vattu satku kulkee omia polkujaan!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

vattu satku kulkee omia polkujaan!

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jeah suvikumien myötä tuli todettua taas että kylläpä ajomukavuus muuttuu rajusti! nyt vetelee ihan tosissaan ja tuntuu että on tosiaankin ihan matkustaja! talvikumeilla ei tehnyt tuota... !
yläpallot ja iskarit vaihtuu täs kohta puoliin mitä muuta kannattaa tarkistaa! renkaita heiluttaessa ei klappia tunnu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Minkäslainen rengas/vanne paketti sulla on siinä kiinni?Onko ollut ennen alla?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

samaa soppaa ku 5v ajeltu! 7" ja 15" vanne 195/65/15" rengastuksella!
mie kokeilen huomenna vielä onko nuo eturenkaat jollakin tavalla "vaurioitunee" eli vaihdan takaa eteen ja käyn lenkillä!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Jos ei parane niin veikkaampa takapään puslia.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

heh renkaan vaihdon yhteydessä vioituneeyt
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

nalleolut kirjoitti:heh renkaan vaihdon yhteydessä vioituneeyt
Veikkaan minäkin takapään puslia, nimenomaan akselista taaksepäin lähtevissä tangoissa olevia. Ei vaan ilmenny talvirenkailla pehmeämmän kumin ja renkaan rungon takia se vetely. Sitäpaitsi se kumipusla voi saada sen viimeisen voitelunsa huonossa kunnossa ollessaan, kun rengasta vaihtaessa jousitus käy ääriasennossaan ulkona.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jaaha..eli remonttia todennäköisesti odotettavissa.pitää huomenissa tutkia,mut kokeilen renkaiden vaihtoa ekaksi! siinähän se kesä mukavasti menee keulaa hitsatessa ja takapäähän puslia vaihtaen! aapuuva!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

nalleolut kirjoitti:jaaha..eli remonttia todennäköisesti odotettavissa.pitää huomenissa tutkia,mut kokeilen renkaiden vaihtoa ekaksi! siinähän se kesä mukavasti menee keulaa hitsatessa ja takapäähän puslia vaihtaen! aapuuva!
Ainahan sitä ihminen puuhaa tarttee. :wink:
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tietty rengaspaineet ja aurauskulmat kannattaa tarkistaa ekana..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

näinhän se eli tälläsiä:
Tukivarsi= taka-akselin alla auton pituussuuntaan eteenpäin
Tukivarren etuhela. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18-1527 5.38 ???
Tukivarren takahela. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18-1528 7.06 ???
Tukivarren pulttisarja (heloihin 18-1527/18-1528)18-1518 3.70 ???
Vakaajatanko= akselin YLÄpuolella pituussuuntaan TAAKSEpäin
Vakaajatangon etuhela 1979--8.87 (pultin Ø11mm) 18-1525 4.71 ???
Vakaajatangon etuhela 9.87--1993 (pultin Ø10mm). 18-1173 4.71 ???
Vakaajatangon takahela 1979--8.87. . . . . . . . . . . . 18-1526 4.71 ???
Vakaajatangon takahela 9.87--1993. . . . . . . . . . . . 18-1019 4.70 ???
Vakaajatangon helan ulosvedin/asennustyökalu. . . 76-5105 24.89 ???
Poikittaistanko= poikittain akselin päällä
Poikittaistangon vasea hela. . . . . . . . . . . . . . . . 18-1523 5.72 ???
Poikittaistangon oikea hela. . . . . . . . . . . . . . . . 18-1524 5.72 ???

ja samalta motonetin sivuilta löyty tälläistä : mie oon ostanu 1v sitten tälläiset iskarit sieltä ja nyt siellä lukee tälläistä:

SACHS/BOGE/BILSTEIN KAASUISK. SAAB 900 79--93
Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Ei erikoisalustat!
900 eteen Sachs (ei Turbo/kallistuksenvakaajalla)85-4024 41.00 ???
900 taakse Sachs. . . . 85-4025 36.50 ???

tarkoittaako tuo että mulla on väärät iskarit alla lesjön jousien kera
saatana!
syksyllä tilasin nuo taakse ja ei silloin tuollaista tekstiä täällä ollut!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Voi muuten olla että niitä ei ole suunniteltu rankenpaan ajoon.Mullahan on tuolla alempana topic samoista iskareista.Ja madallusjouset löytynevät kanssa.
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

nalleolut kirjoitti:
SACHS/BOGE/BILSTEIN KAASUISK. SAAB 900 79--93
Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Ei erikoisalustat!
900 eteen Sachs (ei Turbo/kallistuksenvakaajalla)85-4024 41.00 ???
900 taakse Sachs. . . . 85-4025 36.50 ???

tarkoittaako tuo että mulla on väärät iskarit alla lesjön jousien kera
saatana!
syksyllä tilasin nuo taakse ja ei silloin tuollaista tekstiä täällä ollut!
Ei ne iskarit ainakaan sitä aiemmin kuvaamasi vetelyä aiheuta... :roll:

Pallonivelet, ohjauksen nivel tai puslat takana voivat aiheuttaa epämääräisyyttä ohjaukseen. Kuten myös pehmeät talvirenkaat ;)
Mutta kun kaikki on pehmeää ja epämääräistä niin et huomannut tuota vetelyä. :?

Liian jäykät jouset/pehmeät iskunvaimentimet aiheuttavat pomppimista ja jousituksen pohjaamista sekä pientä heiluntaa. Eli toisinsanoen epävakaampaa kaarrekäyttätymistä.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Takareaktiotankojen korvakot irti, tai puslat sököt. Sit vetelee. Toisaalta myöskin hapantunut etupään vetaritunneli saa auton kiemurtelemaan. Kokemusta on näistä kaikista... 8O
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kohta kömmin auton alle tutkimaan....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jarsku
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Maalis 14, 2006 09:05

Viesti Kirjoittaja jarsku »

mullapa on mustikka satku,joka kulkee niitä polkuja minne sen ohjaa kulkemaan
Vastaa Viestiin