99:n i16 kone, onko paha rasti?
99:n i16 kone, onko paha rasti?
Olisi tuollainen konerikkoinen, vaan kovapeltinen tuplaysi pihassa, ja ajattelin pientä piristettä. Onko hommassa mitään järkeä (tottakai on, koska 99 on aina 99) ja kuinka paha rasti tuo vaihto on? Mahtuuko kone tuonne sellaisenaan, vai pitääkö jotain muokkailla? Ohjaustehostin jäänee pois pelistä ahtauden vuoksi ainakin. Saako satkusta purettua johtosarjan siten, että on järkevästi asennettavissa tupliksen konehuoneeseen?
Jos joku on moisen rakentanut (varmasti on), niin voisi kertoa omasta projektistaan hieman.
Jos joku on moisen rakentanut (varmasti on), niin voisi kertoa omasta projektistaan hieman.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Mahtuu se.Riippuu auton vuosimallista että joudutko tekemään lekalla tilaa rintapeltiin.Venakoppiakin on kahdenmallisia toisessa joutuu korottamaan konepeltiä,toinen menee heittämällä.Mulla olisi sitten jouten ruiskutankki 99 sedaniin.Hieman harvinaisempi pala jo.Sähköthän onnistunevat pienellä näpräyksellä.Pakoputkistoa pitänee varmaankin hieman soveltaa.
Tee ihmeessä jos kiinnostusta riittää!
Tee ihmeessä jos kiinnostusta riittää!
Sähköt riippuu myös paljon luovuttaja-autosta.
Itse purkasin kattipelistä piuhat avoa varten ja tulin siihen tulokseen että sähköt otan varmaan -86:sta ruiskutonnarista jossa on mm. perinteinen virranjakaja ja muutenkin vähempi piuhaa tai sitten rakennan megasquirtin tuohon.
Kellään tarvetta i16 kat ruiskuvermeille?
Tankiksi tulee 99 turbon muovinen jonka hommaamisessa oli tähän mennessä isoin homma.
Itse purkasin kattipelistä piuhat avoa varten ja tulin siihen tulokseen että sähköt otan varmaan -86:sta ruiskutonnarista jossa on mm. perinteinen virranjakaja ja muutenkin vähempi piuhaa tai sitten rakennan megasquirtin tuohon.
Kellään tarvetta i16 kat ruiskuvermeille?
Tankiksi tulee 99 turbon muovinen jonka hommaamisessa oli tähän mennessä isoin homma.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Minähän tuon i16 tupliksen ostin talviautoksi tammikuussa ja nyt alkaa pahasti näyttämään siltä että tuo jää ihan ympärivuotiseksi käyttö/harrastepeliksi. Tosi kiva tuolla on ajella eikä tuo nyt mikään hirveän laiskakaan oo loppupeleissä ja tarvittaessa turbonkin tuohon saa varmaan aika helposti väkerrettyä paikoilleen.tomaatti kirjoitti:Muistaakseni joku klubilainen osti tuollaisen auton.Taisi olla pohjoisissa myynissä aikanaan.Kyllähän siinä ihan varmasti hommaa on,mutta saattaa tulla pirun kiva auto.Ei ehkä mikään hirveä tykki mutta kiva paivittäiseen ajoon.
-
- "Hirsch"
elikkäs taisi mennä niin että jos vaihtaa nopan hihnapyörät niin 16i moottori mahtuu uudempaan 99:iin (jos h-moottori alkuperäisenä). tällöin ei saa hihnaa ohjaustehostimen pumppua varten. tulipeltiä muuttamalla saa tehostimenkin asennettua (tilaa 16i hihnapyörille).
jos ruiskunohjaus on satkusta niin sen kytkeminen ei ole vaikeaa, itse modaan tonnarin ruiskusta. satkussa on oma erillenen johtosarja ruiskua varten kun taas tonnarissa se on integroitu muuhun johtosarjaan. kytkentäkaavio on hyvä apu muutostyössä.
vanhempien 16i mallien venakopat (viisto) käy ilman konepellin paiseita.
mulla odottaa tonnarin 16i moottori muutostöitä turboa ja tuplista varten.
alakerta tullee t8:sta ja ruisku t16 moottorista. auto on 99 3d -77 eli joudun muokkaamaan tulipeltiä joka tapauksessa ellen sitten tyydy b-turboon, sellainenkin olisi nurkissa joutavana.
jos ruiskunohjaus on satkusta niin sen kytkeminen ei ole vaikeaa, itse modaan tonnarin ruiskusta. satkussa on oma erillenen johtosarja ruiskua varten kun taas tonnarissa se on integroitu muuhun johtosarjaan. kytkentäkaavio on hyvä apu muutostyössä.
vanhempien 16i mallien venakopat (viisto) käy ilman konepellin paiseita.
mulla odottaa tonnarin 16i moottori muutostöitä turboa ja tuplista varten.
alakerta tullee t8:sta ja ruisku t16 moottorista. auto on 99 3d -77 eli joudun muokkaamaan tulipeltiä joka tapauksessa ellen sitten tyydy b-turboon, sellainenkin olisi nurkissa joutavana.
-
- "Hirsch"
itsekin sitä joskus pohdin että jos laittaisi tankin ulkopuoleiset siirtopumpun ja painepumpun, en saanut aikaa keskustelua. toisaalta minulla on jo combin ruiskutankki tiedossa (tallissa vanha finkku b-turbolla).lefa42 kirjoitti:Hienoa, tietoahan piisaa, onkos tuo ruiskutankin vaihto välttämätöntä, eikö konehuoneeseen asennettu sähköinen pumppu aja saman asian?
jos olen oikein ymmärtänyt niin saabin tehostajan pumppu ei välttämättä sovi mutta jostain muusta merkistä ehkä...
-
- "Hirsch"
huh, ahdasta taitaa todella olla. en ole tutustunut asiaan tarkemmin mutta saako pumpun mahtumaan toiselle puolelle paremmin. toisaalta 99 ohjaus on siedettävä kunnossa ollessaan ilman tehostajaakinarvi kirjoitti:saabin tehostajanpumppu ei ainakaan passaa tuonne konehuoneeseen mitenkään päin. Muutenkin tuolla meinaa olla vähän ahdasta mikä tuli huomattua ekan öljynvaihdon aikana... Suodatinta kun ei saa irroitettua muuten kuin irrottamalla suodatinjalka koneen kyljestä.