Ongelmia valojen kanssa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Ongelmia valojen kanssa

Viesti Kirjoittaja kristian »

Temppuilee taas nuo satkun valot. Ennen ongelmia oli vain vilkkujen / pitkien päällä pysymisen kanssa mutta nyt sammuu normaali-ajovalotkin itsestään välillä. Tarpeeksi kun rämpyttää valokatkaisinta syttyvät taas. Aika harmillinen vika kun pimeällä paljon ajaa. Mistähän mahtaa olla kysymys? :roll:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ongelmia valojen kanssa

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Ehdinköhän ekana? :) Veikkaan että rele.

Omassani alkoi ilmeisesti releen juotokset olla sen verran huonossa kunnossa, että kuumensi relettä. Pitkiltä kun vaihtoi lyhyille, saattoi jäädä lyhyet syttymättä. Kuumenemisen huomasi myös siitä, että tuo sulatti muovia releen kantaan sulakeboksissa, mistä seurasi entistä huonompi kontakti, jnejne.
Djjules
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:11
Paikkakunta: UK

Viesti Kirjoittaja Djjules »

jep, relettä veikataan täältäkin päin, toinen paikka on se viiksi, mutta ei kai se.

itellä oli muuten himmeet valot, mikä tosin korjaantu H4-kantojen vaihdolla
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ei muutakuin releen vaihtoon vain , multa löytyy niitä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos viiksi menee rikki, se ei vaihda valoja tai sitten se räpsyttelee valoja pitkille ja lyhyille omassa rytmissään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Mertmi kirjoitti:Jos viiksi menee rikki, se ei vaihda valoja tai sitten se räpsyttelee valoja pitkille ja lyhyille omassa rytmissään.
Taitaa olla viiksessä vikaa. Vilkku oikealle ja pitkät eivät pysy aina päällä vaan niitä täytyy pitää päällä viiksestä :oops:

Tähän mennessä valot toimi muuten ok, mutta nyt nekin on alkanut temppuilemaan välillä...
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
twisu
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Helmi 21, 2006 20:17
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja twisu »

Mullaki o valojen kanssa ongelmia, joskus käynnistäessä (laittaa valot ekaa kertaa päälle) repsikan puolen valo ei syty, mutta ku napauttaa pitkät päälle ja pois niin syttyy.

Voiskohan johtua samasta asiasta?
900 T8 SEDAN -87
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Omassa satkussa ei auttanut releen vaihtokaan, vaikka siinähän se vika oli. Releen maadoitus oli hapettunut ja oli liitinkin lämmennyt niin paljon, että oli sulattanut jo sitä sulakerasian pohjaakin. Korjattiin uudella maadoitusjohdolla ja uusilla liittimillä.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Vastaa Viestiin