motillahan on ajettu 380 tkm...
muljua
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Elo 20, 2003 11:54
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja muljua »

Moro !

Itte ostin purkin vantaan läsiautosta (vihdintien varrella) muutama kuukausi sitten. Hintaa oli 24 tai 25 ekee, eikä mitään sen kummempia kyselty. Päinvastoin, antoivat esitteen mukaan ja opastivat käytössä oikein mielellään - huoltopuolen kaverit huutelivat varaosapuolelle :)

/Mikko
Mikko # 943
9-3 vector 2.0T biopower -08 (vaimon menopeli), 99 -84 16v turbo ratakikotin, 96 -75 PR -> museo, og900 cabriolet -84 (-87 mutta kuitenkin -86)
Vastaa Viestiin