käsijarrun säätö

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
PyryR
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 23:35
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja PyryR »

Juu ajattelinkin että en ainakaan mitään pulttia ole koskaan nähnyt.. Tuo työkalu on tullut hitsailtua kun auto on ollut jo vähän kauemmin ja on tarvinnut paloja vaihdella. Täytyy ottaa satula tutkinnan alle. Kiitos kaikille viesteistä!
-84 99 GL, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
PyryR
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 23:35
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja PyryR »

Vielä liittyen 99 käkkäriin.. Seisontajarrun vipua voi painaa aivan kevyesti peukalolla pohjaan ja napaa pystyy pyörittämään aivan kevyesti, ei siis vaikuta lainkan. Vika siis satulassa. Pystyykö tuota satulasta jotenkin säätämään vai onko heti uuden satulan paikka? Mäntä on säädetty uusille paloille alkuperäisellä työkalulla ohjearvoon.
-84 99 GL, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
Kalmiston Janne
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja Kalmiston Janne »

PyryR kirjoitti:
La Syys 05, 2020 14:05
Vielä liittyen 99 käkkäriin.. Seisontajarrun vipua voi painaa aivan kevyesti peukalolla pohjaan ja napaa pystyy pyörittämään aivan kevyesti, ei siis vaikuta lainkan. Vika siis satulassa. Pystyykö tuota satulasta jotenkin säätämään vai onko heti uuden satulan paikka? Mäntä on säädetty uusille paloille alkuperäisellä työkalulla ohjearvoon.
Niin kyllä sen jarrun pitää topata siitä vipua kääntämällä jos on säädetty oikein. Jos siitä huolimatta ei toimi niin sen voi purkaa (ja näinhän sitä tehtiin niin kauan että meni hermo ja osti vaihtosatulan niin sai ajaa vuosia ilman oikkuja). Tapahtuuko käsijarrussa yhtään mitään vipua käännettäessä jos ei niin purkaa sen käkkäripuolen ja katsoo mikä siellä on vikana.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23977
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Mäntä on säädetty uusille paloille alkuperäisellä työkalulla ohjearvoon.

uteliaana kysyn mikä on tämä ohjearvo... olenko vuosia väärin tehny että tavara nihkesti ineen säätöö hi
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Kalmiston Janne
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja Kalmiston Janne »

nalleolut kirjoitti:
Ma Marras 16, 2020 18:48
Mäntä on säädetty uusille paloille alkuperäisellä työkalulla ohjearvoon.

uteliaana kysyn mikä on tämä ohjearvo... olenko vuosia väärin tehny että tavara nihkesti ineen säätöö hi
Niin sehän ei paljon liiku ja jos palat on vähänkään liian kaukana niin siellä loppuu liikevara kesken.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23977
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mut mikä se ohjearvo on `??
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja mestari »

kandee stekata että epäsuoraan vaikuttava emäntä tekee myös työliikettä yleensä ne joutuu purkamaan ennen leimaa ja huom niitä käppärin vivun aksilan o riksejä ei tule kor srj mukana vaan ne pitää ostaa kaupasta erikseen ja ne on vielä erikokoisetkin :D :D jos sattuu niin huonosti että emännät on ns kyrpiintynyttä mallia eli ruosteessa, saattaa löytyä vielä og kaudelta runsaasti purettuja satuloita ja osaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin