Ohjaustehostin??
Ohjaustehostin??
Olen aloitteleva saabisti. Missäköhän 900-malleissa on ohjaustehoistin? Minä vuonna tuli vai onko vain jossain erikoismalleissa? Kiitos etukäteen vastauksista.
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
sijainti
Tehostin on sielä hihnapyörien päässä 16v:ssä enemmän piilossa ja 8v:ssä siinä ihan näkyvissä pakosarjan puolella.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Ohjaustehostin
Tarkoitin, että jos haluaa ostaa saab 900 automobiilin, niin mistä tiedän että autossa on ohjaustehostin?
Miltä vuodelta vakiona?
Onko kaikissa malleissa?
Tarkotus olisi ostaa n. vm. 1988 - 1991. Yritän etsiä tietoja ominaisuuksista.
Miltä vuodelta vakiona?
Onko kaikissa malleissa?
Tarkotus olisi ostaa n. vm. 1988 - 1991. Yritän etsiä tietoja ominaisuuksista.
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Kiitos vinkistä.
Ei muutaku metsästämään.
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
En mitenkään haluaisi riitaa haastaa, mutta 8-venttiilinen ruisku ei häpeä 16-venaiselle ruiskulle missään muussa kuin heikommissa tehoissa. En näe mitään syytä, miksi pitäisi välttää 8-venttiilistä ruiskukonetta.
Ohjaustehostimista vielä senverran, että juuri tuo kysyjän ehdottama -88 on tehostimien keston kannalta ratkaiseva vuosi. Hammastanko on parempaa tekoa siitä eteenpäin.
Ohjaustehostimista vielä senverran, että juuri tuo kysyjän ehdottama -88 on tehostimien keston kannalta ratkaiseva vuosi. Hammastanko on parempaa tekoa siitä eteenpäin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
8-venttiilinen on ymmärtääkseni hieman persompi kannen halkeamiselle ja ehkä? kannentiivisteen menolle. Lisäksi k-jetronic tuppaa viemään bensiiniä nopeasti ehkäpä 2-3l enemmän ei varmastikaan vähiten ronskin kylmäkäyntirikastuksen ansiosta. "Fiilistä" saattaa olla kyllä 8-venasessa enemmän, mutta se on ihan mielipidejuttu...Mertmi kirjoitti:En mitenkään haluaisi riitaa haastaa, mutta 8-venttiilinen ruisku ei häpeä 16-venaiselle ruiskulle missään muussa kuin heikommissa tehoissa. En näe mitään syytä, miksi pitäisi välttää 8-venttiilistä ruiskukonetta.

Esa
Njaa, eiköhän Saabin kulutus tule pääasiassa korin ominaisuuksista (aerodynamiikka). Tuskin niissä kulutuslukemissa niin hirveitä eroja on i8 ja i16 koneiden välillä, jos molemmat moottorit ovat normaalikuntoisia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Polttoainejärjestelmä taitaa kuitenkin olla jossain määrin tärkeässä roolissa tuossa kulutuksessa. LH- ja K-jetithän ovat teknisesti aika reippaasti eri planeetalta. 16-venaisista olen kuullut/kokenut kulutuslukemia väliltä 7-10 ja 8-tappiset tuppaavat menemään sinne 10-13 välille.Mertmi kirjoitti:Njaa, eiköhän Saabin kulutus tule pääasiassa korin ominaisuuksista (aerodynamiikka). Tuskin niissä kulutuslukemissa niin hirveitä eroja on i8 ja i16 koneiden välillä, jos molemmat moottorit ovat normaalikuntoisia.
Esa
Itselläni oli aikanaan melkein kuusi vuotta i16 vuodelta 1989 ja sitä voi kyllä suositella, jos vain hyväkuntoisen vielä löytää. Ero varsinkin kaasarikoneeseen oli käytännön voimassa valtava, käynti alakierroksilla ja kylmänä aivan eri planeetalta kuin kaasarikoneessa jne.
8-venttiilistä i:tä en ole kovin paljon ajanut, mutta siihenkin minusta ero on ihan havaittavissa.
Mutta siis älä osta kaasutinmallia! Ja tosiaan kaasarikoneisissa on paljonkin ohjaustehostimettomia yksilöitä, vakiona se oli kai vain vuoden 1989 900C-juhlamallissa, jossa taisi olla keskuslukkokin mukana.
i16 taas sisälsi vakiona ainakin tehostimen, kallistuksenvakaajat, kaasuiskarit, keskuslukituksen, tummenetut ikkunat, takapenkin keskikyynärnojan, niskatuet takana, säädettävän kuskin penkinlämmityksen ja mitähän vielä sellaista, joka muissa ei ollut välttämättä mukana?
Mutta: Katalysaattorimallien myötä varustelukin taas muuttui eli isäni (nyt myynnissä olevassa!) 1993-mallisessa i16:ssa ei kaikkia em. varusteita enää ollutkaan!
8-venttiilistä i:tä en ole kovin paljon ajanut, mutta siihenkin minusta ero on ihan havaittavissa.
Mutta siis älä osta kaasutinmallia! Ja tosiaan kaasarikoneisissa on paljonkin ohjaustehostimettomia yksilöitä, vakiona se oli kai vain vuoden 1989 900C-juhlamallissa, jossa taisi olla keskuslukkokin mukana.
i16 taas sisälsi vakiona ainakin tehostimen, kallistuksenvakaajat, kaasuiskarit, keskuslukituksen, tummenetut ikkunat, takapenkin keskikyynärnojan, niskatuet takana, säädettävän kuskin penkinlämmityksen ja mitähän vielä sellaista, joka muissa ei ollut välttämättä mukana?
Mutta: Katalysaattorimallien myötä varustelukin taas muuttui eli isäni (nyt myynnissä olevassa!) 1993-mallisessa i16:ssa ei kaikkia em. varusteita enää ollutkaan!