Petro saabien keräilyarvo

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

Petro saabien keräilyarvo

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Hei. Mua kiihottaa mielettömästi tuon petron osto. Jos saisin tingattua hinnan 150 euroon niin se taitaisi olla ihan sopiva hinta. Mutta onko petroilla mitään erityistä keräilyarvoa??

http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... g=40185367


:oops:
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Mun mielestä se keräilyarvo on just se mitä itse tuntee autoa kohtaan. Juuri nyt ei tunnu tuplayseillä olevan sellaista virallista keräilyarvoa, paaliin menee jatkuvasti pelastettavan arvoisia yksilöitä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
pnusu
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Loka 03, 2003 13:47

Viesti Kirjoittaja pnusu »

Keräilyarvoa ei varmaankaan rahallisessa mielessä ole yhtään sen enempää kuin mitä autosta pyydetään. Keräilyarvot tahtovat monesti myös määräytyä kansainvälisellä tasolla ja arvostus tulee Suomeen tuontitavarana. Saksassa tuolla mallilla on pelkkä kuriositeettiarvo joten merkitys ei näy hinnoissa.

Petro-Saabilla on kuitenkin merkittävä symbolinen arvo suomalaisen autotekniikan ja myös auto- ja polttoaineverotuksen historiassa. Jo nyt useimmat suomalaiset ovat unohtaneet tuon vaiheen ja kymmenen vuoden päästä ihmettelijöitä on vielä enemmän kun verotus todennäköisesti tulee pikkuhiljaa muuttumaan.

Petro-Saabilla on huomattava nostalgia-arvo, vaikka leasingturbomiehet ovatkin aikanaan kiroilleet tärpättiauton perässä ajamista yhtä paljon kuin Wartburgin kaksitahtihöyryjä. Jos on tilaa niin talteen vaan.
vesapo

Viesti Kirjoittaja vesapo »

pnusu kirjoitti:Petro-Saabilla on kuitenkin merkittävä symbolinen arvo suomalaisen autotekniikan ja myös auto- ja polttoaineverotuksen historiassa. Jo nyt useimmat suomalaiset ovat unohtaneet tuon vaiheen ja kymmenen vuoden päästä ihmettelijöitä on vielä enemmän kun verotus todennäköisesti tulee pikkuhiljaa muuttumaan.

Petro-Saabilla on huomattava nostalgia-arvo, vaikka leasingturbomiehet ovatkin aikanaan kiroilleet tärpättiauton perässä ajamista yhtä paljon kuin Wartburgin kaksitahtihöyryjä. Jos on tilaa niin talteen vaan.
Juuri näin se on. Tuleva harvinaisuus mutta vielä virtaa vettä Vuoksessa ennen kuin se aika koittaa
Vastaa Viestiin