Eli kone lämpöisenä ei meinaa päästä satkulla liikkeelle. Käynnistyy heti kun avainta vähän näyttää ja käy komeasti tyhjäkäyntiä.
Kaasua kun antaa pikkasen niin paukkuu ,yskii aivan kuin kone meinaisi tukehtua. Hetken aikaa kun pitää kaasua samassa kohdasa niin alkaa ottamaan kierroksia ok ja hyvällä säkällä pääsee liikenteeseen..
Kylmällä koneella ei minkäänlaisia ongelmia.. Polttoaine suodatin ja tulpat on vaihdettu.
Kellään mitään ideaa mistä alkaa etsimään vikaa?
lämpöisenä käyntiongelmia 900i -90
lämpöisenä käyntiongelmia 900i -90
9-5 sedan aero -02
9000 CSE 2.3 -94
9000 CSE 2.3 -94
Syttypuolen vialta vaikuttaisi äkikseltään. Suosittelisin sytytysjohtojen mittausta vastusmittarin kera. Vastusta saisi löytyä enintään 20kilo-ohmia. Mieluiten kuitenkin noin 4-9kohmia. Puolanjohto noin 4-5k ja virranjakajan pyörijä 1kilo-ohmi.
Puolakin osaa tehdä häirion silleen, että auto kyllä toimii lyhyttä matkaa, mutta alkaa toimimaan huonommin ja huonommin matkan pidetessä. Tästä omakohtaista kokemusta. Samassa myöskin sytytystulpat karstaantuivat ihmeen rajusti.
Esittämäni kohteet perustuvat ihan siihen faktaan, että rikkaalla seoksella (kylmälle koneelle annetaan enemmän bensaa) huonompikin kipinä sytyttää seoksen. Mitä laihempi seos on, sitä parempi kipinä tarvitaan kunnolliseen syttymiseen. Laihaseosautoissahan täytyy olla ihan erityisen tehokas sytytys, näin sivumainintana nykytekniikkaan katsottaessa.
Puolakin osaa tehdä häirion silleen, että auto kyllä toimii lyhyttä matkaa, mutta alkaa toimimaan huonommin ja huonommin matkan pidetessä. Tästä omakohtaista kokemusta. Samassa myöskin sytytystulpat karstaantuivat ihmeen rajusti.
Esittämäni kohteet perustuvat ihan siihen faktaan, että rikkaalla seoksella (kylmälle koneelle annetaan enemmän bensaa) huonompikin kipinä sytyttää seoksen. Mitä laihempi seos on, sitä parempi kipinä tarvitaan kunnolliseen syttymiseen. Laihaseosautoissahan täytyy olla ihan erityisen tehokas sytytys, näin sivumainintana nykytekniikkaan katsottaessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01