etuiskarien vaihto
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
etuiskarien vaihto
auttaako operaatiossa iskunvaimennin työkalut ,eli bilteman juttu:sisältää 2kuusikulmaista mutterihylsyä 17 ja 19mm ja 2kpl erilaisia iskunvaimennin hylsyjä....
tekeekö mitn/auttaako? saan sunnuntaina biltemasta tavaraa/kaveri käy lauantaina.... nimimerkillä etuiskarit lopussa!
tekeekö mitn/auttaako? saan sunnuntaina biltemasta tavaraa/kaveri käy lauantaina.... nimimerkillä etuiskarit lopussa!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jos satkun etuiskareista puhutaan, niin kyllä niihin jotain jippoja tarvitaan. Ainakaan mulla ei ihan laulamalla homma mennyt.sarka kirjoitti:Eipä etuiskareiden vaihtoon kyllä mitään erikoistyökaluja tarvinnut... Edes Bilteman etuiskareiden vaihtoon
Toinen etuiskari lähti silleen, että kuorin sen männän suojakuoren yläpäästä pois ja pitelin putkipihdeillä mäntää paikoillaan kaverin avatessa yläpään pultit.
toinen iskari ei edes tälleen lähtenyt, vaan piti alkaa värkkäämään erikoistyökalua. Erikoistyökaluna toimi laadukas hylsy, joka lyötiin lekalla lyttyyn siten, että se puri hyvin iskarin yläpäähän. Tää erikoistyökalu kannattaa tehdä hyvästä hylsystä. Pehmeät hylsyt antaa periksi ja alkaa ottamaan päähän vähän ennen kuin on saanut lopullisesti kiristettyä. Tällä patentilla saatiin sitten toinen iskari auki pyörittämällä mäntä läpi muttereista. Bilteman työkalu ei ihan ollut sopiva sachin ikarin päähän, vaan oli pikkaisen väljä, jolloin ei saanut kunnon otetta eikä käyttökokemuksiakaan sen kummemmin kertynyt.
ABS:n painesäiliäön ja vesisäiliön ansiosta kuskinpuoli oli kertakaikkiaan vittumainen irroitettava ja asennettava.
Putkipihtien avulla ne vanhat lähtee nättiin, ottaa vaan kaverin lynttäämään iskaria niillä ja pyörittelee mutterit irti. Uusillehan niin ei tietenkään kannata tehdä, mutta ainaki itellä ne meni mukisematta paikoilleen ja tiukalle...
Käyttää vaan vähä aikaa ja rost offia tarpeen mukaan
Käyttää vaan vähä aikaa ja rost offia tarpeen mukaan
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
vattu kyllähän se tuolla työkalulla pitäsi lähteä.... rupee prkl mitään putkipihtejä käyttämään moiseen pikku operaatioon! no joo sitten ku muut keinot on käytetty.... crc kylpy aloitettu ja operaatio tehdään jahka ilmat lämpenee......
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
- Paikkakunta: Kemi
Lukkopihdeillä iskarin päästä kiinni ja lenkillä mutterit auki. Mutta jos mutterit on todellakin KIINNI niin suosittelen myös putkipihtien käyttöä varren pyörimisen estämiseksi. Tai anna vanhalle iskarille lentävä lähtö rälläkällä, ei muuta kuin iskari poikki yläpään alemman kumen kohdalta. Näin kerran kun oli hoppu ja piti vaihtaa etuiskarit pihalla vesisateessa. (Kuka kumma pihalla töitä tekee ?)
Ps. Muista palikat ylätukivarren alle, niin iskariin ei tarvi singuttaa muutamaa lisäsenttiä.
Ps2. Ja muista käyttää hanskoja jos leikkaat, kumi on siis kuumaa muuallakin kuin asvaltilla.
Ps. Muista palikat ylätukivarren alle, niin iskariin ei tarvi singuttaa muutamaa lisäsenttiä.
Ps2. Ja muista käyttää hanskoja jos leikkaat, kumi on siis kuumaa muuallakin kuin asvaltilla.
