Kiertokankien pulteista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
-P-
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 16:48

Kiertokankien pulteista

Viesti Kirjoittaja -P- »

Tervehdys,

Tarkoituksenani on laittaa Saabin (ilmeisesti H-koneesta?) peräisin olevat 134mm pitkät kanget "erääseen toisen merkkiseen" moottoriin ja nyt olisi kysymys kankien pulteista. Oletteko aina konerempan yhteydessä vaihtaneet pultit ja mutterit kangista? Hinta oli melkoisen suolainen kun kävin liikkestä kysymässä kyseisiä muttereita.
Kiitoksia nyt jos viitsitte vastata!
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Eihän vain Escorttiin.... :wink:

Ei niitä kannata vaihtaa. Kestävät loistavasti kymmenkunta kiinni-auki jumppaa. Tähän mennessä jo pienen huoltovälin vehkeissä jokin muu "tauti" on tappanut veivin....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

voorttiako virittämässä?
itse en ainakaan ikinä ole vaihtanut, pitäisikö ne sitten vaihtaa? :oops:
enpä silti ole kuullut että kellään niiden kanssa ongelmia olisi ollut...


heh, minuutin "myöhästyin"
Viimeksi muokannut mikkoimp, Ti Huhti 04, 2006 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ei tarvi vaihella jos kiekat pysyttelee siellä 8000rpm alapuolella. Oletkos kyselly ARP:n tekemää valmista pultti/mutteri settiä noihin? Saattais olla edukaampi ja varmasti hyvät.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-P-
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 16:48

Viesti Kirjoittaja -P- »

Sanotaanko että toiseen geeämmäläiseen ollaan laittamassa :D Tuota ARP:n settiä olen miettinyt mutta en ole vielä katsonut löytyykö sopivia. Maksimijenkojen olisi tarkoitus pysyä alle 6300 joten ei luulisi keston kanssa olevan ongelmaa. Kiitoksia nyt näistä vastauksista!
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

CIH:äkö väsäät? Kun kiekat on maamoottorin luvuissa. :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

menee kyllä vaihtamatta, jos ei ole joskus vedetty liian tiukalle.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
-P-
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 16:48

Viesti Kirjoittaja -P- »

Cihhiäpä hyvinkin :wink: Eipä sitä raaski tuon ylemmäs vinguttaa eikä oikeastaan ole tarvekaan, mietoa ahdinpannua ollaan kasailemassa.
Vastaa Viestiin