OG 900 korin jäykistäminen
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
OG 900 korin jäykistäminen
Onkos kellään antaa vinkkejä satkun 3d kopan jäykistämiseen
Sillä on hyvä aloittaa.Ronska kirjoitti:Korjaamalla ruostevauriot palkeista ja koteloista, näin meillä.
Pistehitsisaumojen hitsaus parin sentin saumanpätkillä muutaman sentin välein taitaa olla yksi yleisimmistä tavoista ainakin sen perusteella mitä olen muutamaa kilpuria ollut apuna rakentamassa. Turvakaarethan on tietty yks joka jäykistää ja paljon, mut Japso:han taisi jäykistellä tonnarin koriaan jopa neliöputkesta tehdyin tuin jalkatiloissa ja ties missä kaikkialla muualla?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
kiitos,
tuttuja konsteja tähän mennessä, ruostetta ei juuri ole
mitenkäs kynnyskotelon "vahvistaminen" päältä tyyliin avo tms?
EDIT: tai hitsaamalla "tuplapelti" kynnyskoteloon kiinni (kotelo ei korotu niinkuin avossa) niin että orkkis matot vielä kävisi paikalleen?
olikos tukivarsien vahvistamiseen joku kikka?
tuttuja konsteja tähän mennessä, ruostetta ei juuri ole
mitenkäs kynnyskotelon "vahvistaminen" päältä tyyliin avo tms?
EDIT: tai hitsaamalla "tuplapelti" kynnyskoteloon kiinni (kotelo ei korotu niinkuin avossa) niin että orkkis matot vielä kävisi paikalleen?
olikos tukivarsien vahvistamiseen joku kikka?
Viimeksi muokannut saabastelija, La Touko 06, 2006 08:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt on cabin verhoilut purettuna ja erinomainen mahdollisuus ottaa kuvia, joista näkee cabin jäykistäminen. Siellä on muuten aika rankasti plootua
Kynnyskotelotkin on normaalia paksummat, mutta takapenkin alla ja takana on rakenteet jotka saattaisi olla sovitettavissa kohtuu vaivalla vakio satkuun.
Kynnyskotelotkin on normaalia paksummat, mutta takapenkin alla ja takana on rakenteet jotka saattaisi olla sovitettavissa kohtuu vaivalla vakio satkuun.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Yksi mikä tulee ainakin Compi-Saabeissa mieleen, niin sinne hattuhyllyn alle hitsata rautatankoja poikittain. Kun tuo CC-malli taitaa perästä olla vähän "löysempi" mitä Sedan
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Re: Eikös
Mikkoimp, totta. On kyllä todella letku, vastoin yleisiä uskomuksia.mikkoimp kirjoitti:kimmoisa kirjoitti:SAABissa nyt muutenkin ole tarpeeksi jäykkä tuo kori.
no ei kyllä ole!
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Re: Eikös
olikos ideoita jäykistämiseen miellään niin ettei tavaratilasta tarvitse tinkiäkallejh kirjoitti:Mikkoimp, totta. On kyllä todella letku, vastoin yleisiä uskomuksia.mikkoimp kirjoitti:kimmoisa kirjoitti:SAABissa nyt muutenkin ole tarpeeksi jäykkä tuo kori.
no ei kyllä ole!
tullee sellanen käyttelyhybridi ~300 hp tehoilla jossa kuskataa välillä tavaraa ja rekkuja
vai tungetaanko kaaret sisään ja rekut kenneliin
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Varsinki paljon ajetut ja jäykkäalustaiset korit pehmenee joutuin.
4 ovinen compi on pahin.
Mutta ei voi verratakkaan saabin koria esim. Peugeotin koreihin.
Niissä ei tunnu saavan ovia kiinni kun ajaa epätasaiselle alustalle esim. johonkin muhkuraiselle mökin pihalle.
Täysin jäykkää ei saa tekemälläkään. Teräsrakenteet joustaa aina ja jos tekee väärästä kohti liian jäykän niin murtuu jostain.
Ei oo kyydistä tippunut vaikka puolimilliä ajettu kori vähän elääkin.
4 ovinen compi on pahin.
Mutta ei voi verratakkaan saabin koria esim. Peugeotin koreihin.
Niissä ei tunnu saavan ovia kiinni kun ajaa epätasaiselle alustalle esim. johonkin muhkuraiselle mökin pihalle.
Täysin jäykkää ei saa tekemälläkään. Teräsrakenteet joustaa aina ja jos tekee väärästä kohti liian jäykän niin murtuu jostain.
Ei oo kyydistä tippunut vaikka puolimilliä ajettu kori vähän elääkin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147