Pierburgin helposti vaihdettavat kalvot
Pierburgin helposti vaihdettavat kalvot
Eli tarkoitus on heittää C säädettäväksi Harklinille. Sytkäpuolen ja imupuolen kuluvat osat on vaihdettu, jotta edellytykset kunnon säädöille olisi hyvät. Kysyisin onko tossa kaasuttimessa jotain kalvoja, joita itse voisi helposti vaihtaa, jotta Harklinilla ois mahdollisimman vähän hommaa säädössä ja lasku olisi sitä kautta myös mahdollisimman pieni.
900 T16 Aero -84
#2673
#2673
Jepjep, eli kannen ruuvit tosiaan auki (ja se vaimenninmäntä pois ekana) ja se kalvohan on vielä kiinni ruuveilla siinä varsinaisessa männässä, jonka pohjassa neula on kiinni. Helppo homma, ja miksei vaihtaisi sitä neulaa samalla, jos tuon kerran purkaa ja on säädätettäväksi menossa? Etenkin jos neula on yhtään kulunut. On kiinni männässä yhdellä ruuvilla, ei vaikea.
onko toi neulan vaihto solexissa yhtä simppeli juttu? muistan joskus lukeneeni jotain solexin huolto-ohjetta josta sai sen käsityksen et se neulanvaihto vaatii insinöörintarkkuutta, neulan pitää tulla millilleen samaan asentoon tms... ja sen jälkeen luovuin toivosta että itse joskus huoltaisin kaasuttimia
onko todennäköistä että tuo neulan vaihto johtaa parempaan lopputulokseen vai voiko siinä mokata jotenkin?
nimimerkillä neljä kaasutinkoneista saabia pihassa....

onko todennäköistä että tuo neulan vaihto johtaa parempaan lopputulokseen vai voiko siinä mokata jotenkin?
nimimerkillä neljä kaasutinkoneista saabia pihassa....
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24636
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
saa ja halvemmalla! siis ihan oikeasti ! eli 4 ruuvia heti kannesta auki ja sit nostaa sen poies,mukana tulee iso jousi ja luiti mis kalvo kiinni ,katsoo vaan mis asennossa se pois tulee eli menee samassa asennos takasin vertaa pappatunturin luistinta jossa kaasarin kyljessä hahlo ei mee väärään asentoon.... heh kalvo poies ja uus tilalle! ja ku kaikki kasassa niin muista öljy sinne kaasariin joko garburator oil tai tomaatti öljyä. molempia löytyy kans motonetista!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Solexista en tiedä, mutta *burgerissa tuon neulan pitää manuaalin mukaan mennä asentoon, jossa neulan "olake" (shoulder) on tasassa männän pinnan kanssa. En tiedä kuinka millintarkkaa tuo on tässä tapauksessa, mutta ainakin neula oli helppo kiinnittää oikeaan asentoonsa. Läjäsin itse tuon kaasarin ohjemittojen mukaan, ja ainakin sillä sai koneen käymään. Seos tosin oli selvästi rikkaalla, pystyi kuitenkin ajamaan, eikä kuulemma pajalla ollut mitään ongelmia saada säätöihin, eli ilmeisesti onnistui.lucaf kirjoitti:onko toi neulan vaihto solexissa yhtä simppeli juttu? muistan joskus lukeneeni jotain solexin huolto-ohjetta josta sai sen käsityksen et se neulanvaihto vaatii insinöörintarkkuutta, neulan pitää tulla millilleen samaan asentoon tms... ja sen jälkeen luovuin toivosta että itse joskus huoltaisin kaasuttimia![]()
onko todennäköistä että tuo neulan vaihto johtaa parempaan lopputulokseen vai voiko siinä mokata jotenkin?
nimimerkillä neljä kaasutinkoneista saabia pihassa....
Neulan vaihdosta lienee suurin hyöty jos vanha on selvästi kulunut (pahimmillaan kai vaikeuttaa seoksen säätöäkin?) ja sattuu muutenkin purkamaan kaasaria, tai jos sattui ostamaan kaikki osat sisältävän huoltosarjan. En varmaan muuten lähtisi rikkomaan ehjää, jos mitään vikaa ei varsinaisesti ole.
mulla on yks tuplaysi tosi laiska tietyllä kierrosalueella (en ole varma onko sidoksissa kierrosalueeseen vai kaasupolkimen asentoon), se ikäänkuin tukehtuu, ja sit vasta kun pääsee sen "yli" niin alkaa kiihtymään. aiemmin yhdistin tuon oireen pakoventtiilivikaan, mutta kansiremontin jälkeen edelleen laiska. kokeilin säätää kaasarin seosta pari kiekkaa rikkaammalle, ei mitään vaikutusta. auttaisikohan neulan vaihto, pohdiskelee tietämätön.
tosta kalvosta vielä, solexissa on ainakin kalvossa ohjain sekä ulko, että sisäreunalla. kun laittaa ohjaimet niille määrättyihin kohtiin, mäntä menee automaattisesti oikeaan asentoon.
jossain keskustelussa haukuttiin motonetin kalvoja etteivät kestäisi pitkään, tosin se lienee tulkittavissa jo alhaisesta hinnastakin.
tosta kalvosta vielä, solexissa on ainakin kalvossa ohjain sekä ulko, että sisäreunalla. kun laittaa ohjaimet niille määrättyihin kohtiin, mäntä menee automaattisesti oikeaan asentoon.
jossain keskustelussa haukuttiin motonetin kalvoja etteivät kestäisi pitkään, tosin se lienee tulkittavissa jo alhaisesta hinnastakin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ootkos kokeillu toisella kaasarilla?lucaf kirjoitti:mulla on yks tuplaysi tosi laiska tietyllä kierrosalueella (en ole varma onko sidoksissa kierrosalueeseen vai kaasupolkimen asentoon), se ikäänkuin tukehtuu, ja sit vasta kun pääsee sen "yli" niin alkaa kiihtymään. aiemmin yhdistin tuon oireen pakoventtiilivikaan, mutta kansiremontin jälkeen edelleen laiska. kokeilin säätää kaasarin seosta pari kiekkaa rikkaammalle, ei mitään vaikutusta. auttaisikohan neulan vaihto, pohdiskelee tietämätön.
tosta kalvosta vielä, solexissa on ainakin kalvossa ohjain sekä ulko, että sisäreunalla. kun laittaa ohjaimet niille määrättyihin kohtiin, mäntä menee automaattisesti oikeaan asentoon.
jossain keskustelussa haukuttiin motonetin kalvoja etteivät kestäisi pitkään, tosin se lienee tulkittavissa jo alhaisesta hinnastakin.
bmw e46 alias proteesi
Kävin hakee motonetista seosneulan ja ton kalvon. Noin kympin oli osat yhteensä. Eilen tein muuten mielenkiintoisen havainnon että lisäämäni ATF-öljyn pinta oli taas vajonnu kaasarissa tosi alas. Melkein kuin lisäyksellä ei olisi ollut mitään vaikutusta. Täytyy lisätä öljyä kattoa häviääkö se taas. Eiks ton öljypinnan pitäis kuitenkin vapaasti päästä elämään?
900 T16 Aero -84
#2673
#2673
Luca, itellä aika samanlaista oireilua ollut pitkään, ei noin 'selvää', mutta puutuu kuitenkin jollain kierrosalueella ja jos survot pedaalia vielä syvempään, ei ole kuin haitaksi. Ajattelin tuossa sopivana luppoaikana kokeilla edesmenneen -83 tupliksen zenithiä, joka tosin on paljon enemmän ajettu ja voi olla kulunut/väljä/yms. mutta edesmennyt 99, josta ko. mehumaija on purettu kulki kuin unelma ja tarvitsi ryyppyä tosi vähän. Jos tuolla petraantuisi, olisin tyytyväinen, sikäli jos kuluts pysyisi myös suht samana. Ärsyttää tuo voimattomuus, jotenkin tuntuu, että menee laihalle, vaikka säätöjen pitäisi olla "ei katsastussäädössä". Tosin tiedossa olisi 2 kurkkuinen vaaka?-Holley saabin sovituksella, pitäs vaikka piruuttaan sitä kokeilla jos/kun innostuu noiden kanssa askartelemaan.