Etujarru palat
Etujarru palat
Käsijarru eteen satulaan jarrupalojen vaihto.
Toinen puoli onnistui heittämällä , toinen ei , sillä uusi pala ei mene paikoilleen , vaikka mäntää pyörittää sisään , männän puolelle menee , mutta vastakkaiselle puolelle ei.
Mikä mättää, miten saa mahtuun palan paikoilleen , ettei jää laahaamaan?
Toinen puoli onnistui heittämällä , toinen ei , sillä uusi pala ei mene paikoilleen , vaikka mäntää pyörittää sisään , männän puolelle menee , mutta vastakkaiselle puolelle ei.
Mikä mättää, miten saa mahtuun palan paikoilleen , ettei jää laahaamaan?
Sisempi mäntä (joka vaikuttaa ulompaan palaan) vaikuttas jumittuneen. Ota ulompi pala pois ja jarrupalaa palaa painavan raudan ja levyn väliin iso meisseli tai rengasrauta. Kaveri painaa jarrupoljinta rauhallisesti vaikka kerran jolloin paininraudan pitäisi liikkua lähemmäs levyä. Poljin ylös ja rengasraudalla (saa olla kaksikin) väännät paininraudan kauemmas levystä. Tuota liikettä muutaman kerran. Jos ei ala toimia kunnolla sylinteri pois, puhdistus ja uusilla kumeilla kasaan.
eikös tuo ole se tyypillisin syy miksi tuollainen satula menee vaihtoon. mulla ollut sama ongelma melkein kaikissa yisyseissä, yhdestä satula ja mäntä avattiin ja puhdistettiin, sekin tietysti toimii. pitää punnita lompakon paksuus ja oma osaaminen, kummasta ammentaa 
taitaa toi mun vesipumppuvikainen 99 cc olla ensimmäinen halpisostos jossa jarrut on olleet toiminnaltaan moitteettomat, suorastaan hämmästyttävän hyvät.
jossain suositeltiin ettei jarrupaloja ajettaisi ihan loppuun, ettei männän tarttis tulla niin ulos kolostaan -> säilyy mäntä pitempään hyvänä. tiedä sitten onko perää.

taitaa toi mun vesipumppuvikainen 99 cc olla ensimmäinen halpisostos jossa jarrut on olleet toiminnaltaan moitteettomat, suorastaan hämmästyttävän hyvät.
jossain suositeltiin ettei jarrupaloja ajettaisi ihan loppuun, ettei männän tarttis tulla niin ulos kolostaan -> säilyy mäntä pitempään hyvänä. tiedä sitten onko perää.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)