OG 900 korin jäykistäminen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

OG 900 korin jäykistäminen

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Onkos kellään antaa vinkkejä satkun 3d kopan jäykistämiseen 8)
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Korjaamalla ruostevauriot palkeista ja koteloista, näin meillä. :oops:
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ronska kirjoitti:Korjaamalla ruostevauriot palkeista ja koteloista, näin meillä. :oops:
Sillä on hyvä aloittaa. :)


Pistehitsisaumojen hitsaus parin sentin saumanpätkillä muutaman sentin välein taitaa olla yksi yleisimmistä tavoista ainakin sen perusteella mitä olen muutamaa kilpuria ollut apuna rakentamassa. Turvakaarethan on tietty yks joka jäykistää ja paljon, mut Japso:han taisi jäykistellä tonnarin koriaan jopa neliöputkesta tehdyin tuin jalkatiloissa ja ties missä kaikkialla muualla?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

kiitos,

tuttuja konsteja tähän mennessä, ruostetta ei juuri ole :)
mitenkäs kynnyskotelon "vahvistaminen" päältä tyyliin avo tms?

EDIT: tai hitsaamalla "tuplapelti" kynnyskoteloon kiinni (kotelo ei korotu niinkuin avossa) niin että orkkis matot vielä kävisi paikalleen?
olikos tukivarsien vahvistamiseen joku kikka?
Viimeksi muokannut saabastelija, La Touko 06, 2006 08:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Nyt on cabin verhoilut purettuna ja erinomainen mahdollisuus ottaa kuvia, joista näkee cabin jäykistäminen. Siellä on muuten aika rankasti plootua :!:

Kynnyskotelotkin on normaalia paksummat, mutta takapenkin alla ja takana on rakenteet jotka saattaisi olla sovitettavissa kohtuu vaivalla vakio satkuun.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

saabastelija kirjoitti: olikos tukivarsien vahvistamiseen joku kikka?
Ainakin yksi keino on vahvistaa alatukivartta eli löydä siihen "kolmioon" levy ylä ja alapuolelle. Rallimiehet vissiin tehneet tätä aika paljon satkussa?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Kyllä kai ne turvakaaretkin "vähä" jäykistää koria. :roll:
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

valaa pirssin täyteen betonia!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Eikös

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

SAABissa nyt muutenkin ole tarpeeksi jäykkä tuo kori.
SAAB
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Eikös

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kimmoisa kirjoitti:SAABissa nyt muutenkin ole tarpeeksi jäykkä tuo kori.

no ei kyllä ole!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Yksi mikä tulee ainakin Compi-Saabeissa mieleen, niin sinne hattuhyllyn alle hitsata rautatankoja poikittain. Kun tuo CC-malli taitaa perästä olla vähän "löysempi" mitä Sedan :roll:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

onko vielä ideoita vai tyydytäänkö pistehitsattujen saumojan vahvistamiseen :)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: Eikös

Viesti Kirjoittaja kallejh »

mikkoimp kirjoitti:
kimmoisa kirjoitti:SAABissa nyt muutenkin ole tarpeeksi jäykkä tuo kori.

no ei kyllä ole!
Mikkoimp, totta. On kyllä todella letku, vastoin yleisiä uskomuksia.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Re: Eikös

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

kallejh kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:
kimmoisa kirjoitti:SAABissa nyt muutenkin ole tarpeeksi jäykkä tuo kori.

no ei kyllä ole!
Mikkoimp, totta. On kyllä todella letku, vastoin yleisiä uskomuksia.
olikos ideoita jäykistämiseen miellään niin ettei tavaratilasta tarvitse tinkiä :?
tullee sellanen käyttelyhybridi ~300 hp tehoilla jossa kuskataa välillä tavaraa ja rekkuja :)
vai tungetaanko kaaret sisään ja rekut kenneliin :D
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Varsinki paljon ajetut ja jäykkäalustaiset korit pehmenee joutuin.
4 ovinen compi on pahin.
Mutta ei voi verratakkaan saabin koria esim. Peugeotin koreihin.
Niissä ei tunnu saavan ovia kiinni kun ajaa epätasaiselle alustalle esim. johonkin muhkuraiselle mökin pihalle.
Täysin jäykkää ei saa tekemälläkään. Teräsrakenteet joustaa aina ja jos tekee väärästä kohti liian jäykän niin murtuu jostain.
Ei oo kyydistä tippunut vaikka puolimilliä ajettu kori vähän elääkin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin