lämpöisenä käyntiongelmia 900i -90

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jnz
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

lämpöisenä käyntiongelmia 900i -90

Viesti Kirjoittaja Jnz »

Eli kone lämpöisenä ei meinaa päästä satkulla liikkeelle. Käynnistyy heti kun avainta vähän näyttää ja käy komeasti tyhjäkäyntiä.
Kaasua kun antaa pikkasen niin paukkuu ,yskii aivan kuin kone meinaisi tukehtua. Hetken aikaa kun pitää kaasua samassa kohdasa niin alkaa ottamaan kierroksia ok ja hyvällä säkällä pääsee liikenteeseen..
Kylmällä koneella ei minkäänlaisia ongelmia.. Polttoaine suodatin ja tulpat on vaihdettu.
Kellään mitään ideaa mistä alkaa etsimään vikaa?
9-5 sedan aero -02
9000 CSE 2.3 -94
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Syttypuolen vialta vaikuttaisi äkikseltään. Suosittelisin sytytysjohtojen mittausta vastusmittarin kera. Vastusta saisi löytyä enintään 20kilo-ohmia. Mieluiten kuitenkin noin 4-9kohmia. Puolanjohto noin 4-5k ja virranjakajan pyörijä 1kilo-ohmi.

Puolakin osaa tehdä häirion silleen, että auto kyllä toimii lyhyttä matkaa, mutta alkaa toimimaan huonommin ja huonommin matkan pidetessä. Tästä omakohtaista kokemusta. Samassa myöskin sytytystulpat karstaantuivat ihmeen rajusti.

Esittämäni kohteet perustuvat ihan siihen faktaan, että rikkaalla seoksella (kylmälle koneelle annetaan enemmän bensaa) huonompikin kipinä sytyttää seoksen. Mitä laihempi seos on, sitä parempi kipinä tarvitaan kunnolliseen syttymiseen. Laihaseosautoissahan täytyy olla ihan erityisen tehokas sytytys, näin sivumainintana nykytekniikkaan katsottaessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin