Täristää niimaan p.......

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Anu Saukko

Täristää niimaan p.......

Viesti Kirjoittaja Anu Saukko »

Saappi on alkanut täristä tavalla joka aiheuttaa "orkun" noin 3km välein. :oops: Kovemmalla nopeudella jopa useammin.Pyörien laakerit on vaihdettu n. 1000km sitten.Ulommat vetonivelet n.500km sitten.Isot pojat sanoivat että vaihteisto on pettämässä. :?: Ko kulta on 900i-88.
Jos näin on,niin minulla on vaihteisto 900i-86 ja 900c-89.Käykö näistä kumpikaan kultaani :?:
Tärinän voimakkuus on siis suoraan suhteessa nopeuteen mutta loppuu heti kun kaasun löysää eli vain veto päällä.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Samaa veikkaisin. Omassa Turbossa on varsinkin kakkosvaihteella kiihdyttäessä vipatusta joten saattaisi mennä jos vaihtaisi puolelta toiselle.

Mutta jos se ajossa tärisee noin niin ei taida enää puolelta toiselle vaihto auttaa. Kannattaa tosin tarkistaa moottorin tukikumet ja kytkin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7685
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Hyvällä tuurilla selviää pelkällä sisemmän tripodin vaihdolla, itsellä oli vastaavat oireet ja neulalaakerit pitkin poikin. Osa oli vetarinmaljan runkon ja peltikuoren välissä että tulivat vasta paineilmalla houkuttelemalla pois.

Myös molemmat laatikot käy, vanhemassakin pitäisi noi vetarinmaljat olla samanlaisii, haulla löytyy niistä.
Myös vaihdetankon kiinnityksessä/keskityksessä saattaa olla eroja mutta saa muutettua sopivaksi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
PelleP
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 19:32
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja PelleP »

Ongelmanasettelustasi ei ehkä ihan kaikkea käy selville...mutta vaikka saamasi neuvot ovatkin ihan asiaa, oletko muistanut tarkistaa perusasiat? Pyörien tasapaino ja heitot (vanteet ja renkaat mukaanlukien), iskareiden ja nivelten kunto, alustan helat? Onko tärinä resonoivaa, miten taajajaksoista??

Tuo vetopäällä-juttu sopisi toki hyvin kuluneisiin tripodeihin ja maljoihin. Mitenkäs laatikon pinionilaakeri, jyriseekö? Loppuun kuluessaan voi olla suoranaista tärinää, mutta tää kai se ei oo jos ei kerran kuulu koko ajan...

Aattelin vain siksi, että älä pura koko autoa jos vika on jokin minoriteetti- luokan ongelma. Vaikka isot pojat sanois mitä... fiksu kattoo ennen koneremppaakin onko tankissa bensaa. :wink: :wink:
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kyllä ne varmaan on maljoista kiinni.Tietysti voi olla esim.renkaan vyö ratkennut.
Anu Saukko

Viesti Kirjoittaja Anu Saukko »

Pallonivelet ja iskarit on vaihdettu n. vuosisitten. Eilen vaihdoin kesärenkaat,ei vaikutusta. :( Viimeinen huomio tältä aamulta;Hiljaisessa vauhdissa "nyppii" rattiin. :?:
Vastaa Viestiin