Saab 99 -84 ERITTÄIN HALPA
Saab 99 -84 ERITTÄIN HALPA
Lähden perjantaina ysiysillä Ouluun ostamaan turbonissania mutta ysiysi ei enää tule takaisin Joensuuhun jos Nissanin ostan. Eli joko vien ysiysin romuttamolle/metallikeräykseen tai myyn pilkkahintaan jollekin saabistille (Oulun lähettyville siis).
Tarjouksia? Auto on rekisterissä mutta ei katsastettu ja vaatii ennen katsastusta ainakin käsijarrun säätämisen ja toisen moottorinkannakkeen uusimisen. Pienellä vaivalla tuosta saa vielä ajoauton moneksi vuodeksi.
Ostin auton alunperin varalle talviautoksia ja nyt sillä on ajettu yli vuosi putkeen ja ihan mukavasti se on palvellut, em. pikkuviat todellakin helpot korjata jos innostusta riittää.
-John
Tarjouksia? Auto on rekisterissä mutta ei katsastettu ja vaatii ennen katsastusta ainakin käsijarrun säätämisen ja toisen moottorinkannakkeen uusimisen. Pienellä vaivalla tuosta saa vielä ajoauton moneksi vuodeksi.
Ostin auton alunperin varalle talviautoksia ja nyt sillä on ajettu yli vuosi putkeen ja ihan mukavasti se on palvellut, em. pikkuviat todellakin helpot korjata jos innostusta riittää.
-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Auto siirtyi nyt meikäläiselle sopuhintaan, eli paaliin ei päätynyt.
Kyllähän tuosta vielä pätevä käyttöpeli tulee, tulikin tänään jo korjattua aikalailla kaikkea pientä. Moottorikannakkeen vaihdoin tosin turhaan, koska vika olikin vaeltelemaan lähteneessä kampiakselin hihnapyörän vulkanoinnissa. Noh, tulipahan harjoiteltua tupliksen etumoottorituen vaihtoa, yllättävän helposti onnistui ihan parkkipaikkavälineillä.
Hihnapyöräkin korjautui nyt ainakin toistaiseksi antamalla hiukan runtua rautakangella. Penkit vaihtuvat kohta parempiin, tuplakaasarit saatan ehkä vielä laittaa ja sitten vain leimalle.
Kyllähän tuosta vielä pätevä käyttöpeli tulee, tulikin tänään jo korjattua aikalailla kaikkea pientä. Moottorikannakkeen vaihdoin tosin turhaan, koska vika olikin vaeltelemaan lähteneessä kampiakselin hihnapyörän vulkanoinnissa. Noh, tulipahan harjoiteltua tupliksen etumoottorituen vaihtoa, yllättävän helposti onnistui ihan parkkipaikkavälineillä.
Hihnapyöräkin korjautui nyt ainakin toistaiseksi antamalla hiukan runtua rautakangella. Penkit vaihtuvat kohta parempiin, tuplakaasarit saatan ehkä vielä laittaa ja sitten vain leimalle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
onnittelut! joko voin siirtää viestiketjun Projektit -osiolle?jcarlson kirjoitti:Auto siirtyi nyt meikäläiselle sopuhintaan, eli paaliin ei päätynyt.
Kyllähän tuosta vielä pätevä käyttöpeli tulee, tulikin tänään jo korjattua aikalailla kaikkea pientä. Moottorikannakkeen vaihdoin tosin turhaan, koska vika olikin vaeltelemaan lähteneessä kampiakselin hihnapyörän vulkanoinnissa. Noh, tulipahan harjoiteltua tupliksen etumoottorituen vaihtoa, yllättävän helposti onnistui ihan parkkipaikkavälineillä.
Hihnapyöräkin korjautui nyt ainakin toistaiseksi antamalla hiukan runtua rautakangella. Penkit vaihtuvat kohta parempiin, tuplakaasarit saatan ehkä vielä laittaa ja sitten vain leimalle.
(edit: siirretty myynti-osiolta tänne)
Viimeksi muokannut lucaf, Ma Touko 08, 2006 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Juu ehkäpä tämä projektit-osioon sopisi sitten paremmin, tai ihan vaan og900/99-osiolle jos viestiketju meinaa vielä räjähtää käsistä.
Käsijarrun säätö vielä ja maanantaina noutamaan leima.
Käsijarrun säätö vielä ja maanantaina noutamaan leima.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Leimalla käyty. Ei löytynyt muuta valittamista kuin ruostunut jousilautanen, muuten kirkkaasti läpi kaikinpuolin. Kehuipa katsastusmies jopa hyväkuntoiseksi pohjaa katseltuaan. Aika hyvin 22 vuotta vanhalle autolle joka on katsastettu viimeksi 2 vuotta sitten.
Ei muutakuin jousilautanen vaihtoon ja leima paperiin.. Uudet hyväkuntoiset etupenkit (samalla värilläkin kuin vanhat) paransivat aika merkittävästi ajomukavuutta, samoin kun hyväkuntoinen vaihdekeppi vanhan tilalle.
