jakoketjun kiristin (H 8v/16v)
jakoketjun kiristin (H 8v/16v)
apua! venttilinnostajat on putsattu, paskaa oli paljon. muuten kaikki meni hyvin, mutta rattaitten ja jakoketjun paikallaanpitosysteemi antoi sen verran periksi, että nyt toinen ratas ei suostu menemään paikalleen, koska ketjunkiristin painaa sitä alaspäin. siispä: miten helevetissä saan kiristimen löysälle ja taas takaisin kireälle? alfamerin kirja on aivan surkea tässä tapauksessa. joo, ja autohan on 900i16v-92.
Viimeksi muokannut tapileppä, Ti Huhti 18, 2006 09:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
siinä on kiristimessä on siinä päällä semmoinen hakanen
pieni, paina pitkällä ohuella meisselillä sitä hakasta toisesta reunasta
jos kansi paikalla niin hyvä valo että näkee sinne
kiristäjään ja samalla kun löystyttää hakasen niin pitäs
painaa sisään päin laittaa se ketju paikalleen sitten kun on paikalla
ketjut ym niin voi päästää irti hakasesta niin kiristyy
sitten kireelle huomaat kyllä sitten kun taistelet sen kanssa
ehkä vähän epäselvästi selostettu.
pieni, paina pitkällä ohuella meisselillä sitä hakasta toisesta reunasta
jos kansi paikalla niin hyvä valo että näkee sinne
kiristäjään ja samalla kun löystyttää hakasen niin pitäs
painaa sisään päin laittaa se ketju paikalleen sitten kun on paikalla
ketjut ym niin voi päästää irti hakasesta niin kiristyy
sitten kireelle huomaat kyllä sitten kun taistelet sen kanssa
ehkä vähän epäselvästi selostettu.
Ari 1622
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kannattaisi liittää avunpyyntöihin jonkinlaista vihjettä minkälaiseen autoon kaipaat apua, niin saat parempia ohjeita. Yksi hyvä tapa olisi laittaa tiedot autoista käyttäjätiedoissa määriteltävään allekirjoitukseen, joka tulee jokaisen viestin perään automaattisesti.
16-venttiilisessä on kiristimessä päässä pieni pultti, joka painaa jousta.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... ristin.JPG
Kierrä ensin tuo pieni pultti irti, ja kerää varovasti mukaan myös jousi ja sen sisällä päässä oleva puikko.
Kierrä sitten kiristin ulos kokonaan, vapauta kynsi ja paina hammastettutappi sisään. Laita ketju rattaille. Kierrä kiristin takaisin. Laita jousi puikkoineen ja pultteineen takaisin.
http://www.townsendimports.com/Web/engi ... ainpg3.htm
Katso että jako tulee oikein, jos ratas ei ollut ketjuun nippusiteellä tms kiinnitetty. http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/jakoketju/
16-venttiilisessä on kiristimessä päässä pieni pultti, joka painaa jousta.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... ristin.JPG
Kierrä ensin tuo pieni pultti irti, ja kerää varovasti mukaan myös jousi ja sen sisällä päässä oleva puikko.
Kierrä sitten kiristin ulos kokonaan, vapauta kynsi ja paina hammastettutappi sisään. Laita ketju rattaille. Kierrä kiristin takaisin. Laita jousi puikkoineen ja pultteineen takaisin.
http://www.townsendimports.com/Web/engi ... ainpg3.htm
Katso että jako tulee oikein, jos ratas ei ollut ketjuun nippusiteellä tms kiinnitetty. http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/jakoketju/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Nostajat lähtevät ihan sormipelillä, hivuttamalla...toinen vaihtoehto on papukaijapihdit, mutta teippaa leuat, etteivät naarmuttele.Paineilmaa ei tarvita. Rallatus väheni huomattavasti, ei kuitenkaan ihan kokonaan.
ps.Mitenkäs noi autotiedot ja muut yhteystiedot saa automaattisesti liitettyä näihin viesteihin?
ps2.Kiitokset nimimerkille jus, ohjeet olivat täydelliset ja toimivat!
ps.Mitenkäs noi autotiedot ja muut yhteystiedot saa automaattisesti liitettyä näihin viesteihin?
ps2.Kiitokset nimimerkille jus, ohjeet olivat täydelliset ja toimivat!
Kun oot kirjautunu sisään niin ylhäältä käyttäjätiedot ja sieltä löytyy allekirjoituskohta johon noi voi kirjotella ja myös paikkakunnalle löytyy paikka.
Toi painikkeiden purku on kaiketi myös vuosmallikohtaista, uudemmissa satkuissa ei enää onnistu.
Haulla löytyy lisää
Toi painikkeiden purku on kaiketi myös vuosmallikohtaista, uudemmissa satkuissa ei enää onnistu.
Haulla löytyy lisää
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Pieni pultti jousineen irroitettu. Ilmeisesti kiristin se isompi möhkylä, jossa jousi on ?? Ei ollut sopivaa hylsyä.. Pitääkö se irroittaa ja mikä on hylsyn koko ??jus kirjoitti: 16-venttiilisessä on kiristimessä päässä pieni pultti, joka painaa jousta.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... ristin.JPG
Kierrä ensin tuo pieni pultti irti, ja kerää varovasti mukaan myös jousi ja sen sisällä päässä oleva puikko.
Kierrä sitten kiristin ulos kokonaan, vapauta kynsi ja paina hammastettutappi sisään. Laita ketju rattaille. Kierrä kiristin takaisin. Laita jousi puikkoineen ja pultteineen takaisin.
/
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
eiköhän se joo oo 27 tarkoitettu, vaikka onkin vähän löysä , tais olla jotain 26,5. mutta ei siihen oikein mikään tuumakokokaan istu.
hylsyt ovat eri satseissa eri pituisia, mullakin monet jää lyhyeksi tohon kohtaan, 12 kulmaset vanhat HERO 't on sen verta syvempiä jotta nippnappa vois ylettää.
Aika kenkkua jos pitää olla pitkä hylsy ton takia, ja 27 mm lenkkiavaintakaan ei monesta huushollista löydy, eikä taida mahtuakaan.
Onks kukaan muuten onnistunu kattomaan ton kiristimen ulkoneman eli ketjun kuluman irroittamatta ilmastoinnin kompuraa edestä.
kiinnostais jostain syystä vaan ihan vimmatusti tietää

hylsyt ovat eri satseissa eri pituisia, mullakin monet jää lyhyeksi tohon kohtaan, 12 kulmaset vanhat HERO 't on sen verta syvempiä jotta nippnappa vois ylettää.
Aika kenkkua jos pitää olla pitkä hylsy ton takia, ja 27 mm lenkkiavaintakaan ei monesta huushollista löydy, eikä taida mahtuakaan.
Onks kukaan muuten onnistunu kattomaan ton kiristimen ulkoneman eli ketjun kuluman irroittamatta ilmastoinnin kompuraa edestä.
kiinnostais jostain syystä vaan ihan vimmatusti tietää

900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00