'87 900i Satan
+Iso läjä 900:ien osia
'68 Plymouth Fury III
'67 Plymouth Valiant 100
+Iso läjä 900:ien osia
'68 Plymouth Fury III
'67 Plymouth Valiant 100
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
- Paikkakunta: Kemi
Eikun pyöränkotelosta. Yläpään kumit on kahtapuolta sisälokarin peltiä. Alempi kumi (siis pyöränkotelossa) joutuisi hienovaraisen saab-kirurgin leikkaussaliarsenaalin kohteeksi. Tämän kumen alla on iskarin varressa paikallaan olakerikka, niin leikkaa sen yläpuolelta juuri kumen kohdalta. Yläkautta saa pois pätkän iskarinvartta muttereineen. Ja alapäästä löysää kiinnityksen, niin voi alkaa laittamaan uutta paikalleen. Tutkaile vähän rauhassa.
'87 900i Satan
+Iso läjä 900:ien osia
'68 Plymouth Fury III
'67 Plymouth Valiant 100
+Iso läjä 900:ien osia
'68 Plymouth Fury III
'67 Plymouth Valiant 100
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
- Paikkakunta: Kemi
Sachin iskareissa ainakin tulee muttereina nylock mutterit. Suosittelen kuitenkin värkkäämään jonkin työkalun jolla tarttua männästä kiinni tukevasti että voi kiristää pultit. Sen nylon osan takia mutteri ei mene ihan helpolla ilman, että mäntä lähtee pyörimään tyhjää. Nylonia ei myöskään saa poistaa tai mutteria totuttaa kierteelle ennen asennusta.
Kiristäminen toisinsanoen on mahdoton homma ilman, että on joku tukeva avain, jolla pitää mäntää kiinni. Siihen käy muistaakseni 8 mm:n kiintoavain tai sitten itse tehty hylsytyökalu, jolla siihen tarttuu. 8mm:n kiintoavaimella erittäin ikävä kiristettävä. Jakoavain puolestaan ei männän päähän mahtunut, koska iskarin pää on semmoisessa syvennyksessä.
Kiristäminen toisinsanoen on mahdoton homma ilman, että on joku tukeva avain, jolla pitää mäntää kiinni. Siihen käy muistaakseni 8 mm:n kiintoavain tai sitten itse tehty hylsytyökalu, jolla siihen tarttuu. 8mm:n kiintoavaimella erittäin ikävä kiristettävä. Jakoavain puolestaan ei männän päähän mahtunut, koska iskarin pää on semmoisessa syvennyksessä.
iskarit
minä ammuin pulttipyssyllä ja hyvin irtos ja meni kiinni.
mut jos ei aukee niin eo muuta kuin rälläkällä irti.
tosin nylokkeja en laittanut yläpäähän mut tupla mutterit laitoin ja hyvin on kestänyt
mut jos ei aukee niin eo muuta kuin rälläkällä irti.
tosin nylokkeja en laittanut yläpäähän mut tupla mutterit laitoin ja hyvin on kestänyt
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Mie taisin porukoiden 900s:ään laitta niiden nylockien tilalle ihan ne entiset mutterit ilman nylockeita. Ei siitä iskarista saanut niin hyvää otetta, että saisi kirittyä ne nylockit...
Omasta 900i:stä leikkasin puukolla sieltä pyöräkotelon puolelta sen yläpään kumin veke ja laitoin rälläkällä poikki ne varret.
Muutes, se alatukivarren mutteri sitten tuppaa olemaan vanhemmiten jumissa. Sitä ei pidä missään tapauksessa avata hitaasti pyörittämällä! Se pitää mieluummin avata kiintolenkin ja massavasaran/kurikan/moskan avulla lyömällä. Ite tein tuon virheen, että lähdin hitaasti vääntämään. Ekaks tuntui että onpa tiukassa, "hei, täähän aukeaa" nuljahdus ja kierre meni poikki.
Omasta 900i:stä leikkasin puukolla sieltä pyöräkotelon puolelta sen yläpään kumin veke ja laitoin rälläkällä poikki ne varret.
Muutes, se alatukivarren mutteri sitten tuppaa olemaan vanhemmiten jumissa. Sitä ei pidä missään tapauksessa avata hitaasti pyörittämällä! Se pitää mieluummin avata kiintolenkin ja massavasaran/kurikan/moskan avulla lyömällä. Ite tein tuon virheen, että lähdin hitaasti vääntämään. Ekaks tuntui että onpa tiukassa, "hei, täähän aukeaa" nuljahdus ja kierre meni poikki.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01