Ei muutakuin jousilautanen vaihtoon ja leima paperiin.. Uudet hyväkuntoiset etupenkit (samalla värilläkin kuin vanhat) paransivat aika merkittävästi ajomukavuutta, samoin kun hyväkuntoinen vaihdekeppi vanhan tilalle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jepjep. Nyt on jousilautanen vaihdettu ehjään. Tuli samalla vähän hifisteltyä muutenkin, kuskin repsottavan ovitiivisteen vaihdoin ehjään, ratiksi laitoin ylimääräisen 3-puolaisen satkusta ja rikkinäiseksi ensin luultu virranjakajan alipainekello olikin vain täysin hapertunut letku jonka vaihdolla alkoi pelaamaan ja tuli hiukan vetojakin lisää. Kaikenlaista muutakin pikkuhuoltoa ja yleisilmeen siistimistä tuli harrasteltua. Hihnapyörälle annoin vielä hiukan lisää runtua rautakangella ja nythän se vaikuttaa jo siltä kuin pitääkin.
Pitää vain ihmetellä auton yleiskuntoa kaikinpuolin vaikka aluksi päällepäin näyttikin vähän rähjäiseltä. Jarrut toimivat käsijarru mukaanlukien mainiosti, levyt ja palat asiallisen näköiset. Iskarit myös joka nurkassa tuoreet ja muutenkin tuntuu jokapaikasta tulevan esiin vain uutta tai uudenveroista osaa. Ja ruostetilanne; Ovet ovat melkeinpä muutamaa laikkua alareunassa lukuunottamatta ruosteettomat, pohja vetaritunneleita myöten kuin uusi eikä pahemmin muualtakaan huomauttamista löydy. Ei tosiaan paha hintaisekseen, kaikkine uusittuine osineen ja katsastuksineen on kokonaisbudjetti auton ostohinta mukaanluettuna edelleen vain hitusen yli 200 euroa.
Pitää vain ihmetellä auton yleiskuntoa kaikinpuolin vaikka aluksi päällepäin näyttikin vähän rähjäiseltä. Jarrut toimivat käsijarru mukaanlukien mainiosti, levyt ja palat asiallisen näköiset. Iskarit myös joka nurkassa tuoreet ja muutenkin tuntuu jokapaikasta tulevan esiin vain uutta tai uudenveroista osaa. Ja ruostetilanne; Ovet ovat melkeinpä muutamaa laikkua alareunassa lukuunottamatta ruosteettomat, pohja vetaritunneleita myöten kuin uusi eikä pahemmin muualtakaan huomauttamista löydy. Ei tosiaan paha hintaisekseen, kaikkine uusittuine osineen ja katsastuksineen on kokonaisbudjetti auton ostohinta mukaanluettuna edelleen vain hitusen yli 200 euroa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mitenkähän se jousilautanen oli niin kovasti päässyt ruostumaan jos muuten on vähäruosteinen? omissa käyttöysiyseissäni lienee molemmissa 20-30 hitsauslappua mutta ei jousilautasta ole komennettu vaihtamaan katsastuksissa, vai eiks ne täälläpäin katso niitä....
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Niin, mähän sanoin että tuosta saa pienellä laitolla auton vielä piiitkäksi aikaa. Hyvä että olet tyytyväinen... itse en oikein ole siihen turbonissaniin minkä sit Oulusta ostin, kaksi päivää kesti alakerta kunnes laakerit kusahtijcarlson kirjoitti:Pitää vain ihmetellä auton yleiskuntoa kaikinpuolin vaikka aluksi päällepäin näyttikin vähän rähjäiseltä. Jarrut toimivat käsijarru mukaanlukien mainiosti, levyt ja palat asiallisen näköiset. Iskarit myös joka nurkassa tuoreet ja muutenkin tuntuu jokapaikasta tulevan esiin vain uutta tai uudenveroista osaa. Ja ruostetilanne; Ovet ovat melkeinpä muutamaa laikkua alareunassa lukuunottamatta ruosteettomat, pohja vetaritunneleita myöten kuin uusi eikä pahemmin muualtakaan huomauttamista löydy. Ei tosiaan paha hintaisekseen, kaikkine uusittuine osineen ja katsastuksineen on kokonaisbudjetti auton ostohinta mukaanluettuna edelleen vain hitusen yli 200 euroa.
-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
No huhhuh..
Lucaf: Eipä se lautanen mitenkään pahasti ruosteessa ollut, toisessa reunassa oli kyllä reikää. Voi olla etteivät kaikki katsarit niitä niin tarkasti katso, tuotakaan ei olisi huomannut tarkemmin sörkkimättä. Ja ainahan se on vähän sattumaa mistä jokin paikka alkaa ruostua. Pitänee kuitenkin olla tyytyväinen että se ainoa ruostepaikka oli tuollainen "helposti" vaihdettava jousilautanen edessä (on kyllä suht. vittumainen erittäin pitkien orkkisjousten kanssa 99:ssä).
Lucaf: Eipä se lautanen mitenkään pahasti ruosteessa ollut, toisessa reunassa oli kyllä reikää. Voi olla etteivät kaikki katsarit niitä niin tarkasti katso, tuotakaan ei olisi huomannut tarkemmin sörkkimättä. Ja ainahan se on vähän sattumaa mistä jokin paikka alkaa ruostua. Pitänee kuitenkin olla tyytyväinen että se ainoa ruostepaikka oli tuollainen "helposti" vaihdettava jousilautanen edessä (on kyllä suht. vittumainen erittäin pitkien orkkisjousten kanssa 99:ssä).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
qaw kirjoitti:Ei taida eli on.
Minulla ainakin oli ihan tarpeeksi vaikeata saada löysättyä puristimet madallusjousia asentaessa. Tosin en tuota ole harjoitellut, eikä puristimetkaan olleet Saabin pyöräkoteloon sopiviksi modatut.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00